Black Cat Assortiment

Dit pakket is in het jaar 2008/2009 in het assortiment van GBV (Gert Breeschoten Vuurwerk) gekomen.

Het is een leuk pakket voor 20 euro. Er zitten pijlen, fontijnen, asian thunders, wondertollen en romeinse kaarsen in.

Heb het pakket zelf ook gehad, vind het een leuk pakket maar had het beter gevonden als de prijs 15 euro was. :)

De eerste foto komt van gbv-vuurwerk.nl en daar staat nog een klein pakketje bij op, ik zou het niet weten of je die er overal bij krijgt omdat ik hem er zelf niet had bij gekregen.

resize.asp

1808.JPG

Ja is idd wel een leuk pakketje.

Hij kost 20 a 25 euro. Het bevat wel leuke dingetjes. Zoals die grote pijlen en de Crackling grondbloemen die GBV niet los verkoopt. Ik heb het zelf nog nooit gehad, maar er wel eens aan gedacht het mee te nemen.

Het is iniedergeval wel een leuke toevoeging aan je collectie. De Rainbowpijlen vallen volgensmij een beetje tegen, maar de rest id wel leuk. Wel lijkt mij dit pakket meer iets voor de jeugd.

:bye:

Laatst bewerkt:
De pijlen waar het plusje bij staat zijn geloof ik de Rainbow pijlen die worden voor ongeveer een tientje los verkocht bij sommige dealers maar dat zijn geloof ik (grotere) The Bag pijlen

Greetzz

Ps. Dit pakket is geloof ik al 2 jaar op de markt?

Dit pakket is met oud & nieuw 2008/2009 uitgekomen. ;)

Verders is dit een leuk pakket voor 1 keer, maar ben niet van plan om het nog eens tegaan nemen, of de prijs mag zakken tot 10/15 euro. :p

Ik vond hem ook te duur, Asian Thunder. Overigens ligt dit pakketje al zeker sinds 2006 in de schappen van GBV. Op het Museum hadden we deze namelijk reeds gespot in dit topic.

10002-black_cat_assortment_gbv_3.jpg

10002-black_cat_assortment_gbv_2.jpg

10002-black_cat_assortment_gbv_1.jpg

(Foto's zijn van Bert, vwmlid)

Leuk detail is dat op de doos zelf het productiejaar 1998 stond gedrukt. Ik denk daardoor dat de basis van dit pakket wordt gevormd door "oud vuurwerk" aangevuld met bekende moderne artikelen van GBV.

Groet,
Cameo

Laatst bewerkt:
Om maar even verder te gaan over de black cat vuurwerk dingen.
Vorig jaar waren er Jaco vuurwerk in Ede, Black cat soort van astronauten verkrijgbaar.
Ook zonder gebruiksaanwijzing.
31-12 waren ze helaas uitverkocht.
Gelukkig was Jawe zo tof om een doosje aan mij te geven.
Ik zal vanavond wel even foto's plaatsen.

Maar ik heb net even in het foldertje van GBV van vorig jaar gekeken en daar stonden die pijlen (Wild Cat assorti) echt in!

Als artikelnummer 1845 met de tekst:
"15 prachtige vuurpijlen en met assorti effect"

Cameo, het zou inderdaad wel kunnen kloppen als dit pakket alwel eerder verkrijgbaar was. Maar ik dacht ergens gelezen te hebben, vorig jaar, dat dit pakket nieuw/vernieuwd was. En zag dit pakket voor het eerst in het foldertje staan waar ik normaal vuurwerk haal dus. :)

Maar om even bij het onderwerp teblijven, ik denk dat meerdere mensen het gaan halen als de prijs word verlaagd naar 10 of 15 euro. Vind 20 euro een beetje téveel voor zoiets, maar het was wel leuk voor 1 keer. ;)

De Black Cat knallers, die vorig jaar te koop waren bij Jaco.

DSC_5519_Medium_.JPG

Voorkant

DSC_5520_Medium_.JPG

Achterkant. (Weet iemand wat P.R.C. betekend? Laar maar het staat voor People replublik China.)

DSC_5521_Medium_.JPG

10 op en rij.

DSC_5522_Medium_.JPG

Bovenkant van 1 knaller.

DSC_5523_Medium_.JPG

Onderkant van 1 knaller.

DSC_5524_Medium_.JPG

De kreet tuinvuurwerk heb ik in Canada ook gezien meerdere malen.
Tijdens het bezoek bij een vuurwerkwinkel daar.

DSC_5528_Medium_.JPG

DSC_5527_Medium_.JPG

Goed dat je dit aanhaalt the cigarman,heb een klein onderzoekje naar gedaan.
Wat ik heb begrepen komen deze uit Engeland en de verbod op bangers ging 1998? in.
Dan zouden deze uit die tijd of eerder komen.
De karton waar ze uit kwamen zag er ook uitgeleefd uit.
De tijd van de People's Republic of China is in de tijdperiode 1949–1976.
Dan zouden deze zeker minstens 33 jaar oud moeten zijn.
Ga in iedergeval verder op zoek om naar de preciese tijd uit te zoeken.

Laatst bewerkt:
Je theorie gaat een heel eind op, Jawe. Ik ondersteun de gedachte dat ze uit Engeland komen. Of 1998 "het jaar" van de banger-ban was weet ik niet zeker, maar kan ik nagaan (kom ik op terug).

33 jaar oud zijn ze waarschijnlijk niet. Het gebruik van visco ipv grijslont raakte rond 1995 ingeburgerd, ook in Engeland. Daarvoor zag je eigenlijk alleen Visco op Amerikaans consumentenvuurwerk, omdat dat daar al langer verplicht was.

Hoe knallen deze Cat Bangers eigenlijk? Is er al eens één getest? Ik heb enkele Engelse knallers van een verzamelaar gekregen enkele jaren geleden en bij het testen bleek dat deze een goede flashcompositie hadden. Ze knalden daarom ook stevig, zeg maar.

Cameo

Nu je het zegt Cameo daar had ik niet even op gelet.
Waarschijnlijk zijn ze dan nog niet zo oud.
Heb ze zelf al getest,en ze knallen zeker 'stevig'en met een flits.
Heb er zelf nog niet 1 opengemaakt maar kwa flash zit het denk ik wel goed.

Laatst bewerkt:
Verkocht bij jaco in nederland? Dit mag niet? Aangezien er geen duidelijk nederlandse gebruikaanwijzing opzit.

Verkocht bij jaco in nederland? Dit mag niet? Aangezien er geen duidelijk nederlandse gebruikaanwijzing opzit.

hmmmm goed opgemerkt ...

Vreemd idd. Klopt dit wel?

Ze zien er iniedergeval wel grappig uit. Ik zou ze best eens willen proberen:)

Ik heb de grote pijlen in werking gezien, ze stellen niets voor.. Een beetje crackling dat er uit komt floepen.

Ik heb nog een filmpje van één van deze pijlen.

Back
Bovenaan