Bitcoin

Typisch gevalletje FOMO :P
Ik blijf er lekker van af. Technisch onmogelijk een goede entry te vinden. Zodra de hype over is stort het in elkaar.

Even een vraagje voor de crypto-geleerden hier.

Mijn zoon is zich nu ook aan het interesseren om zo met crypto te beginnen.
Ikzelf heb hier heel weinig verstand van.

Daarom de vraag aan jullie waar ik als vader een beetje op kan letten als hij hier straks mee gaat beginnen?
Misschien wat tips & tricks of bepaalde sites die ik kan bekijken, wat de gevaren zijn?

Bedankt!

Blijf ver weg van futures trading of te wel gokken of de koers omhoog of omlaag gaat. Niet aan beginnen als beginner. Is wel verleidelijk met die verdubbelingen, maar grote kans dat je ooit alles weer een keer verliest.

Wat wilt je zoon doen? Traden of investeren? Als traden zijn keuze is, zou ik hem adviseren om zoveel mogelijk de basis te leren over (horizontale)Ondersteuning en Weerstand, Risk Reward Ratio en Funding Rates. Ontzettend belangrijk zodat hij na 5 of zelfs 10 jaar nog steeds enthousiast is over beleggen.

Happy Trading!

Ik blijf er lekker van af. Technisch onmogelijk een goede entry te vinden. Zodra de hype over is stort het in elkaar.

Dus dat, welkom to rekt city... Al gebruik je een stop, the slippage is real:rolleyes::wink:
Heb Shiba geneens meer in de lijst staan.. Geleerd van Doge de vorige run, irriteer me er alleen maar aan die pumpende shitcoins, maar ieder z,n ding natuurlijk

Lees de whitepaper en verdiep je in de fundamentals van coins voordat je erin investeerd. Zoals Leendert ook al zegt, pas op voor shitcoins en pump and dump coins.

Wellicht overheen gelezen, maar welk whitepaper bedoel je? In de startpost staat niks?
Ik probeer kennis te vergaren alvorens me ook op de markt te begeven dus alle info die bruikbaar is neem ik mee.

Het lukt mij anders prima op telkens een nieuwe goede entry te vinden :p
Feit dat het XRP en DOT nog voorbij kan gaan en zeker met een Robinhood boost al zijn ze daar erg sloom laat nog ruimte over. Tis niet iets dat je maanden vast moet houden. Eerder uren of dagen.

Het was zelfs DOT voorbij voor 15minuten ofzo eerder vandaag.
Maar ik snap dar jullie ervanaf blijven je kunt makkelijk geburned worden

Met Doge ben ik klaar heb geen zin indat Elon Musk spelletje, gekocht toen het nog 7cent was en vlak voor die SNL aflevering alles verkocht. Maar nou tweet hij vandaag weer en lijkt het erop dat het een Battle of the Dogs ding word

Ter vergelijking ik heb gekeken naar hoeveel gesprekken er gevoerd worden over DOGE/SHIBA en dat is vandaag DOGE 32K versus Shiba 239K.
Sinds ongeveer 5 Oktober is SHIBA gexplodeerd in de hoeveelheid discussies/mentions. Sinds dien is dat grote verschil tussen DOGE/SHIBA waar DOGE rond de 20K per dag zat en nou een spike naar 32K.
Shiba rond de 50K per dag zat en nou een tweede spike maar 239K.

(sinds oktober 5 dus, daarvoor was het onder de 5K per dag, Shiba)
Shiba is #3 meest gezochte bitcoin in 2021 na BTC - ETH op Google.
Hoop dat het nog duidelijk is :p

Maar als nog raad ik het mensen inderdaad af je kan makkelijk geburned worden.

Laatst bewerkt:

Daarom de vraag aan jullie waar ik als vader een beetje op kan letten als hij hier straks mee gaat beginnen?
Misschien wat tips & tricks of bepaalde sites die ik kan bekijken, wat de gevaren zijn?

Bedankt!

Het beste en veiligste manier om te beleggen in crypto is op de DCA manier. DCA is een afkorting dat staat voor Dollar Cost Averaging. Het principe hierachter bestaat uit om op vaste tijdstippen (maandelijks of misschien zelfs wekelijks) een vast bedrag in één of meerdere munten te investeren. Natuurlijk kan je dan wel het beste coins kiezen uit de top 20. Door dit principe toe te passen koop je soms coins goedkoper in en soms gewoon tegen een wat hogere koers. Na verloop van tijd heb je een mooi gemiddelde geïnvesteerd en heb je, zeker wanneer je dit een langere tijd doet, vrijwel zeker winst.

