Bezoek aan Schuurmans Vuurwerk - 26-08-2009

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Woensdag 26 augustus, de vakantie net achter de rug en direct weer een mooi bezoek in de planning; Schuurmans Vuurwerk te Leeuwarden. Hans Terpstra had ons wederom uitgenodigd om langs te komen, want er was weer genoeg nieuws te vertellen en dus gingen Fred en ik op pad.

Om stipt 11 uur kwamen wij aan bij het kantoor van Schuurmans Vuurwerk, direct werden we gastvrij ontvangen door Hans, de spullen werden even neergelegd in de showroom, eerst maar eens een lekkere kop koffie en een gezellig praatje maken, buiten natuurlijk, want binnen mogen de heren niet roken. :wink:
Schuurmans heeft in 2008 wederom goed gedraaid, de verkoop ging goed door en de webshop is ook massaal gebruikt door de consumenten. Hans was erg positief, vorig jaar zijn er veel veranderingen doorgevoerd, dit was hard nodig en het blijkt succesvol. :) Een evaluatie onder afnemers zorgt tevens voor inspraak in productkeuze en prijsbepaling.

Vuurwerk 2009
Na de koffie namen we plaats in de mooie en grote showroom, direct vielen natuurlijk de nieuwe producten op, vooral die van Kaboom met het nieuwe label. Hans was erg enthousiast en begon direct zijn verhaal over de nieuwe producten, per lijn werden de nieuwe artikelen toegelicht, zo zullen wij dat dus ook doen.

Diamond Collection
Hans begon met de Diamond Collection en daarvan de "Silver Line", een complete lijn met producten tussen de €2,95 en €19,95. Hier komen 2 nieuwe low-budget producten bij, 2 multishots in dit geval;
  • White Lightning
  • Shiny Heaven

Dan is er de serie met cakes tot 200 gram, die vallen onder de "Premium Series", hier vinden we producten van €4,95 tot maximaal €24,95. In deze serie worden 5 nieuwe cakes toegevoegd, ook hier zien we weer wat mooie low-budget prijzen. De 5 producten die erbij komen;
  • Days of Summer
  • Moonlight Festival
  • Mystic Dreams
  • Sky Dancers
  • Fantastic High Flyer
Er zullen ook producten uit het assortiment gehaald worden, de voorraad wordt uiteraard nog verkocht, maar het is misschien even zoeken naar de winkel die ze nog heeft. De Colourful Willow en de Diamond Screamer zullen uit het assortiment verdwijnen, wel zal de Diamond Screamer in het pakket Jungle Fever blijven zitten.

Dan hebben we nog de "Professional Series", met cakes tot 500 gram. Ook hier vind uitbreiding in plaats, een 6-tal cakes om precies te zijn. Er zijn echter 5 cakes in de verkoop te krijgen, de 6e is een artikel voor de voorverkoop en niet los te koop, verderop in het verslag meer daarover. :)
Bij deze cakes is gekeken naar het effect, de knal, de varatie en ook zeker de prijs. Het zijn zware, maar compactere cakes, dat scheelt ook in de prijs. Deze lijn bevat nu 22 cakes waarvan er maar liefst 16 cakes tot €49,95 geprijsd zijn, ook de nieuwe cakes zijn geprijsd tot €39,95. De 6 cakes die erbij komen;
  • Octopus
  • Polar Bear
  • Hyena
  • Coyote
  • Jaguar
  • Fox (niet in de losse verkoop te krijgen)

Kaboom
Vorig jaar kwam Schuurmans met de lijn Kaboom op de markt, een lijn met een graffiti-look waarmee een andere doelgroep wordt bereikt. Dit jaar vind er uitbreiding plaats in deze lijn en ook het uiterlijk is gewijzigd met een nieuw logo en geen graffiti-look meer. De cakes die vorig jaar op de markt zijn gekomen zullen in de toekomst ook het nieuwe uiterlijk dragen, maar de voorraad die er is, zal het "oude" label nog dragen natuurlijk.
De namen van de nieuwe producten zijn ook iets minder "hard", in totaal 9 nieuwe artikelen met een prijs van €5,95 tot €39,95, ook hier dus weer low-budget cakes;
  • Fearless
  • Bull's eye
  • Moving Target
  • Gun Powder
  • Red Alert
  • Danger zone
  • Fire Fight
  • Booby Trap
  • Battle ground

Naast de nieuwe producten zullen er ook een aantal producten verdwijnen, deze zullen nog wel verkocht worden dit jaar, maar er geldt natuurlijk op=op voor deze artikelen;
  • Turbulence
  • Sky Diver
  • Devils Pray
  • Big Explosion
  • Ring of Fire
Pakketten
De pakketten, zowel sier- als pijlenpakketten en de Romeinse Kaarsen zullen allen hetzelfde blijven. Ook de Double Diamond en Twice the Limit blijven in het assortiment, deze zijn goed verkocht en goed ontvangen door de consument.

