Coronavirus and Fallas... is there a problem?

Weer ff beter lezen Joost.

Alles maar klakkeloos van internet en de media als een spons absorberen en dat vervolgens voor de volle waarheid aan te nemen, waarna het als zijnde dé volle waarheid verder te prediken, kan ook als zijnde ’onnozel’ (lees: naïef) worden bestempeld.

Zeg je nou dat mensen die klakkeloos berichten van internet kopiëren zoals de vele "het is maar een griepje" op sociale media, onnozel zijn ? :thumbsup:

Gelukkig dat we cijfers hebben en prepress onderzoeks journalen en een sloot aan virologen zoals Christian Drosten of Marion Koopmans die wel weten waar ze het over hebben.

Voor de geïnteresseerden die nog aan wat leesvoer willen beginnen en niet klakkeloos mainstream kanalen willen napraten wat firewire zo eloquent als onnozel bestempeld...

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.05.20030502v1

Wat een pech jaar dit zeg...
Eerst dat hele gedoe rond My Reception waardoor mijn gehuurde appartement niet beschikbaar was... :rolleyes:
Toen besloot een maatje waar mee ik ging op 8 maart, de laatste dag dat we gratis konden annuleren, dat die liever niet ging i.v.m. het virus, dus voor de 3e keer opzoek naar een slaapplek... :rolleyes:
Dat was bijna rond, wordt het hele festival geannuleerd / verplaatst... :rolleyes:

Zijn alle straat mascleta's nu ook weg ?
all public streets occupancy permits will be revoked

Ontzettend zuur dit zeg, voor ieder hier die zou gaan en voor de Valencianen maar die lijken er sws later nog van te kunnen gaan genieten.

In het licht van de huidige situatie is het begrijpelijk; overal worden publieke massaevenementen afgelast en dan zou dit wel doorgaan? Dat zou Valencia en Spanje (en EU zelfs) niet alleen veel geïnfecteerden hebben kunnen opleveren, maar ook wereldwijd heel wat rare blikken.

Voor hen hier die geen geld terug krijgen, niet kunnen annuleren of verplaatsen; geen geld weggooien. Je mag er best heen, dus maak er een fijne vakantie van, stook wat in de parken, geniet van stad strand en mooie omgeving! Volgend jaar weer een kans, en voor wat lucky bastards mss later dit jaar? Sterkte met de teleurstelling...

Voor mijzelf, ik moet de beslissing maken wel of niet te gaan binnen 2 dagen. Hotel krijg ik 100% vergoed, Transavia tickets niet a €140. Vind het nog wel meevallen, maar fijn is het niet.

Ik denk voor de andere die ook enorm twijfelen wat te doen het nu even afwachten is wat er gaat gebeuren omtrent het onofficiële programma, of de dingen in de buurt. Ik heb het vermoede dat vrijwel alles nu stopt.

Voor mijzelf, ik moet de beslissing maken wel of niet te gaan binnen 2 dagen. Hotel krijg ik 100% vergoed, Transavia tickets niet a €140. Vind het nog wel meevallen, maar fijn is het niet.

Ik denk voor de andere die ook enorm twijfelen wat te doen het nu even afwachten is wat er gaat gebeuren omtrent het onofficiële programma, of de dingen in de buurt. Ik heb het vermoede dat vrijwel alles nu stopt.

Niks gaat door, alles wat enigszins met fallas te maken heeft wordt geschapt dus er zal niks zijn

Wat een SCHEISSESHIT... Was een cadeautje voor mijn verjaardag van mijn vriendin, maanden naar toe geleefd en nu wakker worden met dit... Ik moet het nog even verwerken en nadenken wat we gaan doen, of cancelen of toch een paar dagen gaan... Fokking schijt dilemma! :thumbsdown:

Hoop dat er vanaf nu zoveel mogelijk informatie naar buiten komt wat er eventueel wel door gaat bij de locals daar. En of er wel vuurwerk mag worden afgestoken etc etc

En het wordt ook nog eens pleurisweer, met maandag, dinsdag en woensdag regen... Wij hebben gecancelled, volgend jaar maar weer.

