Cobra ontploft in hand jochie ( 11 )

In Breda is een 11-jarige jongen ernstig gewond geraakt aan zijn hand, nadat er Cobra-vuurwerk in ontplofte.

Volgens de politie gebeurde dat in het bijzijn van veel jongeren, die samen vuurwerk afstaken. Zij waren behoorlijk overstuur. Tegen Omroep Brabant zegt een politiewoordvoerder dat de hand van de jongen “misschien nog valt te redden”. Waarschijnlijk moet de knul sowieso verder zonder pink.

Om te kunnen achterhalen hoe het slachtoffer aan het zeer gevaarlijke en illegale vuurwerk is gekomen, heeft de politie de namen van alle bij het ongeluk aanwezige kinderen genoteerd.

Bron: http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/12/cobra_ontploft_in_hand_jochie.html

als het een cobra was was heel zijn hand er wel af, ***verhaal dus.
denk eerder aan een nitraat als ze het hebben over "zijn hand valt misschien nog te redden"

Gezien het de kracht van een handgranaat heeft is die persoon dus dood of er klopt iets niet.
Wel zonde natuurlijk, maar ik ga bijna twijfelen of het wel echt gebeurd is snap je.

Hoop dat ze degene vinden die een 11-jarige dit soort vuurwerk verstrekt en ook voor lange tijd vast zetten. Met 11 jaar hoor je helemaal niet aan illegale knallers te kunnen komen, ongeacht of het nitraten / cobra's of iets anders is :angry:

als ik heel eerlijk ben vind ik het een vreemd verhaal er komen steeds meer rare berichtgevingen

in de media, die totaal niet kunnen kloppen bij dit soort vuurwerk ben je meteen dood als het in je
handen klapt of op welke plek dan ook denk dat het meer is om de mensen tegen een vuurwerk verbod te krijgen de media maakt meer kapot dan lief is

en thomaz ik ben het zeker met je eens dat 11 jarige of welke leeftijd dan ook dit vuurwerk
niet verkrijgbaar zou moeten zijn te gek voor woorden inderdaad

Ik vind het echt ontzettend erg voor dat jochie. Ik wens het ook werkelijk niemand toe. Maar ondanks dit trieste verhaal kun je hier ook wel iets uit concluderen. Dat Cobra's dan toch niet zo zwaar zijn als handgranaten zoals men altijd in de media beweerd. Hopelijk lezen de mensen dit en gaan hier zelf ook eens een conclusie uit trekken, maar dat zal wel een illusie zijn. In ieder geval wens ik dat jongetje veel sterkte toe en hopelijk blijft het idd bij een pink.

Zeer triest voor de jongen, maar de media maakt zeker de traditie kapot, cobra gelijk aan handgranaat, dan zou een auto moeten ontploffen als er een cobra onder komt, en dat is niet het geval lijkt me.

Over een paar dagen komt het echte verhaal maar dat leest niemand meer. Wederom weer falende ouders met zwaar letsel tot gevolg

Ik vind het echt ontzettend erg voor dat jochie. Ik wens het ook werkelijk niemand toe. Maar ondanks dit trieste verhaal kun je hier ook wel iets uit concluderen. Dat Cobra's dan toch niet zo zwaar zijn als handgranaten zoals men altijd in de media beweerd. Hopelijk lezen de mensen dit en gaan hier zelf ook eens een conclusie uit trekken, maar dat zal wel een illusie zijn. In ieder geval wens ik dat jongetje veel sterkte toe en hopelijk blijft het idd bij een pink.

Een cobra 6 is ook niet vergelijkbaar met een handgranaat. Handgranaat heeft op zich geen vernietigende kracht. Hetgeen wat een handgranaat zo schadelijk maakt, zijn de projectielen die vrijkomen. Bij een cobra 6 komt aardige druk vrij, maar of die druk genoeg is om een hand te vernietigen weet ik zo niet.

welke ouder laat zijn 11 jarige zoon nou met cobra's rond lopen ik mocht met een hoop gezeik net rotjes en babypijlen hebben toen ik 11 was.

Bizar, Bizar, hier zou ik de achtergronden wel wat meer van willen weten.
Welk milieu komt de jongen, was het zelf gekocht, of gevonden.....

Aller eerst, echt triest voor de jongen. Ik vraag me wel af hoe het mogelijk is geweest dat de cobra in zijn hand is geknalt. Kan me niet echt een realistische scenario bedenken.

Het gezeik over falende ouders hier altijd is ook om ziek van te worden, het zijn immers dezelfden die moord en brand zouden schreeuwen als de ouders daadwerkelijk dagelijks een razzia door de kamer en alle eigendommen zouden halen cq. telefoon en dataverkeer volledig aftappen. Dan is het huis te klein, maar dat is toch wat jullie graag zien? ouders die alwetend zijn over wat hun kinderen uitspoken? Je hebt in de praktijk maar verdomd weinig zicht op wat er op schoolpleinen gebeurd. en er hoeft maar 1 kakkerlak tussen te zitten die lollig denkt te zijn...

Ouders hebben waarschijnlijk totaal geen idee gehad.
Wat betreft het verhaal, spijtig, maar een cobra in je hand? Die dingen hebben een lange lont en nog een effect voor de knal. Wederom stukje sensatiejournalistiek gok ik.
:bonk:

Het gezeik over falende ouders hier altijd is ook om ziek van te worden, het zijn immers dezelfden die moord en brand zouden schreeuwen als de ouders daadwerkelijk dagelijks een razzia door de kamer en alle eigendommen zouden halen cq. telefoon en dataverkeer volledig aftappen. Dan is het huis te klein, maar dat is toch wat jullie graag zien? ouders die alwetend zijn over wat hun kinderen uitspoken? Je hebt in de praktijk maar verdomd weinig zicht op wat er op schoolpleinen gebeurd. en er hoeft maar 1 kakkerlak tussen te zitten die lollig denkt te zijn...
11 jaar dus dat betekent groep 6,7 of 8 lijkt mij dat er wat goed fout gaat als je op basisscholen dit soort vuurwerk hebt

Het is inderdaad een probleem. Tegenwoordig werken veel ouders vaak beide. Dan heb je niet altijd overzicht wat je kind buiten uitspookt. Al met al gaat het hier om een zeer vervelend ongeluk. Met eventueel zeer nare gevolgen voor de jongen van 11. Probeer maar eens een fles open te draaien als je bijvoorbeeld beide duimen mist. Of het " blind" typen op een toetsenbord word ook in 1 keer een ander verhaal als bijvoorbeeld je duimen eraf zijn.

als het echt cobra zou zijn geweest heeft die jongen nog steeds heel veel mazzel als hij alleen zijn pink kwijt is .
slaat compleet nergens op dat zo n ventje met dat soort spul rond loopt .
volgens mij moet 1 van de clubje jongens zo n ding in zijn zak hebben gehad .
hoe moet je daar als ouder tegen optreden .

Back
Bovenaan