Nieuw knalvuurwerk
Naast de cakes in de verschillende collecties komt Schuurmans ook nog met 2 nieuwe matten, een 100schots en een 200schots waarbij de rotjes het formaat hebben van een astronaut. Ook komen ze dit jaar met een nieuwe kanonslag die nóg goedkoper zal zijn dan de huidige kanonslagen, meer info en de prijs krijgen we later in het jaar pas.

Memorial Rockets
Schuurmans zal dit jaar op de markt komen met een pakket met 2 pijlen, de Memorial Rockets. Deze 2 pijlen worden verkocht met 2 stickers waar je iets of iemand op kunt schrijven, deze plak je op de pijl, 1 sticker voor liefde en 1 sticker voor een herinnering. De effecten van de pijlen hebben een hart-effect in de pijl voor liefde en een bloem-effect in de pijl voor herinnering.
Een mooi idee bij het afsteken van deze vuurpijlen, de pijlen zullen in de winkel liggen voor €19,95 per pakket van 2 pijlen.

Voorverkoopactie
Dit jaar krijgt men tijdens de voorverkoop weer gratis vuurwerk kado bij hun bestelling, het kado is afhankelijk van het bestelde bedrag. Dit jaar zijn het weer 4 nieuwe artikelen, allen niet los te koop, maar enkel bij de voorbestelling te krijgen. Dit krijg je er bij;
  • Bij €25,- tot €50,- krijgt men een Magical Festival
  • Bij €50,- tot €100,- krijgt men een Sky Parade
  • Meer dan €100,- krijgt men een Fox + een hippe vuurwerkbril
  • Meer dan €200,- krijgt men een Elephant + een handige LED-cap

Veiligheid
Naast de artikelen voor veiligheid die er al waren, bijvoorbeeld de Vuurwerkgrip, brengt Schuurmans dit jaar nog 2 nieuwe producten op de markt. Ze waren al te zien bij het stukje over de voorverkoopacties, namelijk de Vuurwerkbril en de LED-cap, beide nieuwe producten op de markt.
Het is namelijk geen standaard vuurwerkbril, de pootjes lichten namelijk op in het donker, een glow-in-the-dark-effect dus. Ze zijn in meerdere kleuren verkrijgbaar en ze dragen de prijs van €2,95.
De LED-cap, de naam zegt het al, een cap met LED's erin. In de zonneklep zit een drukknop waarmee je 5 LED's aan de voorkant van de klep aan kunt zetten. Met deze felle verlichting kan je in de nacht een stuk beter zien waar je mee bezig bent en zelfs lezen wat er op de cake staat, pure veiligheid dus. De petten zullen verkocht gaan worden met een richtprijs van €9,95. De kwaliteit van de pet is erg goed, daarnaast zit er een schakelaar in waarmee je de pet ook definitief uit kunt zetten, zo heb je geen kans dat je bijvoorbeeld in een tas per ongeluk de knop indrukt en de batterij (horloge-batterij) op raakt.

Webwinkel
Zoals genoemd werd er in 2008 weer volop gebruik gemaakt van de webshop op VuurwerkBestelling.nl en ook dit jaar zal de webshop weer door veel winkels gebruikt gaan worden. Om een extra boost te geven aan de verkoop heeft Schuurmans vorig jaar geadverteerd met reclames op de radio, maar ook op televisie, iets unieks van vorig jaar en ook dit jaar zullen deze reclames weer worden verzorgd door Schuurmans, in het voordeel van de winkeliers.

Er werd ons verteld dat we de webshop dit jaar goed in de gaten moeten houden, want er komen acties op te staan, iedereen die een bestelling plaatst dingt mee naar mooie prijzen. Welke prijzen dat zijn, dat zullen we pas weten als de webshop online gaat, naar verwachting de 2e week van november. De winkelier bepaalt echter zelf wanneer zijn webshop geopend zal worden, maar ook dat kan vanaf die dag.

Bunkercomplex
We kregen ook dit jaar weer een rondleiding over het terrein met een enorm bunkercomplex waar op dat moment ook een container gelost werd. Vorig jaar waren ze nog bezig met uitbreiden, nu is alles af en met 58 bunkers is er sprake van een enorme opslag. Er zijn zelfs 5 bunkers bijgekomen die precies zijn afgemeten op de hoeveelheid van 50.000 kilo kanonslagen en grondbloemen per bunker. Hierdoor gaat er geen ruimte verloren aan loze opslag en uiteraard scheelt dit ook in de kosten voor het bouwen, denk o.a. aan materiaal, sprinklers etc., een goed doordachte uitbreiding dus.