Het is te begrijpen dat ze het hebben afgelast, je kan het met goed fatsoen niet door laten gaan, maar GVD wat baal ik er van...:cry:

Hoop dat er vanaf nu zoveel mogelijk informatie naar buiten komt wat er eventueel wel door gaat bij de locals daar. En of er wel vuurwerk mag worden afgestoken etc etc

Lees net dat er in de gehele provincie van Valencia tot aan alicante er geen enkele vuurwerkshow gehouden wordt dus ook geen straatmascletas, ook heb ik gelezen dat el gato de mensen die via Nederland vuurwerk hadden besteld gaat terug betalen en dat het vuurwerk niet uitgeleverd zou worden en dan het ook niet getolereerd gaat worden om vuurwerk in Valencia of daar buiten af te steken.

Wij konden tot 8 maart gratis annuleren, maatje van mij wilde niet i.v.m. corona, dus ik kon ook niet helaas, achteraf een goede keuze en geen geld kwijt.
Maar als je nog kosteloos kan annuleren zou ik het geld appart zetten mocht het later dit jaar ingehaald worden, doe ik ook.

Laurence,

Een correctie is hier toch wel even op z'n plaats. Er sterven in Italie zeker 10.000 mensen per jaar aan Influenza (gewone griep)
bron: https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1201971219303285

Je leeft in een andere wereld, Enig idee wat er in italie gaande is ?

En china zet een complete lockdown in voor een simpel griepje... ?

Ja er gaan jaarlijks ook veel mensen dood aan griep maar SARS-Cov-2 is veel besmettelijker dan influenza en ook dodelijker, geef het even de tijd en dankzij onozele mensen die het bagatelliseren gaan we dik over dat jaarlijks aantal door "griep" heen.

zolang er maatregelen worden genomen kan het goed komen en dan is er wellicht niks aan de hand. Zeggen dat het niks voorstelt helpt dus absoluut niet.

613 doden in italie in zon korte tijd, zet dat maar eens tegenover een griepseizoen.

Het ergste griepseizoen in italie had zo'n 8 miljoen mensen die griep hadden gekregen, toen zijn er 30 doden gevallen....

Nou hoef ik het enorme verschil tussen 613 en 30 niet uit te gaan leggen toch ?

dus nogmaals HET IS GEEN GRIEPJE !

bronnen:
https://www.thelocal.it/20180119/italy-worst-flu-season-in-14-years
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6

Wat een ellende allemaal zeg! Maar nu echt een serieuze vraag: Mogen we nog wel afsteken? Zo niet waar staat dit (officieel)?

Nu ook op de NOS:

https://nos.nl/liveblog/2326660-viering-van-las-fallas-in-valencia-afgelast.html

De grote feesten van Valencia worden voorlopig uitgesteld. Het jaarlijkse feest Las Fallas, waarbij grote figuren op praalwagens door de stad gaan en dat eindigt in een enorm vuurwerk, zou 19 maart beginnen. "We hebben besloten het feest voorlopig naar voren te schuiven. Als de gezondheidssituatie het toelaat kan het mogelijk alsnog", zo zegt de organisatie.

Het voorlopig schrappen van de feesten, die honderdduizenden bezoekers trekken, betekent een strop van 700 miljoen euro. De traditie van Las Fallas gaat terug tot 1770. Tot nu toe gingen de feesten vijf keer niet door. De laatste keer was tijdens de Spaanse Burgeroorlog tussen 1936 en 1939.

Nu ook op de NOS:

https://nos.nl/liveblog/2326660-viering-van-las-fallas-in-valencia-afgelast.html

De grote feesten van Valencia worden voorlopig uitgesteld. Het jaarlijkse feest Las Fallas, waarbij grote figuren op praalwagens door de stad gaan en dat eindigt in een enorm vuurwerk, zou 19 maart beginnen. "We hebben besloten het feest voorlopig naar voren te schuiven. Als de gezondheidssituatie het toelaat kan het mogelijk alsnog", zo zegt de organisatie.

Het voorlopig schrappen van de feesten, die honderdduizenden bezoekers trekken, betekent een strop van 700 miljoen euro. De traditie van Las Fallas gaat terug tot 1770. Tot nu toe gingen de feesten vijf keer niet door. De laatste keer was tijdens de Spaanse Burgeroorlog tussen 1936 en 1939.

Stoet met praalwagens door de stad haha. Even iets meer verdieping was wel weer fijn geweest. Maar goed dat krijg je met onze fake Nederlandse media.

Op de Facebook pagina van Fallasfestival.nl staat dat ook vuurwerk van particulieren verboden is.

Back
Bovenaan