• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Chooêt] No.3 Match Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ziet er idd wle leuk uit.

Maar de prijs is wel heel erg hoog voor een doosje normale match crackers ..

Maar de prijs is wel heel erg hoog voor een doosje normale match crackers ..

Volgens mij waren we het er in het algemeen al over uit dat het beter is als de normale match crackers...
Of het op de corsair* lijk is nog niet helemaal duidelijk.

* Eigenlijk is het EXTRA LAUTE DEUTSCHE KRACHER, corsair is de knal-lijn van WECO, net als corsaire de weco nederlandse knal-lijn is. Maar dat even off-topic.

Er zijn al genoeg goedkopen strijkers met bagger kwaliteit op de markt. Ik ben wel bereid 12 euro meer te betalen voor een goede kwaliteit strijker met lekkere knal. Er zijn al meer dan genoeg pirats voor 3 euro.

volgens de mensen van of doen deze niet onder voor de corsair

Laatst bewerkt door een moderator:
Zit in deze strijker ook een kunstof dopje onderop, zoals dat bij de corsair wel zit?
Dat geeft toch aan dat er hoge kwaliteit flash inzit, zoals corsair, cobra's enz.

goede vraag Cas!
ben ik zelf ook benieuwd na!
en maakt deze ook het wel bekende potlood geluidje?

In de corsair zit tegenwoordig als het goed is geen plastic dopje meer, is gewoon karton geworden. Geeft deze strijker in mijn ogen weer een pluspuntje qua kwaliteit:D

Klopt, geen plastic dopje meer. Ze waren trouwens dit jaar slechter, aardig wat weigeraars.

Maar dat is offtopic.

Nu twijfel ik echt of nou de corsair beter is of deze strijker, op sommige filmpjes hier klinken die van chooet wel wat harder...
Jammer genoeg dan maar wachten op een filmpje van iemand die ze test met een echte corsair.

ik denk dat ik eerder3 X pirat special (betonstijker) ga kopen dan deze. die kosten al 15 euro voor strijkers. er zijn er veel goedkopere en miss beter. ken ze niet en ga daar dan dus ook niet over discuseren.

heb deze vandaag mogen aanschouwen!
en mijn ervaring is dat deze minder mooi afgewerkt zijn als de corsair!
maar de vertraging van de chooet is op zijn minst net zo goed!
de knal is duidenlijk harder dan die van de corsair en ook stuk doffer!
voor de prijs van 15e is dit werkenlijk de beste vervanger van de special pirat (van vroegah)!

dit word een topper dat weet ik wel zeker.
knal is vergenlijk baar met een silver cracker (maar dat is mijn mening)

ik heb ze gehoord en ze geven een hele harde doffe dreun meer een doffe knal dan een schelle en een mooie grote flits ik zou zeggen kopen die dingen
aanradertjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan