Consumentenvuurwerk met productiefouten - 2015 / 2016

Wolff - 1176 Shockmania (voordeelverpakking) een heel doosje zonder lonten. Deze werd geretourneerd door een klant in de winkel en kreeg een doosje mee met de goede. Toch wel apart dat er een hele doos zonder lootjes tussen kan zitten!

Ik weet niet of meer mensen dit hadden, maar de Gravity van Rubro had erg slechte kwaliteit lontjes. Ik had 'm 2 keer en ze zagen er allebei gerafeld uit. Bij één van de twee hield het lontje er dan ook mee op vlak voordat 'ie de cake in ging.

Verder hield één Wasp van Wolff er na 2 schoten mee op. Ik heb 'm vaker gehad en nooit problemen gehad, dus ik neem aan gewoon pech gehad.

Misschien de reden dat deze bak uit het assortiment is?

Volgens mij heeft Rubro destijds (productiejaar 2013) nagenoeg alle door-lont-cakes op die manier geleverd. Ook de Starpalm die ik had moest op dezelfde manier ontleed worden. Vanaf productiejaar 2014 zijn er aanpassingen door Rubro doorgevoerd in onder anderen de Immortal Gold. Ondanks het extra werk liepen beide dozen bij mij keurig door!

Bij mij zat erop de SO WHAT! 144s van Vuurwerkmania een roze schietlont.

Hier kwam ik gelukkig net op tijd achter en heb hem om 0.00 uur kunnen verlengen met een lontje uit een crackling ball, die ik nog had liggen van jaren geleden.

Was overigens wel een mooie cake, had er niet aan moeten denken dat ie gelijk was af gegaan.

De E-clips 2.0 van Vuurwerktotaal weigerde, hier zat geen reserve lont aan. Teruggebracht naar de dealer en netjes mijn geld terug gehad, top service!

Dat heeft helemaal geen effect, zo een meldingen gaan meteen in de vuilbak.
Ik zie dit bij mij op het werk ook, klachten van klanten worden weggelachen.
Maar maak het publiek en het is opeens heel andere koek.
Als er cakeboxen uit elkaar donderen op demo's vind ik het niet al te best.
Het zijn nochtans deze importeurs die heel graag inhakken op het illegale "gevaarlijke" vuurwerk.
Geef mij maar een Cobra 6 ipv een cake die uit elkaar klapt en de bombettes in het rond begint te beuken.
Het is in het voordeel van iedereen dat we alles goed en correct oplijsten.
Op de kartonnen van Zena zag ik vorig jaar batchnummers verschijnen.
Dat lijkt me geen toeval te zijn.

Ik zie hier trouwens tot nu toe geen grote incidenten in dit topic.
Dus wat is het probleem?
Op Freakpyromaniacs is dit topic alvast verboden, dan moeten ze opeens weten wie je bent.
Je zou zo maar ff een importeur kunnen zijn die de concurrentie wil zwart maken die hen sponsert.

Niet helemaal waar.

Ik heb de importeur van mijn cake met een fout gemaild (Rubro) en hij zal er persoonlijk op toezien dat ik volgend jaar een nieuwe krijg. Erg netjes vind ik zelf.

Ik weet niet hoe het bij andere importeurs gaat, dit is eigenlijk de eerste keer dat er bij mij iets fout is gegaan.

Secret salvo van Rubro.
Had er drie waarvan er twee alle kanten opgingen.

Zelfde met de rapid rampage.
Kleinere all at once cakes zijn misschien toch te gevaarlijk

ZENA ALL AT ONCE / FINALE CAKE

was dat even een MEGA tegenvaller. hadden een mooi project met allemaal forse potten met aan het einde 4 maal deze zena all at once...

mooie dikke finale denk je dan, tenzij hij niet alles er in 1x uit gooit maar op z'n dooie gemakje alle boeketten er plopt op een doodsaai tempo... het tegenovergestelde van wat je wil!

en dat ook niet bij 1 maar bij alle vier. had samen met Ghoost een karton en ook bij hem hetzelde. viel mij erg tegen!

Hier kwam ik gelukkig net op tijd achter en heb hem om 0.00 uur kunnen verlengen met een lontje uit een crackling ball, die ik nog had liggen van jaren geleden.

Was overigens wel een mooie cake, had er niet aan moeten denken dat ie gelijk was af gegaan.

De E-clips 2.0 van Vuurwerktotaal weigerde, hier zat geen reserve lont aan. Teruggebracht naar de dealer en netjes mijn geld terug gehad, top service!

Weet je zeker dat dat snellont was?Had namelijk ook wat bakken met roze lont maar dat brande gewoon als normaal visco. :p

Ik had 1 cake hey.. sjissus.... zat het oranje stickertje op de lont scheef. man man man......

Maar om serieus te wezen.. de hoogmoed was 1 grote productiefout. echt een drama. hele zachte knalletjes en duurde wel een seconde of tien voor ie klaar was ipv 2 a 3 tellen.

Laatst bewerkt:

Had dezelfde cake, maar het roze lontje was bij mij geen schietlont.

Ik had een Salute Cake 2 die uit elkaar knalde. Kwam wel een indrukwekkende klap vanaf, maar wel zeer gevaarlijk.

Helaas ging de Immortal Gold niet in 1 keer af. Met nog 15 schoten te gaan stopte hij ermee. De reservelont dus maar aangestoken, maar toen bleven nog 10 schoten over. Het lijkt erop dat de lont op 2 plaatsen was gebroken of doorgeknipt/gesneden. Toen maar even een lont uit een romeinse kaars aan het overgebleven stuk hoofdlont geknoopt om ook die laatste bizarre palmen eruit te krijgen. Toch jammer dat het hoogtepunt hierdoor een beetje afgevlakt is. Tot overmaat van ramp had de filmer de Gopro achterstevoren vast. Wel geinig, maar geen goud. Volgend jaar beter!

Weet je zeker dat dat snellont was?Had namelijk ook wat bakken met roze lont maar dat brande gewoon als normaal visco. :p

Maar had hem verlengt met een normaal lontje.. enige wat ik zag is dat het heel snel begon nadat ie vlam pakte.

Ik wilde hoe dan ook het risico niet nemen.

Geen enkele tegenvaller gehad dit jaar, ook geen dingen die halverwege stopte ofzo.

Heroes Van wolff moest ik 3x aanstekken eerst bij hooftlont ging naar binnen en uit was die daaran het andere lontje aangestokken ging wel maar naar de finla stopte die er al mee dus en daaran maar iest gedaan wat je niet snel doet is open maken.. vuurtje er bij en hij ging

Back
Bovenaan