We zitten mogelijk nu in wave 5 van een bullmarket, dus nu investeren kan lonend zijn. Verdiep je allereerst wel eens in de diverse cycli die bitcoin en de totale cryptomarkt hebben doorlopen. Historisch gezien zitten we aan het eind van een bullmarket en start volgend jaar de bearmarket. Die wil je als investeerder in 2021 in dat geval niet meemaken. Mijn advies is om met een klein deel nu te beginnen en te kijken hoe de markt zich beweegt. Zie dit als leergeld wat over 3 a 4 jaar meer waard zal zijn. Probeer tijdens de bearmarket op basis van geleidelijk meer investeren (dollars cost average the way down), een goede positie tegen een zo goed mogelijke gemiddelde inkoopprijs te realiseren. Een bearmarket kan overigens zo 1 a 2 jaar duren, dus geduld kan lonend zijn. Tijdens deze periode zou je ook in het traden kunnen gaan verdiepen. Supportlevels, resistance levels, risk management en persoonlijk de Elliot Wave theorie vind ik een goede basis.

Buy low and sell high! Klinkt heel simpel en is het eigenlijk ook. Momenteel staan mensen in de rij om bitcoin te kopen. Toen bitcoin op 3k stond en de hele markt al vele maanden rood kleurde, had bijna niemand interesse.

Succes!

Bedankt!

Het lukt mij anders prima op telkens een nieuwe goede entry te vinden :p
Feit dat het XRP en DOT nog voorbij kan gaan en zeker met een Robinhood boost al zijn ze daar erg sloom laat nog ruimte over. Tis niet iets dat je maanden vast moet houden. Eerder uren of dagen.

Het was zelfs DOT voorbij voor 15minuten ofzo eerder vandaag.
Maar ik snap dar jullie ervanaf blijven je kunt makkelijk geburned worden

Met Doge ben ik klaar heb geen zin indat Elon Musk spelletje, gekocht toen het nog 7cent was en vlak voor die SNL aflevering alles verkocht. Maar nou tweet hij vandaag weer en lijkt het erop dat het een Battle of the Dogs ding word

Ter vergelijking ik heb gekeken naar hoeveel gesprekken er gevoerd worden over DOGE/SHIBA en dat is vandaag DOGE 32K versus Shiba 239K.
Sinds ongeveer 5 Oktober is SHIBA gexplodeerd in de hoeveelheid discussies/mentions. Sinds dien is dat grote verschil tussen DOGE/SHIBA waar DOGE rond de 20K per dag zat en nou een spike naar 32K.
Shiba rond de 50K per dag zat en nou een tweede spike maar 239K.

(sinds oktober 5 dus, daarvoor was het onder de 5K per dag, Shiba)
Shiba is #3 meest gezochte bitcoin in 2021 na BTC - ETH op Google.
Hoop dat het nog duidelijk is :p

Maar als nog raad ik het mensen inderdaad af je kan makkelijk geburned worden.

Leuk dat je geld hebt verdiend met Shib, maar het is gewoon gokken op dit moment. In parabolische prijsactie is het simpelweg onmogelijk om technisch gezien een goed entry te vinden. Dit omdat er nog geen support en resistance is gevormd. Bovendien wordt deze amper gerespecteerd als die al te vinden is op de lagere tijdsframes.

ik zou mooi winst pakken met SHIB, gaat een keer naar beneden komen natuurlijk.
doet het al volgens mij

ik heb precies hetzelfde meegemaakt met FEG

ik zou shiba niet te snel verkopen......
ik heb het verkocht in maart..... die lambo en rolex had ik makkelijk kunnen kopen nu ;-)
helaas, toch gewoon naar het werk dalijk !
maar als je een mooie winst hebt gepakt altijd iets verkopen maar zeker niet alles ! je weet nooit wat die coin nog gaat doen :-)

Man man, kan echt geen Shiba meer horen/lezen merk ik.

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar dit is precies wat er fout is aan de crypto markt en jonge investeerders.

Gouden bergen in zo kort mogelijke tijd:wink:
En het erge is dat ze keer op keer in zulke projecten getrokken gaan worden en uiteindelijk goed op hun plaat gaan. Dan is crypto ineens weer k.t en oplichterij:rolleyes:

Waarom zou je een shitcoin, die contrail aan de markt loopt en al zoveel gains gemaakt heeft niet gewoon verkopen.. Ik had er geen seconden aan getwijfeld en nooit meer naar omgekeken. Genoeg andere projecten die wel echt aan de weg timmeren en iets kunnen betekenen in de toekomst. Plus eventueel op een uitbraak staan ivm met een 'eventuele' altrun.

Als men dan denkt dat Shiba de coin is waar nog de meeste gains uit gehaald kunnen worden doe je toch iets verkeerds in mijn ogen:bonk:

Tot zover mijn frustratie:biertje::rolleyes::wink:

Man man, kan echt geen Shiba meer horen/lezen merk ik.

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar dit is precies wat er fout is aan de crypto markt en jonge investeerders.

Gouden bergen in zo kort mogelijke tijd:wink:
En het erge is dat ze keer op keer in zulke projecten getrokken gaan worden en uiteindelijk goed op hun plaat gaan. Dan is crypto ineens weer k.t en oplichterij:rolleyes:

Waarom zou je een shitcoin, die contrail aan de markt loopt en al zoveel gains gemaakt heeft niet gewoon verkopen.. Ik had er geen seconden aan getwijfeld en nooit meer naar omgekeken. Genoeg andere projecten die wel echt aan de weg timmeren en iets kunnen betekenen in de toekomst. Plus eventueel op een uitbraak staan ivm met een 'eventuele' altrun.

