Colorful Willow

moontan

VWC lid
Artikelnummer: DC30
Artikelnaam: Colorful Willow
Aantal Schoten: 10
Effectomschrijving: Multishot met groene en zilver palmboom en waterval effecten, welke met oranje/rode staart de lucht in worden geschoten.
Richtprijs: 23.95
Film 1: Diamond-Collection.eu
Film 2: Demo Avond 2007
O.a. te koop bij: VuurwerkBestelling.nl

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Wij danken J.N. Schuurmans voor deze informatie.

Deze pot behoort al jarenlang tot mijn favorieten
Hij is niet goedkoop. In Belgie bij Ertbrand was hij enkele jaren geleden te koop voor 15,-
Maar het willow effect vindt ik zo mooi bij deze pot waarom ik ook iedere jaar de DC 030 tot mijn standaarduitrusting reken.

Een link naar een filmfragment:
http://www.youtube.com/watch?v=B5iGKUHkX7M

Laatst bewerkt door een moderator:
Tsja, de passie voor deze cake delen wij, Moontan. Maar dat wist je al :D
Ook dit jaar kon ik ze weer voordelig scoren bij een lokale dealer. Slechts 18 euro per cake waren ze. Dit jaar had ik er twee. Door de harde wind kwamen ze iets minder mooi uit de verf dan gebruikelijk, maar nog steeds vond iedereen 'm erg mooi.

Aanrader!

Groetjes,
Cameo

Tsja, de passie voor deze cake delen wij, Moontan. Maar dat wist je al :D
Ook dit jaar kon ik ze weer voordelig scoren bij een lokale dealer. Slechts 18 euro per cake waren ze. Dit jaar had ik er twee. Door de harde wind kwamen ze iets minder mooi uit de verf dan gebruikelijk, maar nog steeds vond iedereen 'm erg mooi.

Aanrader!

Groetjes,
Cameo

Yes Cameo de passie voor deze cake delen wij samen. Vooral de breedte van de willow zijn mooi.Volgend jaar koop ik hem weer maar dan bij jouw adres. Scheelt aanmerkelijk veel geld. Het filmpje van hierboven vind ik hem niet zo duidelijk over komen. Ik ben naarstig op zoek naar een ander filmpje. Dit jaar met Oud en Nieuw ga ik zelf alles filmen. Dan zet ik het filmpje hier neer. :bye:
Groetjes
Moontan

Ik moet zeggen dat hem wel minder vind.. Nouja, als je er pal onder staat (wat meestal zo is), de boeketten waren erg groot, maar ook erg leeg vond ik.. Dus misschien per 2 schieten dan maar:bonk: :D !

Groetjes!

dus hij is nog steeds te koop bij Ertbrand voor hoeveel alvast bedankt :bye:

ik zie nu op het plaatje dat de pot van dimond collection is kopt dat zoja word ie dan ook in nederland verkocht ??????????????

Laatst bewerkt door een moderator:
Of hij nog steeds bij Ertbrand te koop is weet ik niet, misschien kan je het lid Helios een prive berichtje sturen of reageert hij wel als hij dit leest.

Wil je wel verzoeken om als je 2x achter elkaar wilt posten, je de Edit knop wilt gebruiken. Scheelt dubbele posts en houdt het forum overzichtelijk. En ja, deze cake is dus ook in Nederland te koop, dat staat gewoon in dit topic. Kijk de eerste post maar. Staat ook meteen de prijs bij.

:bye:

Maar op het filmpje in de 1e post ziet 'ie er veel strakker uit vind ik! Is 'ie nou verandert of wat:bonk:...

Groetjes!:bye:

Dat tweede filmpje lijkt inderdaad nergens op, tenminste niet op die van het eerste filmpje.
Vraag me af hoe dat komt, misschien een nieuwere uitgave..

Voor een 12 schots meer dan 20 euro vragen vind ik sowieso al asociaal. Zeker als het dan nog een matige uitwerking betreft.
Maar goed, standaard klacht over DC. Maar vind dit wederom mooi voorbeeld van betalen voor uiterlijke schijn.

Kan Moontan bevestigen of dat de 15 euro, zoals deze kostte bij Ertbrand, een redelijke prijs is of dat ook niet? En hoe is deze pot in verhouding met bv de Overblast van Hardix vuurwerk?
Ok je hebt 2 schoten minder, maar je betaald ook meer dan de helft minder. Is dit een goed alternatief voor de pot van Diamond als je in Nederland een pot met Willow effect wilt halen?

@Jupilerfreak
Over het algemeen heb je gelijk met je stelling met betrekking tot Diamond vuurwerk. Je betaald veelal voor de marketing en de verpakking. De Colorfull Willow is echter al jarenlang, naar mijn mening, een grote uitzondering daarop. Deze moet je echt een keer zelf afgestoken hebben om een eerlijk oordeel te vellen.

