Consumentenshow 2013

buldog

VWC lid
Beste vuurwerkfreaks,

Graag zou ik van jullie tips willen ontvangen, over mijn ontwerp van een consumenten show.
De show wordt volledige elektronisch ontstoken met 3 schietkisten 2x12 kanaals en 1x8 kanaals.

Nu heb ik zo'n 111 producten in deze show staan maar hoe krijg ik dat allemaal aangesloten op mijn drie schietkisten. Het ontwerp is namelijk verdeeld over drie posten en ik moet dus producten in serie gaan ontsteken aangezien mijn schietkisten op 12V werken.

Alleen nu ben ik mega veel draad aan het trekken kan ik dit niet anders opbouwen?

Zie ontwerp.
(afbeelding verwijderd, in 2014 komt deze weer online te staan)

Gr, Tom

Laatst bewerkt:
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld maar is het niet mogelijk om 1 ontsteker een stuk quickmatch te laten ontsteken waardoor bijvoorbeeld de 5 cakes die op dat kanaal af horen te gaan ontstoken worden?

Je kan bijvoorbeeld deel electronisch ontsteken, en bv als je cake's achter elkaar af wil laten gaan die doorverbinden met visco (snel/langzaam) of als je bv prof ontstekers hebt doorschakellen (meerdere op 1 kanaal)

Het probleem is dat ik met 3 posten wil gaan schieten. Ik schiet namelijk meerdere cakes af op het zelfde moment en wil hierdoor een breed schietveld creëren.

Een afbeelding van het ontwerp zegt misschien meer dan een schema. Zoals je kan zien gaat hier super veel draad in zitten, aangezien nu alles in serie is uitgewerkt met prof ontstekers.

(afbeelding verwijderd, in 2014 komt deze weer online te staan)

Laatst bewerkt:
Kun je niet per post 1 schietkist gebruiken? Dat scheelt al een hoop draden.

Dus dat je voor post 1 schietkist a gebruikt en voor post 2 kist b en post 3 kist c.
Dan moeten ze natuurlijk wel te koppelen zijn, dus dat de kanalen 1 van kist a en c tegelijk kunnen bijv.

Nee dat is helaas niet mogelijk met mijn schietkisten, volgend jaar moet dit wel mogelijk zijn dan ben ik van plan om een Cobra systeem te kopen.

Ik zit nu te denken om alles in W of V-shape te zetten.

Je hebt 3 opties

1: Alles verlengen met verlengdraad
2: Alles op 1 post en dan in w of v shape zetten
3: Meet schietkisten kopen ?

In jouw geval zou ik voor 2 gaan. Minste werk en minste kosten. Zorg echter wel voor stevige rekjes!!!

Alles wordt in W of V shape gezet, daarnaast heb ik wat rekjes uitgewerkt en zijn inmiddels ook al gemaakt.

Bedankt voor de tips!

Pittig showtje! ben benieuwd of het goed gaat lukken.
Nu maar hopen dat het weerbeeld super is en dat je alles goed en droog voor kunt bereiden!

Ziet er gaaf uit hoor...Alleen persoonlijk zou ik afsluiten met een aantal salvo cakes. Om meer geweld te creëren.

Bedankt Golddigger,

Alleen geeft 4x Fearless Freak, 12x Wave Willow en 6x Silver Salute tegelijk niet genoeg geweld?:bonk:

Bedankt Golddigger,

Alleen geeft 4x Fearless Freak, 12x Wave Willow en 6x Silver Salute tegelijk niet genoeg geweld?:bonk:

Dat denk ik zeker wel. Was me alleen niet opgevallen dat je dat tegelijk ging doen, vandaar...
Maar dan nog lijkt het mij mooi, om even 5 seconden rust te pakken en dan nog x aantal salvo cakes de lucht schieten.
Maar jij gaat sowieso een top show tegemoet. Veel plezier met alles.

Het 1e project staat alweer online namelijk het 10:00 uur project. En ik kan jullie vertellen de grote consumentenshows zijn super goed gelukt en op film vastgelegd dus wordt vervolgd.

