Bruiloftsvuurwerk Stadbroekermolen Sittard

pyrogrammer

VWC lid
Beste vuurwerkfans,

Op 20 juli 2013 hebben we voor een pas getrouwd paar een Bruiloftsvuurwerk mogen verzorgen aan de Stadbroekermolen te Sittard. Tijdens het opbouwen van de show zagen al vele voorbijgangers ons werken en vroegen zich natuurlijk sterk af voor wat en wanneer het is. Nog niet gek lang erna kregen we berichten dat de Social Media volstroomde met deze show, dat eigenlijk bestemd was voor het getrouwd paar. Maar ach, het is een openbare toegankelijke plaats dus toeschouwers mochten op een afstand zeker meegenieten.
De show werd elektronisch met consumentenvuurwerk en PSE geschoten. Op moderne muziek maakte het een diepe indruk op het publiek, en ook na die aantal biertjes kwam er een geweldig gejuich. Dus opruimen met een goed gevoel gaat opeens veeel langzamer! :wink:
Genieten was het zeker. Met dank aan RFI Pyro-Events dat ik wederom een mooie film mocht maken van deze show.

Ik zal jullie ook niet laten wachten, en veel plezier wensen!

Mvg.
Ivo Herben
RFI Pyro-Events

Erg gaaf hoor, nu baal ik alleen nog meer. Wij gaan binnenkort trouwen en ondanks een aantal pogingen om toestemming voor het schieten van vuurwerk te krijgen, hebben we iedere keer een nee te horen gekregen.
Begrijpelijk aan de ene zijde, want we trouwen en hebben het feest in een kasteel, waar men alle risico's zoveel mogelijk wil uitsluiten, aan de andere kant is er voldoende mogelijkheid om genoeg afstand te houden om geen gevaar op te leveren :(

Oke. Dat is inderdaad balen, maar er zijn altijd nog opties over, als je werkelijk een vuurwerkshow erbij wilt hebben. Het moeilijke is dat je dan toch de kasteelhouder moet overhalen dat het veilig genoeg is, eventueel kijken met een vuurwerkbedrijf samen. Als laatste optie wat ik kan bedenken, maar meestal niet als gewenst wordt gesteld is zoeken naar een alternatieve locatie voor de vuurwerkshow dan.
Anders kun je ook genoeg met indoorvuurwerk :).

Ja, heb ik ook aan zitten denken.
Volgens mij is het ook nog een rijksmonument (en staat het misschien ook in beschermd natuurgebied), dus al is de stichting waar het kasteelbeheer in is ondergebracht akkoord, dan nog is het twijfelachtig of de gemeente een vergunning verleent.

Ik heb ook gekeken naar alternatieve lokaties in de buurt om het af te laten steken, maar dat zal altijd minimaal 10 minuten lopen zijn, wat me ook weer niet ideaal lijkt.

Ben dus bang dat er niks anders op zit, dan helaas geen vuurwerk met de bruiloft :(

Het is inderdaad ook moeilijk om bij een monument een vuurwerkshow te plannen. Daar is nederland ook niet het land voor vind ik altijd !

Ik zelf vond dit de leukste finale tot nu toe :D Het heeft iets aparts in zich.

Idd, terwijl het prima te bepalen is hoe ver je er af moet staan om nagenoeg geen risico te lopen.

Back
Bovenaan