Ik denk dat we ook hier kunnen spreken van een geslaagde jaarwisseling, dank aan alle Tilburgers.
Voor het eerst hadden wij georganiseerde shows in deze wijk, door de harde wind werden deze afgelast. Ik blijf zeggen dat zoiets niet de oplossing zal zijn, de zelfstandige handeling van een lont aan kunnen steken blijft het populairst en men wil dit gewoon graag behouden.
Ben zelf s'nachts op meerdere plekken in de wijk geweest, overal zie je de plaatselijke buren met elkaar vuurwerk afsteken. Het was weer echt een gigantische hoeveelheid die om middernacht de lucht in ging, dat is gewoon de mooiste show die je kunt hebben en het mooiste is, die maken we samen met zn allen. Daar kan geen enkele georganiseerde show tegenop.
De tijden zijn veranderd, het is denk ik belangrijk dat wij als "freaks" mee veranderen.
De mooiste tijden zijn voorbij, de straffen zijn erg fors geworden, je ziet een ander patroon ontstaan.
Uiteindelijk maak jij zelf de keuze, koop ik nog zware knal/F3/F4, schiet ik het nog in de wijk, sla ik het thuis op. Zelf wil ik daar niet hypocriet in zijn, tuurlijk heb er ook vollop van genoten, maar ik kan en wil ook niet voor een ander bepalen wat ze moeten doen.
Feit is dat F2 een stuk minder gezeik oplevert tegenwoordig. Je kan ook zeggen ik schiet dat met de jaarwisseling, en de drang die ik nog heb om met F3/F4 bezig te zijn, dan ga ik af en toe bij bedrijven shows mee bouwen (dit wordt nog steeds regelmatig gevraagd). Denk dat je voor je eigen daar een balans in moet kunnen vinden.
Ander lastig punt blijft ook die 25 kilo regeling, maar ook de opslag in woonwijken.
Hier zit heel veel spanning op, ook hier is veel in veranderd en moet denk ik nog eens goed naar gekeken worden.
Verder heb ik zelf ook wel een goed gevoel over de laatste jaarwisseling, tevens begint het ook steeds duidelijker te worden wie de personen zijn die het voor iedereen lopen te verneuken. Geweld tegen hulpverleners of slopen, vuurwerk gooien naar mens of dier, kei en keihard straffen!
Gelukkig is de groep die er wel goed mee om gaat het grootst, en ben er zelf van overtuigd dat er steeds meer mensen en freaks er aan mee willen werken dat we deze traditie nog zo lang mogelijk kunnen voortzetten