In de bunker met dummies en promotiemateriaal lag een nieuwe vlag welke Hans ons graag even liet zien, een enorme vlag waarmee een winkel zéker de aandacht zal trekken haha;

img_2337.jpg

Tot slot namen we uiteraard nog even een kijkje in het mini-museum van Schuurmans met daarin prachtige oude artikelen. Bij Fred kwamen weer goede herinneringen naar boven en na al een prachtig bezoek, kreeg Fred van Hans een vuurwerkzakje, 2 dummies en een bestellijst uit 1967 mee, uniek materiaal natuurlijk en Fred was natuurlijk dolblij, prachtig.

Overige foto's van ons bezoek aan Schuurmans Vuurwerk zijn *hier* te vinden in ons album.

Wij danken Hans Terpstra en Schuurmans Vuurwerk voor een fantastisch bezoek en de gastvrijheid. Wij kijken uit naar de demo met daarop de nieuwe producten. Tot de volgende keer!

waaaaaa, die Memorial Rockets zijn nog belachelijker duurder dan die hartpijlen van vorig jaar (welke importeur ben'k ff kwijt). Wel leuk als 't hartje en bloemke hier wél lukken, maar ga ik voor €10 per pijl écht niet uitproberen!

Mooi verslag Mattenfreak. Ik ben benieuwd naar de filmpjes van de nieuwe producten. Misschien dit jaar dan toch maar wat van de Diamond collectie bestellen.

waaaaaa, die Memorial Rockets zijn nog belachelijker duurder dan die hartpijlen van vorig jaar (welke importeur ben'k ff kwijt). Wel leuk als 't hartje en bloemke hier wél lukken, maar ga ik voor €10 per pijl écht niet uitproberen!

Dat was Broekhoff.

Het gaat ook hierbij om een andere gedachte, een gedachte om een herinnering de lucht in te schieten. Ik vind het een top idee, hopelijk zijn de pijlen van goede kwaliteit.

Lekker lang veslag dat alles goed weergeeft wat jullie daar te horen en te zien hebben gekregen. schuurmans slaat toch een andere weg in zo, want ik vond dat ze de laaste jaren een beetje aan het inslapen waren maar gaan nu zeker weer met de tijd mee.

Met dit verslag ben ik weer volop op de hoogte!
Veel nieuwe producten, waarvan de prijzen soms ruim verschillen.
Wat me zeker interesseert zijn de nog onbekende acties op de webshop(s).
Dit bezoekje ziet er in ieder geval geslaagt uit, bedankt.

Leuk en goed verslag! Schuurmans heeft weer veel nieuwe producten op de markt, ben benieuwd hoe het gaat worden! Het is goed dat ze weer nieuwe gratis producten op de markt hebben. Dat begon ook al weer te verouderen.

Toch silverline!!!!!!!!!!!!!!!!!!Prachtig verslag met leuke foto's erbij! Ik ben benieuwd wat voor kanonslag dat gaat worden! De astronaut was al goed:P

@ the king, mijn profielplaatje was zo'n product dat je vanaf 50 euro kreeg:)

Yep, Broekhoff waar het van is afgekeken, tnx.

Goed dat ze met de crisis meegaan en budgetdingen gaan verkopen!

Daarbuiten: weer een goed, puntgaaf verslag. Immer dank daarvoor!

Geweldig.

Veel nieuwe producten, mooie prijzen. De Silverline bevat leuke nieuwe producten. Verder Kaboom, daar hebben we het al over gehad. Die is ook goed bijgevuld.

De nieuwe producten in de voorverkoop actie zien er goed uit. Schuurmans streeft naar verbetering en vernieuwing. dat is goed.

Leuk om over het knalvuurwerk te horen. Ben erg benieuwd naar die nieuwe kanonslag. Verder klinken die 2 nieuwe matten ook wel leuk.

En dan de Led Cap. Want een geweldig, en tevens toch ook wel komisch idee. Handig! Ruben had het er al over. Ik was erg benieuwd wat het nou zou zijn! en die brillen worden ook aantrekkelijker met Glow in the Dark.

Het is wachten op de filmpjes, Want dan weten we de uitwerking.

