Code rood - Internetconsultatie permanent vuurwerkverbod

Laat ze aub zo snel mogelijk met een uitspraak komen, weer tot eind november moeten wachten is voor een pyro net uit te houden

Een uitspraak qua wetsvoorstel gaat nog geen zekerheid geven qua covid/apenpokken/oorlogsvluchtelingen tot wederom het laatste moment, yay. Brulletje Bruls trekt op het laatst nog wel een huiliehuilie uit z'n hoge hoed.

Uiteindelijk wel wil iedereen weten waar de vuurwerkliefhebbers aan toe zijn. Dat wachten duurt ook gewoon lang op den duur. Maar zou ook een hoop onzekerheid wegnemen.

En @Richardus het is niet Bruls dat loopt te janken. Zijn er meerdere in de politiek. Maar verder is het inderdaad geen zekerheidje want november komt nog eraan. Oorlogsvluchtelingen geloof ik niet zo in, maar corona of apenpokken wel al is het niet schadelijk of gevaarlijk, maar tussen de regels door heeft de apenpokken wel bijna de zelfde coronaregels.

Is dit wetsvoorstel voor een permanent verbod? of aankomend jaar
Als dit voorstel aangenomen wordt is het verbod permanent. Permanent in de zin dat een partij (of meerdere) uiteraard volgend jaar een motie in kunnen dienen om het ongedaan te maken natuurlijk. Als dat aangenomen wordt, dan kan het zijn dat het verbod het jaar erna ook gewoon weer opgeheven wordt. Maargoed, meestal is het permanent als iets verboden wordt, tenzij er een giga verschuiving plaats gaat vinden in de samenstelling van de kamer partijen na de volgende verkiezingen. Dan moet het wel meer rechts gericht gaan zijn, dan maakt een terugdraaiing nog kans. Anderzijds lijkt het nu wel positief voor ons, daar het er op lijkt dat er geen meerderheid is voor een verbod, maar als het op hoofdelijke stemming aankomt, kan het spannend worden. Echter, het is en blijft politiek, dus pas na een eventuele stemming weten we echt waar we aan toe zijn.

Is dit wetsvoorstel voor een permanent verbod? of aankomend jaar

In dit geval voor beide geldt het. Voor aankomend jaar en een permanent verbod. Hier zit alles aan wat ze willen met het initiatiefwet.

Inderdaad ziet het er gunstig voor ons uit. Gizmo75 heeft het uitgelegd aan ons hoe en wat. Het debat kan alle kanten op, moties indienen, terugtrekking wetsvoorstel of een wetsvoorstel uitstellen. Er spelen zoveel factoren. Maar zoals ik las werd ik er wel blij van. Voorstanders hebben een woordje gedaan. Maar tegenstanders ook tijdens de rondetafelgesprek. Ik zie goede kansen dat het wel goedkomt. Het is gewoon afwachten alweer wat gebeuren gaat helaas.

Gisteren las ik al dat het vuurwerkfestival niet doorgaat wegens handhaving. Er zijn bepaalde evenementen uitgesteld zoals de huldiging voor zowel ajax als feyenoord ook door gebrek aan handhaving.

De politie geeft kenbaar aan dat het 800.000 overuren maakt. En weer een ander stuk maakt kenbaar dat veel gemeentes geen geld heeft voor vuurwerkshows. Want de vuurwerkshows worden niet door het rijk betaald en nogmaals pijnlijk is duidelijk dat er geen handhaving/politie is om de orde te bewaren tijdens een show.

Als ik alles bij elkaar optel waarom een verbod niet haalbaar is dan zie ik het positief in. Want er komt steeds meer pijnlijke punten waardoor het verbod niet haalbaar is.

Natuurlijk blijft het spannend dat debat, het is en blijft politiek. Maar spreek voor me zelf zie het wel goedkomen dat er geen verbod komt. En als ik Gizmo moet geloven en geloof hem ook dan is het gunstig dat er geen meerderheid in de kamer is voor een verbod.

