Brutal Buffalo - Predator

jopoh

VWC lid
Artikelnummer: 04498
Artikelnaam: Brutal Buffalo
Bruto Gewicht: ... kg
Netto Kruitgewicht: 1921 gram
Aantal Schoten: 100 schoten
Effectomschrijving: ...
Tube diameter: 30mm
Kartoninhoud: /
Tijdsduur: 48
Stijghoogte: ...
Adviesprijs: 149,50
Voorverkoopprijs: € 139,50 [/B]
O.a. te koop bij: www.vuurwerkplanet.nl

Brutal Buffalo.png

Wij danken Lesli Feuerwerk voor de informatie.
Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

Laatst bewerkt door een moderator:
Die laatste 2 salvos zijn echt flink misplaatst na dat crackling gedeelte, alsof de box nog ff vol moest.

Verder wel prima bak met diverse soorten goud en mooi blink stuk

Deze en zijn maatje smoke elephant zijn 30mmm waarvan de laatste ik mijn twijfels heb of hij daadwerkelijk 30mm is..

De hele 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 ect is puur een Vervoersclassicficatie. In NL hebben ze echter de beslissing genomen om dit toe te voegen aan de opslageisen en daarmee alles te verbieden qua opslag boven de 1.4 ofwel geen 1.3 en 1.1.

Artikelen met meer dan 5% flash dienen onder 1.3 vervoert te worden maar in enkele gevallen kon er doormiddel van het toevoegen van een kooi de klasse 1.4 gevoerd worden. Dit geldt ook voor de bekende pyropacks. Dit betekent niet dat als je bijv shells die normaal ook onder 1.3 worden vervoerd een kooi geeft automatisch 1.4 worden. sterker nog dit is niet toegestaan.

5% flash bij het maximum van 25gr per schot en dus vaak de 30mm cakes onder de noemer “combinatie van mijnen en enkelshotsbuizen” is 1,25gr per schot. De Max binnen cat2 wat de classificatie is voor het product en niet het vervoer, is 2gr. Niet alle effecten hebben dit nodig maar 1.2gr is erg karig.

De kooi is wederom aangepast omdat het voorheen toegestaan was om èèn kant open te laten. Nu moet alles rondom dichtzitten wat a een hell is om open te maken en b weer duurder. Gezien de metaalprijzen maakt het het vuurwerk onnodig duur. Ik snap de keuze om kooiloos te gaan voor de prijzen maar voor de kwaliteit is het niet best..

Details gaan nog veel verder maar denk dat dit het meeste duidelijk maakt.

Ik snap de keuze om kooiloos te gaan voor de prijzen maar voor de kwaliteit is het niet best..

Het ligt soms denk ik wel aan de fabriek die het vuurwerk maakt. De nieuwe versie van de evolution insane is kennelijk kooiloos maar ziet er prima uit. evenals de argento cakes vorig jaar die volgens mij ook kooiloos waren. Je hoort dat de burst minder is maar ze presteren alsnog erg goed. Als je nu naar lesli kooiloos kijkt darentegen....

Het ligt soms denk ik wel aan de fabriek die het vuurwerk maakt. De nieuwe versie van de evolution insane is kennelijk kooiloos maar ziet er prima uit. evenals de argento cakes vorig jaar die volgens mij ook kooiloos waren. Je hoort dat de burst minder is maar ze presteren alsnog erg goed. Als je nu naar lesli kooiloos kijkt darentegen....

Ja maar meer de importeur die de opdracht geeft.. in China de prijs constant drukken betekent simpelweg iets minder aan je product. Een Chinese fabrikant levert nooit marge in! Dus je denkt dat je een goede deal hebt maar toch gaat er minder kruit in of slechtere kwaliteit karton ect ect. Soms merk je het niet eens maar vaak wel. Het is dan ook zaak dat de controle optimaal blijft. Het het is ook een stukje leven en laten leven en met name NL fabrikanten willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten of liefst beter..

Back
Bovenaan