Als men dan denkt dat Shiba de coin is waar nog de meeste gains uit gehaald kunnen worden doe je toch iets verkeerds in mijn ogen:bonk:

Tot zover mijn frustratie:biertje::rolleyes::wink:

Je hebt het perfect verwoord:

Het valt me daarnaast op dat sommigen in dit topic oreren of ze het traden van crypto zelf uitgevonden hebben, maar ze zelf niet eens in staat zijn om zonder spelfouten iets te posten (en ja dat is vooral voor mij erg vervelend omdat ik mezelf wel bestempel als "taalnazi").
Op het moment dat je dan meent de wijsheid in pacht te hebben en anderen verkeerd (niet) adviseert dan overschrijd je een grens. Ik had me voorgenomen niet meer te reageren op bepaalde lieden maar ga het nog één keer doen.

Mensen die menen dat SHIB wellicht ooit naar een dollar gaat en ze dus miljonair kan maken omdat ze die coins HODL-en snappen werkelijk niet hoe crypto werkt.
En ja ik heb ook SHIB gehad, klein beetje, inleg eruit gehaald en vervolgens in de pump daarna de rest verkocht en kijk er vanaf nu ook niet meer naar om.

Voor die mensen heb ik een simpele boodschap. Ik zou zeggen geniet nog even van je gemaakte winst en je moment of fame met SHIB en andere shitcoins. Niet janken als je dadelijk dik het schip in gaat omdat onze maanreis teneinde loopt en we terugkeren naar aarde.

In een bullmarket maak je overal winst op, maar ook dat houdt een keer op zoals je in het geval van Safemoon hebt kunnen zien....

Je hebt het perfect verwoord:

Het valt me daarnaast op dat sommigen in dit topic oreren of ze het traden van crypto zelf uitgevonden hebben, maar ze zelf niet eens in staat zijn om zonder spelfouten iets te posten (en ja dat is vooral voor mij erg vervelend omdat ik mezelf wel bestempel als "taalnazi").
Op het moment dat je dan meent de wijsheid in pacht te hebben en anderen verkeerd (niet) adviseert dan overschrijd je een grens. Ik had me voorgenomen niet meer te reageren op bepaalde lieden maar ga het nog één keer doen.

Mensen die menen dat SHIB wellicht ooit naar een dollar gaat en ze dus miljonair kan maken omdat ze die coins HODL-en snappen werkelijk niet hoe crypto werkt.
En ja ik heb ook SHIB gehad, klein beetje, inleg eruit gehaald en vervolgens in de pump daarna de rest verkocht en kijk er vanaf nu ook niet meer naar om.

Voor die mensen heb ik een simpele boodschap. Ik zou zeggen geniet nog even van je gemaakte winst en je moment of fame met SHIB en andere shitcoins. Niet janken als je dadelijk dik het schip in gaat omdat onze maanreis teneinde loopt en we terugkeren naar aarde.

In een bullmarket maak je overal winst op, maar ook dat houdt een keer op zoals je in het geval van Safemoon hebt kunnen zien....

Als jij jezelf bestempeld als "taalnazi", had ik wel iets meer komma's verwacht in je commentaar hierboven.
Vooral jouw zin; "(en ja dat is vooral voor mij erg vervelend omdat ik mezelf wel bestempel als "taalnazi"), zou ik als volgt schrijven; (en ja, dat is vooral voor mij erg vervelend, omdat ik mezelf wel bestempel als "taalnazi").
Maar ook de zin; "En ja ik heb ook SHIB gehad, klein beetje, inleg eruit gehaald en vervolgens in de pump daarna de rest verkocht en kijk er vanaf nu ook niet meer naar om.", zouden wat meer komma's mogen zitten.
Voorbeeld:

"En ja(komma) ik heb ook SHIB gehad, (EEN?) klein beetje, inleg eruit gehaald en vervolgens in de pump(komma) daarna de rest verkocht en (IK) kijk er vanaf nu ook niet meer naar om.

De betekenis "Teneinde" en "Ten einde" hebben twee verschillende betekenissen.
Teneinde betekend namelijk 'met het doel', terwijl ten einde 'op zijn eind' betekend, waar ik bijna van overtuigd ben, dat jij de tweede optie bedoeld.

Volgens mij is het ook "overschrijdt je" in plaats van "overschrijd je".
:p:D:angel:

Desalnietteplus bedankt voor je informatie... :wink:

Madmax claimt zelf ook de kennis in pacht te hebben, maar kani spellen ni :bonk:
voor Shib moet je ook niet analyseren. Soms neem je een gok op dingen, net als toen DOGE 0.07cent was.
Je kan nog zoveel analyseren, maar als BTC/ETH onderuit gaan gaat alles mee. (paar uitzonderingen)

Ja gokken doe ik niet, in het verleden te veel geld mee verloren. Ik maak liever langzaam maar gestaag winst dan grote sprongen en vervolgens alles kwijt. Risico management is alles als je structureel geld wilt verdienen.

Back
Bovenaan