Heel eerlijk, het hele corona geneuzel gaat het weer verbieden.... mokerslag voor de branche, wat ze doen is de branche heel langzaam de keel dichtknijpen. Corona - zorg ontlasten gaat wederom het valse argument worden. Ze lopen nu al berichten te versturen waarin men bang is voor het najaar.

Heel eerlijk, het hele corona geneuzel gaat het weer verbieden.... mokerslag voor de branche, wat ze doen is de branche heel langzaam de keel dichtknijpen. Corona - zorg ontlasten gaat wederom het valse argument worden. Ze lopen nu al berichten te versturen waarin men bang is voor het najaar.

En wat zei het senaat en waar wou het senaat vanaf. Ik las juist dat het senaat/eerste kamer nu wel van de coronaregels af wou. Daar werd het is tijd voor.

Echter begint de apenpokken op corona te lijken en krijgt het ook vorm langzamerhand. 3 weken in quarantaine, contact en brononderzoek, meldplicht GGD als ze een patiënt hebben. Ik word hier wel gek van.

Anderzijds zie ik het nu wel goedkomen vergeleken met vorig jaar. De experts zijn inderdaad in paniek over het najaar. Maar heb nu meer zin in het vuurwerkseizoen dan vorig jaar.

En natuurlijk heb je gelijk dat ze de keel van de branche dichtknijpen. Maar goed eerst 30 mei afwachten, mocht het niet verboden worden dan november weer afwachten. Maar ik ga nu is volop genieten, hoe dichter bij september hoe harder het kriebelt en de webshop van Lesli/vuurwerktotaal gaat dan open. Intratuin gaat ook aan de gang binnenkort ergens in september. Ik zie het wel goed komen.

Kon lekker uitslapen 2 jaar op rij :D niks gemist sfeer zat in België vooral vorig jaar. Hier in lockdown, België was de shopwalhalla :D inclusief kerstcadeaus. Maar nu wil ik wel weer Nederlands spul voor extra sfeer dit jaar.

En natuurlijk @Gizmo75 volgen want daar wordt ik echt positief van en van HVLV ook.

Debat Tweede Kamer over de Initiatiefwet Algeheel Verbod Consumentenvuurwerk is in ieder geval uitgesteld naar de week van 6 t/m 10 juni. Geen opgave van reden bekend.

Wel zie ik een enorme lijst met nog in te plannen debatten en vergaderingen. Het kan zijn dat het gewoon erg druk is...

Debat Tweede Kamer over de Initiatiefwet Algeheel Verbod Consumentenvuurwerk is in ieder geval uitgesteld naar de week van 6 t/m 10 juni. Geen opgave van reden bekend.

Wel zie ik een enorme lijst met nog in te plannen debatten en vergaderingen. Het kan zijn dat het gewoon erg druk is...

Dan wordt het een weekje extra wachten. Wel raar want ondanks dat ik steeds positiever ben mag de onzekerheid wel een keer verdwijnen. Maar zie het nog steeds positief in maar leuk is anders.

Dank je wel waardeer de post en op de hoogte brengen.

Ze zullen extra zieltjes willen gaan winnen via achterkamertjespolitiek

Wederom, zoals eigenlijk altijd, weer een totaal ongefundeerde en ongenuanceerde opmerking.

Dit soort debatten met allerlei onderwerpen en thema's worden met vrij grote regelmaat uitgesteld, bijna altijd zonder opgaaf van reden.

Respect voor de grote hoeveelheid tijd en werk die hierin is gaan zitten voor onze pro-lobbyisten.

Hopenlijk dit jaar weer een enigzins normale oud en nieuw met NL cat 2 .

Een uitspraak qua wetsvoorstel gaat nog geen zekerheid geven qua covid/apenpokken/oorlogsvluchtelingen tot wederom het laatste moment, yay. Brulletje Bruls trekt op het laatst nog wel een huiliehuilie uit z'n hoge hoed.

Helaas een heel realistische reactie.

Zojuist officieel bevestigd: Debat Tweede Kamer Initiatiefwet Algeheel Vuurwerkverbod vindt a.s. woensdag 8 juni plaats van 19.30 - 22.30u.

Back
Bovenaan