Hier het filmpje van 10:00 uur, kijk wel in HD1080.
+ http://www.youtube.com/watch?v=KKMDcDpv568" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
http://www.youtube.com/watch?v=KKMDcDpv568"> http://www.youtube.com/watch?v=KKMDcDpv568" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Tsja, ken aan mij liggen en ik zal wel weer een hoop commentaar krijgen maar ik vind je toch wel een behoorlijke imbeciel als je dit vanuit je achtertuintje de lucht injaagt.

Tsja, ken aan mij liggen en ik zal wel weer een hoop commentaar krijgen maar ik vind je toch wel een behoorlijke imbeciel als je dit vanuit je achtertuintje de lucht injaagt.

Dan zijn we het met elkaar eens! Ik vind jouw ook een imbeciel als je zo reageer en niet weet waarom wij het hier hebben afgestoken :bye:
- Ten eerste weet je niet waar wij staan;
- Ten tweede de achtertuin is groter dan de straat voor;
- Ten derde hier kunnen wij rustig de show opbouwen i.v.m. de vele politie wagens in de buurt;
- Ten vierde afstand genoeg en vluchtroute genoeg aangezien er een poort aan vast zit.

Ieder mag zijn mening geven maar onderbouw deze mening dan, en ga niet in het wilde Weste lopen roepen dat je iemand een imbeciel vindt! Jammer dat VWC steeds meer van deze leden heeft...

Maar we gaan gewoon door hier het 22:00 uur project.

Een groot project met in totaal 103 producten!

fase 1 Titanium Vulcano 6x
fase 2 Amazon 3x
fase 3 Smash 3x
fase 4 Fuego 6x
fase 5 Allure 2x
fase 6 Splitonium 2x
fase 7 Space Temple 1x
fase 8 The Beast 2x
fase 9 The Magicans 2x
fase 10 Timeless 2x
fase 11 Flash Banger 3x
fase 12 Panaramic Palms 3x
fase 13 Blow Out 2x
fase 14 Titanium Vulcano 6x
fase 15 Blazing devils 3x
fase 16 Duro 6x
fase 17 Gold silver flower 2x
fase 18 Three Lions 3x
fase 19 Unukalhai 1x
fase 20 Midnight Mania 1x
fase 21 X-plosion 2x
fase 22 High Lighter 2x
fase 23 Weeping Willows 3x
fase 24 Solid Stone 2x
fase 25 Zena Triumph 1x
fase 26 Miracle 3x
fase 27 Multi Color (Buurt ass) 2x
fase 28 Power Zone (Buurt ass) 2x
fase 29 Fuego 5x
fase 30 Fearless Freak 4x
fase 31a Wave Willow 12x
fase 31b Sliver Salute 6x

Kijk in HD1080
+ http://www.youtube.com/watch?v=i3SMpBuhXN0&list=UUxPLf4KPBxlzNd1eGO-BAXg" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
http://www.youtube.com/watch?v=i3SMpBuhXN0&list=UUxPLf4KPBxlzNd1eGO-BAXg"> http://www.youtube.com/watch?v=i3SMpBuhXN0&list=UUxPLf4KPBxlzNd1eGO-BAXg" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

En hier dan een 20:00 uur project

Het 20:00 uur project is volledig elektronisch ontstoken.

De opbouw van deze show is als volgt:
fase 1 Mythos 3x
fase 2 Pyro Singleshot 3x
fase 3 The Moment 3x
fase 4 Wacky Whistler 3x I-Shape (vervallen)
fase 5 Gate of Heaven 4 2x
fase 6 Screamer 2x
fase 6 Blue Dimension 3x
fase 7 Snowtails 1x
fase 8 Sweet Blossem 1x
fase 9 China by Night Cake 2x
fase 10 Magicians 2x
fase 11 Solid Stone 2x
fase 12 Dragsters 2x
fase 13 Hot Cannon 3x
fase 14 Glorious + Las Vegas Mine 5x

fase 15 Tail Cake Buurt ass. 1x
fase 16 Shaft 3x
fase 17 Wake Up Call 2x
fase 18 Vuurwerk met een Kroon 2x
fase 19 3-Stage Whistling 3x
fase 19 Screaming Salute 2x
fase 20 King Cobra 2x
fase 21 King Cobra 2x
fase 22 Las Vegas 4x
fase 22 Screaming Salute 3x
fase 23 Delicious Thunder 6 I-Shape Finale / Allemaal Tegelijk (later afgestoken...VERGETEN haha)

Film kijk wel in HD1080

Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Bovenaan