Maar ik kan nu al zeggen dat Schuurmans absoluut vooruit gaat. veel nieuwe producten, en ook (eindelijk) eens wat budget cakes. Voor de gewone consument mss wel heel aantrekkelijk in deze tijd. Ik koop altijd wel wat van schuurmans, en ik denk dat dat lijstje dit jaar wel iets groter wordt :D

Vuurwerkcrew bedankt voor het zoveelste bezoek. Fantastisch dat we mee mogen genieten van al het nieuwe spul, en nieuws etc. Top!

:bye:

Laatst bewerkt:
Top verslag mannen! Schuurmans slaat een goede weg in, dat is duidelijk.

Ben zeer benieuwd naar de nieuwe knalprodukten en de uitbreidingen in de verschillende collecties beloven ook veel goeds.

Super dat Fred Bij vertrek nog verwend werd met de spullen uit de oude doos, het is goed terechtgekomen :D

mou mike jij valt ook maar weer eens met je neus in de boter zeg .
kom je terug van vakantie mag je gelijk op bezoek bij schuurmans .
bedank voor het verslag kerel ik wacht in spanning af naar de demo films

wat een leuk verslag weer om te lezen!
helemaal top!
en eindelijk doet schuurmans wat aan de prijzen!
wat mijn betreft is schuurmans goed bezig!

geweldig verslag, zoveel informatie en dan zo netjes op een rijtje gezet. mijn complimenten daar voor.

verder vind ik het erg slim van schuurmans om met deze tijden wat goedkopere produtcten op de markt te brengen.

het nieuwe logo van de kaboom serie ziet er wel wat beter uit en de namen zijn idd wat minder 'hard' geworden.

ook erg leuk dat ze een nieuwe producten in de voorverkoop hebben gedaan want ze hadden wel heel lang die producten in de voorverkoop.

bedankt voor het goede verslag en erg leuk dat jullie weer op bezoek zijn gegaan.

Bedankt voor het verslag!

Goed om te lezen dat Schuurmans zijn assortiment aan het bijschaven is.
Een aantal van de (te) dure producten eruit en producten met een fatsoenlijke prijs daarvoor terug.
Ik ben benieuwd naar de uitwerkingen van de nieuwe producten.
Ik hoop dat die niet te lijden hebben onder de druk om goedkopere producten op de markt te brengen.

Ik ben ook erg benieuwd naar de nieuwe kannonslag die Schuurmans op de markt gaat brengen.
Uit het verslag begrijp ik dat hij goedkoper is dan huidige kanonslagen.
Wordt hier met huidige kanonslagen de Astronaut bedoeld of de Astro Extreme Cracker?
Verder vraag ik mij af of de prijs het enige punt is waarop deze nieuwe kanonslag zich onderscheid of dat er nog andere punten zijn, zoals bijvoorbeeld snipperen of knal (156dB).

De ontwikkelingen die ik in jullie verslag lees, zien er wat mij betreft positief uit.
Het zou zomaar kunnen dat ik dit jaar weer eens wat producten van Schuurmans aan ga schaffen.
Echter geven de uitwerkingen van de producten, waarop we dus nog even moeten wachten, voor mij de definitieve doorslag.

Demo Schuurmans

Demo Schuurmans

Leuk verslag,

Ik kan hier aan toevoegen dat de Schuurmans demo a.s maandag bekeken kan worden op het parkeer terrein achter het FEC en WTC Hotel in Leeuwarden, dit is tevens achter de firma Schuurmans.
Alle nieuwe artikelen alsmede vele artikelen van voorgaande jaren zullen hier in drievoud geschoten worden.
Deze demo begint rond 21.00 en wordt afgesloten met professioneel vuurwerk.

Laatst bewerkt:
lekker verslag hoor leest lekker weg
en de info staat er lekker overzichtelijk in
schuurmans doet het goed met veel potten onder de 50 euro
wie weet hebben ze er een klant bij dit jaar:D

Leuk verslag,

Ik kan hier aan toevoegen dat de Schuurmans demo a.s maandag bekeken kan worden op het parkeer terrein achter het FEC en WTC Hotel in Leeuwarden, dit is tevens achter de firma Schuurmans.
Alle nieuwe artikelen alsmede vele artikelen van voorgaande jaren zullen hier in drievoud geschoten worden.
Deze demo begint rond 21.00 en wordt afgesloten met professioneel vuurwerk.

Volgensmij is VWC hierbij aanwezig. Ik kan haast niet wachten tot de filmpjes van de nieuwe producten van Kaboom, Silverline etc!! :D

Dat klopt. Gerwin , Jeroen(Jeko) en Fred (Moontan) zullen aanwezig zijn bij de demo van Schuurmans.

Back
Bovenaan