Bezoek aan Schuurmans Vuurwerk - 26-08-2009

Ik was wel behoorlijk benieuwd naar de ontwikkelingen bij Schuurmans en het zag er goed uit allemaal.
Maar nu de filmpjes bekend zijn ben ik minder enthiousiast, ik vind de nieuwe producten niet overtuigend voor de vraagprijs.
Die 4 schots budget cakes bijvoorbeeld, voor het effect wat die geven vind ik die zelfs te prijzig.
Goede Budget cakes zijn voor mij bijvoorbeeld de "Battle van Wolff, Multishock van B&W, Color Dream van Evuco of de Color Break van Rubro.
Allemaal cakes met 16 tot 25 schoten voor 9 á 12,50 euro.
En Zulke cakes mis ik bij Schuurmans.

Dan de prijsstijgingen dit jaar.
In het verslag staat het volgende:
Bij deze cakes is gekeken naar het effect, de knal, de varatie en ook zeker de prijs. Het zijn zware, maar compactere cakes, dat scheelt ook in de prijs. Deze lijn bevat nu 22 cakes waarvan er maar liefst 16 cakes tot €49,95 geprijsd zijn, ook de nieuwe cakes zijn geprijsd tot €39,95.

Er is inderdaad ook zeker naar de prijs gekeken, namelijk naar hoe ze deze nog verder omhoog kunnen gooien.
De Wolf uit de Professional series is bijvoorbeeld van 44,95 naar 49,95 gegaan. Die zal dan ook wel bij die "maar liefst" 16 cakes tot 49,95 horen...nou, joepie!
Het vuurwerk bij Schuurmans is dit jaar gewoon weer duurder geworden en ik ben niet overtuigd van de (prijs)kwaliteit van de nieuwe producten.

Ik was redelijk enthiousiast toen de eerste info binnenkwam over Schuurmans, maar nu ben ik van mening dat Schuurmans gewoon op de oude weg verder gaat en weer lekker plaats neemt op hun monopoly-positie.

De (soms forse) prijsstijgingen van sommige importeurs komen mij de strot uit en ik laat deze dan ook ver links liggen.
Sterker nog, in mijn omgeving heb ik genoeg mensen overtuigd dat er beter vuurwerk te krijgen is voor hun centen en ik denk dat steeds meer mensen dat zullen ontdekken.

ben het helemaal met je eens boozebelly wie betaald die bepaalt en er is genoeg mooi spul tegen redelijke prijzen te verkrijgen als je maar zoekt

we kunnen onze euro's maar eenkeer uitgeven dan wil ik er ook veel en goed vuurwerk er voor hebben

gelukkig is er van een monopoly geen sprake meer want de aantallen aanbieders worden elk jaar weer groter

he leerdammer jij ook hier:D

ik vind persoonlijk dat schuurmans het goed doet met de prijs kwaliteit dit jaar .
genoeg leuke budgetpotten die kwalitatief goed in elkaar steken
niet aleen voor ons freaks zeer gunstig maar ook voor de minder bewuste consument is dit natuurlijk leuk. prettig als je buurman een pot van 30 euro kopt en die ook gewoon mooi is , geniet hijzelf van en wij als freaks ook aangezien er dan beter vuurwerk in de straat staat:D
met een beetje geluk komt er wel het een en ander van schuurmans in mijn collectie dit jaar(als het budget hetnog toelaat)

met uitzondering van een aantal van de budgetcakes vind ik het kwalitatief goed vuurwerk, voor een nette prijs

Mooi en boeiend bericht. Alleen, ik ben toch teleurgesteld.

Nu krijg je 1 hele cake voor 100 euro, verleden jaar kreeg je gewoon het beste vuurwerk dat ik ooit heb gehad voor dat geld, waar je dus bijna 1 uur mee bezig was.

Maar goed, ben benieuwd of ze weer zo achterlijk duur zijn.

Wolf is toch beter thought. Maar ik heb goede herinneringen aan dit merk:) Dus ja! Interessant:D

Geweldig.

Veel nieuwe producten, mooie prijzen. De Silverline bevat leuke nieuwe producten. Verder Kaboom, daar hebben we het al over gehad. Die is ook goed bijgevuld.

De nieuwe producten in de voorverkoop actie zien er goed uit. Schuurmans streeft naar verbetering en vernieuwing. dat is goed.

Leuk om over het knalvuurwerk te horen. Ben erg benieuwd naar die nieuwe kanonslag. Verder klinken die 2 nieuwe matten ook wel leuk.

En dan de Led Cap. Want een geweldig, en tevens toch ook wel komisch idee. Handig! Ruben had het er al over. Ik was erg benieuwd wat het nou zou zijn! en die brillen worden ook aantrekkelijker met Glow in the Dark.

Het is wachten op de filmpjes, Want dan weten we de uitwerking.

Maar ik kan nu al zeggen dat Schuurmans absoluut vooruit gaat. veel nieuwe producten, en ook (eindelijk) eens wat budget cakes. Voor de gewone consument mss wel heel aantrekkelijk in deze tijd. Ik koop altijd wel wat van schuurmans, en ik denk dat dat lijstje dit jaar wel iets groter wordt :D

Vuurwerkcrew bedankt voor het zoveelste bezoek. Fantastisch dat we mee mogen genieten van al het nieuwe spul, en nieuws etc. Top!

:bye:

http://www.diamond-collection.com
en klik dan op knalvuurwerk, je ziet de nieuwe astronauten matjes
en de nieuwe kanonslagen KABOEM

Laatst bewerkt door een moderator:
Die Nieuwe gratis cake Sky Parade is bij een dealer te koop voor 8,95. Omschrijving :

12 schots multishot waarbij de rode kometen een fantastisch luchteffect creëren.

Ook de Magical Festival is bij deze deale te koop, prijs is 10,00. Omschrijving :

9 schots multishot met gekleurde staarten, crackling en diverse stereffecten.

Dit is de dealer : http://www.vuurwerkbestelling.nl/site/main.php?p=homepage

Als ik kijk naar de omschrijvingen kijk van deze gratis producten, dan klinken ze best aardig ..

:bye:

Back
Bovenaan