Nu is het zo dat ik de normale winkelprijs ook aan de erg dure kant vind. Ik geef er dan ook echt geen 26 euro aan uit. Maar ik heb geluk. Een lokale dealer verkoopt ze hier al jaren voor 17 euro per stuk. Da's een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding kan ik je zeggen. Smaken kunnen verschillen, maar voor mij blijft dit een topper in het Nederlandse <200 grams vuurwerk.

Voor de liefhebbers is hier nog een derde filmpje:

(klik op de afbeelding voor de downloadpage)

Colorfull Willow

Groetjes,
Cameo

Bedankt voor je toelichting en filmpje Cameo.
Ik hoef er eigenlijk niets aan toe te voegen.
Maar het belangrijkste uit jouw verhaal is toch wel kort samengevat:
En je moet van het effect houden en je moet de pot gewoon een keer zelf afgestoken hebben om hem te kunnen beoordelen.
17 euro is daarbij een redelijk goede prijs. 26 euro is veel te duur.

De website van Ertbrand ligt al een tijd plat. Maar vorig jaar had Ertbrand deze pot nog in de collectie.

:cool:

Het effect vind ik ook zeer mooi, maar in deze pot wat leeg helaas.. (ja, ik heb hem zelf afgestoken)

Misschien als ik er 15 meter vanaf stond dat 'ie wat beter uit de verf kwam.. Maar zo vind ik hem niet veel soeps.. :bonk:

De groeten!

@ Cameo, op uw filmpje komt hij wel een stuk beter uit de verf qua effect moet ik zeggen en de 17 euro die u er voor betaald is een stuk schappelijker dan 26 euro.

Maar nogmaals de vraag, als je het filmpje van de Overblast erbij neemt, hoe is de verhouding qua willow effect en de prijs dan? Aangezien u ervaring heeft met de Colorfull Willow van Diamond, hoop ik dat u hier iets over kan zeggen.

... Het effect vind ik ook zeer mooi, maar in deze pot wat leeg helaas.. (ja, ik heb hem zelf afgestoken) ...
In deze pot wat leeg? Je bedoelt dat er te weinig schoten in zitten? Tsja, ik zou ook liever 24 dan 12 schoten hebben, maar ik dacht dat het 12 "volle" bombettes waren, dus geladen tot het maximum (15 gram x 12 = 180 gram). Ik steek ze meestal per twee af (in het filmpje was het een gedeelte van 1 pot wat ik op film had staan). De nieuwe wetgeving geeft uiteraard meer ruimte, maar dat zul je dan ook in de portemonnee gaan voelen.

Ik zie trouwens nu wel dat mijn cakes er cosmetisch heel anders uitzien dan bij Diamond wordt afgebeeld. De mijne waren rond en fors. Kan dus best zijn dan Diamond inderdaad aan deze cake gesleuteld heeft en mijn adresje (goddank) nog de oude verkocht. Het effect op het filmpje is ook anders ... vreemd.

Hier is trouwens een afbeelding van mijn exemplaar:
nr85.jpg

Moontan: welke van deze versies heb jij nu precies ervaring mee? Want het lijkt alsof we praten over 2 verschillende producten :bonk:

@Jupilerfreak
(zeg maar je/jij hoor :) )
Wat een prachtige pot, die Overblast! Deze zou ik ook heel graag eens proberen. Lijkt erop dat de sterren net iets verder reiken dan bij de Colorfull Willow. Daarentegen mis ik bij de Overblast een finale met crackling, die bij de Diamond cake als "slagroom op het taartje" dient :cool:
Maar ik moet eerlijk zeggen dat, als ik een Hardix-dealer in de buurt had, ik deze cake ook zeker zou proberen.

Groetjes,
Cameo

Laatst bewerkt:
Cameo@
Ik had zeg maar de vollere versie met de crackling finale.
Ik begin ook steeds meer te twijfelen of er niet een andere versie op de markt is verschenen. Zou heel goed kunnen want aan de Diamond Screamer is ook gesleuteld. Maar wel jammer.
De Colorfull Willow zoals op het filmpje van Schuurmans is niet degene die wij bedoelen.

@Cameo: nee, ik bedoelde eigenlijk dat ik de effecten graag wat gevulder had gezien. Het zijn wel brede boeketten, maar ze zijn zo mager.. (puur persoonlijke smaak)

Willow vind ik een pracht effect, maar dan wel wat voller als je snapt wat ik bedoel.. Volgens mij moet je gewoon de Overblast en de Colorfull Willow tegelijk afsteken:D !

(ohja, ik had dezelfde versie als jij:))

Groetjes!
:bye: :bye:

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan