Bezoek aan Breeschoten "de Kruiterij" - 22-08-2008

weetje waar ik gisteren aan zat te denken he.
is dat in dit topic best bruikbare info staat
want als ze dit lezen hebben ze weer nieuwe wapens om mee verder te kunnen

stelletje negatievelingen....................het is marktgericht inkopen dus consumentgericht wat is nu positiever dan produceren naar vraag! Of jullie snappen de uitleg niet of willen het niet snappen. Het is een super positief verhaal dus ik begrijp jullie niet.

Breeschoten heeft een zeer uitgebreidt assortiment waaronder vele goedkope producten die de concurrent niet eens heeft.

Dus loop niet zo te zeiken over die ene cake koop je toch wat anders!:bonk:

Welkom in de wereld van internet fora's waar meningen gedeeld worden. :bye:

Ik hoop dat je ook nog wat nuttigs aan het forum hebt toe te voegen in de toekomst.

En BKV zal inderdaad geen cent aan mij verdienen :bye:

Tuurlijk is het logisch dat ze aan de grootste vraag willen voldoen. Natuurlijk is het gewoon een bedrijf die producten aan de man wil brengen. Als een importeur alleen onopvallend spul aan de man wil brengen, zonder reclame(acties) als GBV, dan kunnen ze niet veel mensen tevreden maken, en zal hun balans nooit erg naar het positieve doorslaan.

Enkel: GBV lijkt de vraag in de hand te spelen, ipv er slechts aan te voldoen. Mensen willen grote bakken die duur zijn? Mooi, gaan we een container vol stoppen met 10 potten voor €160. Noodzakelijk duur, omdat de vraag er is...

Ik bedoel; het is een beetje een kip-eiverhaal. Wil het merendeel van de mensen enorme bakbeesten voor 100+ euro (omdat het stoer is ofzo? Nederlanders waren toch zuinige pieten?)? Of kopen mensen dat omdat GBV middels reclames etc op radio, tv en internet als vwhandel het meeste aanwezig en zichtbaar is, en kopen mensen gewoon wat ze het eerste beschikbaar zien?

Mijn persoonlijke indruk, naar aanleiding van die marketingstrategie die zich hier aftekent, is dat dat laatste het geval is. Heel leuk voor de verdieners bij GBV, maar ik hou er niet van als een bedrijf honger bij kuddevee creëert en ze dan het voer door de strot douwt. Beetje wat alle grote bedrijven en regeringen doen.
En als transportkosten hoger worden, zou een importeur er voor zijn klanten alles aan moeten doen om de verpakking kleiner te maken, dus goedkoper, ipv zulke onnodig grote vehikels voor die prijzen te slijten. Hebben we het onderwerp 'milieubelasting' ook nog geeneens gehad.

Nee, om bovenstaande punten ben ik, R., vanuit mijn principes, niet te spreken over dit bedrijf. Kan me dan niks meer schelen hoe bijzonder kruit d'r in zit (jaja) of hoe de effecten van het vuurwerk is.
Nogmaals, alles mijn persoonlijke indruk en mening.

Richardus wij zitten op een lijn, dit is precies mijn mening. jammer dat die thanks knop maar 1 keer kan per post kan geven :wink:

maargoed genoeg over de prijs nu dat is wel duidelijk, ik ben benieuwd wat breeschoten ons in de toekomst gaat brengen en of deze manier van bedrijfvoeren succesvol blijft.

Wat bedoel je hier precies mee Magnolia?

een voorbeeld : in assen waar ik heb gewoond
werdt er met de prijzen van kanon slagen gestund.
als winkel A voor een slof 1.50 vroeg vroeg meneer B weer 1.35.
maar zodra meneer C er lucht van kreeg ging hij weer lager met de prijs
zoals je weet kun je al bij b&w voor een geeltje een 500 grammer krijgen
dat kan b&w ook omdat hun beleit er na staat.
en als je op deze manier gaat concuren zul je toch meer klanten krijgen dacht ik zo

snap je wat ik bedoel

een voorbeeld : in assen waar ik heb gewoond
werdt er met de prijzen van kanon slagen gestund.
als winkel A voor een slof 1.50 vroeg vroeg meneer B weer 1.35.
maar zodra meneer C er lucht van kreeg ging hij weer lager met de prijs
zoals je weet kun je al bij b&w voor een geeltje een 500 grammer krijgen
dat kan b&w ook omdat hun beleit er na staat.
en als je op deze manier gaat concuren zul je toch meer klanten krijgen dacht ik zo

snap je wat ik bedoel

Maar wat jij hier zegt gaat niet op voor Breeschoten, want dan heb jij waarschijnlijk het verslag niet gelezen. Breeschoten wil winst maken, dit doen ze door verschillende methodes.

Maar wat jij hier zegt gaat niet op voor Breeschoten, want dan heb jij waarschijnlijk het verslag niet gelezen. Breeschoten wil winst maken, dit doen ze door verschillende methodes.
ik heb het verslag nog eens 2 keer gelezen.
zij denken van dat de concument grote cakes wil
dus groter is beter. dit is in mijn ogen een koker vizie
ze hoeven van mij niks te veranderen maar dit maakt hun produckt
wel duur . ook wij zijn concumenten . van onze meeningen zouden ze wel wat kunnen leren
dat is waar ik het over heb

en waar heb jij het over

ik heb het verslag nog eens 2 keer gelezen.
zij denken van dat de concument grote cakes wil
dus groter is beter. dit is in mijn ogen een koker vizie
ze hoeven van mij niks te veranderen maar dit maakt hun produckt
wel duur . ook wij zijn concumenten . van onze meeningen zouden ze wel wat kunnen leren
dat is waar ik het over heb

en waar heb jij het over

Waar jij het over hebt is de relatieve kleine groep freaks die vinden dat 159 euro voor een cake duur is. Breeschoten verzint zoiets niet ff uit hun duim.
Dit is uit onderzoek gebleken. Naast ons freak zijnde, is er een groep consumenten die tot hun doelgroep behoord. Die is véle malen groter.
Die hebben een ander koopgedrag, en daar speelt breeschoten dus op in.

Waar jij het over hebt is de relatieve kleine groep freaks die vinden dat 159 euro voor een cake duur is. Breeschoten verzint zoiets niet ff uit hun duim.
Dit is uit onderzoek gebleken. Naast ons freak zijnde, is er een groep consumenten die tot hun doelgroep behoord. Die is véle malen groter.
Die hebben een ander koopgedrag, en daar speelt breeschoten dus op in.

en nu snap ik het pas echt
ik blijf het maar een raar idee vinden :shocked:

nou ja voor uit dan maar
niet te min op zich een heeeeeeeeeel leerzaam verslag .
bedankt voor de moeite :bye:

Het was voor hun zeker niet de eerste keer dat ze een website over de vloer kregen. Joost van Vuurwerk.pagina.nl komt er heel vaak en ik ben er zelf ook weleens geweest. Daar kwamen toen ook de foto's vandaan van de nieuwe producten toen de 500grams regel in het leven werd geroepen!

Het is een detail!

Het was voor hun zeker niet de eerste keer dat ze een website over de vloer kregen. Joost van Vuurwerk.pagina.nl komt er heel vaak en ik ben er zelf ook weleens geweest. Daar kwamen toen ook de foto's vandaan van de nieuwe producten toen de 500grams regel in het leven werd geroepen!

Het is een detail!

En wat je zegt is helemaal correct Toon.
Inderdaad hebben ze Joost op bezoek gehad en jouw persoon en ze vertelden ons ook dat FPM films hebben gemaakt van een aantal producten.
Voor de correctheid van het verslag dient vermeld te worden dat het voor Theo Pieter de eerste maal was dat hij met vertegenwoordigers van een website om de tafel zat.

stelletje negatievelingen....................het is marktgericht inkopen dus consumentgericht wat is nu positiever dan produceren naar vraag! Of jullie snappen de uitleg niet of willen het niet snappen. Het is een super positief verhaal dus ik begrijp jullie niet.

Breeschoten heeft een zeer uitgebreidt assortiment waaronder vele goedkope producten die de concurrent niet eens heeft.

bkv marketingmensen mogen wegblijven hier hoor.

ot leuk verslag maar zoals velen al zeggen het staat me totaal neit aan hoe bkv het doet. Je word gewoon bedonderd waar je bij staat. Ik zal dan ook niks van bkv kopen tenzij ik een zon bon in me kerstpakket krijg al acht ik die kans persoonlijk klein:p

Nou Monique , noem er eens een paar fatsoenlijke cakes welke minder dan 30 Euro kosten?

Zal echt niet meevallen.

Draai de onwetende nederlander maar een poot uit...maar mij zullen
jullie nooit meer als klant zien.

SSP ,weg ermee!!!!!!!
:bye:

Niet van dat softe....klare taal ten toon spreiden !!
Typisch weer die nederlandse mentaliteit...als een vertegenwoordiger van Breeschoten iets verkondigt , dan zal het wel zo zijn..........nou bij mij niet hoor !!!!
BTW ....we houden het verder toch netjes?

Grtz:)
Mek

Het is een detail!

Tony, hoe is jou mening over deze marketing strategie? :)

Hmm...om mee te beginnen; Zeer goed en duidelijk verslag. Vragen zijn beantwoord en daar gaat het om.
Mensen die geen dure cake willen hadden hem anders ook niet gekocht.

Ik wil daarmee zeggen dat de markt gewoon veel groter is dan alleen die paar freaks die werkelijk op internet zoeken naar reviews/films van de producten.
Heb afgelopen 1 januari anders genoeg Ferro Select's gezien, waaronder veel van de duurste versie. BKV heeft dus goed gegokt want het wordt gekocht. Ook al is de prijs uitermate duur als je ze vergelijkt. Maar daarentegen snap ik natuurlijk wel dat de kartonverpakking 1/1 is voor de grootse/duurste cake. En dus stukken duurder.

Het is ook zo dat de meeste mensen niet eens kijken van welke importeur het vuurwerk afkomstig is. Mensen zien grote posters met VUURWERK en ze ontvangen de folders in hun brievenbus. Dus een nietswetende consument denkt dat die prijzen die BKV hanteert 'normaal' is. In mijn woonplaats is namelijk maar 1 vuurwerkverkooppunt en jawel, dat is een BKV dealer. Dus mensen gaan niet de halve provincie doorreizen om daar die ene cake te kopen waarmee ze eigenlijk goedkoper uit zijn.
Een plaats verderop zit een Wolff dealer. Met dus goedkopere cakes en ook hele mooie effecten maar de meeste mensen vergelijken deze effecten/prijzen niet.
Kortom: De freaks blijven hier weg voor de meeste cakes terwijl de grootste doelgroep (weinig wetende consument) deze cakes wel koopt. Want tja zij kunnen immers in de straat vertellen dat ze de duurste cakes hebben. :D

lichtelijk offtopic: Vorig jaar had ik 5 Ferro Flower Thunder Battery's. Zonder ze nagekeken te hebben bleek ik er zowaar 2 te hebben die 16 schoten had voor dezelfde prijs uiteraard. Vond ze al verdacht langer duren :bonk:.

Ik wil ook even mij mening delen want dit zijn wel belangrijke topics waar altijd veel, en soms te veel, over wordt gezegd.

Laten we ook even niet vergeten zijn broer (Proline) ook aardig de prijzen weet omhoog te krikken elk jaar. Ergens hebben ze dus wel gelijk, zeker voor de grote massa en gelukkig snappen sommige dat van jullie.

Maar de importeurs zien nu de laatste twee a drie jaar dat de freaks wel opeens belangrijk zijn. De reden hiervan zal zijn om toch te kijken wat de eerste reacties zullen zijn. Elk jaar begint dit weer vroeger, want hoe haal je het in je hoofd om bijvoorbeeld al weken geleden de eerste prijzen bloot te leggen:bonk:

Het heeft allemaal met marketing en concurentie te maken. Als de een dat wil doen met woeker prijzen dan gaan er een aantal in mee, maar gelukkig niet allen. En die woeker prijzen zijn echt geen toekomst voor de markt hoor. Veel producten gaan gewoon naar de *****. En dan willen jullie geen cakes van boven de meier maar gelukkig de massa wel. Dat houdt, mentaal gezien, je bedrijf levende en geeft het een kwaliteit aan. Voor de massa hun ogen, maar niet voor de freaks.

Laat ieder nou lekker z'n eigen strategie aanhouden, er zijn zat importeurs waar elke freak wel terrecht kan. Heel Nederland is met de fiets te doen in drie dagen!

En het ene jaar is het bingo voor de ene importeur en de andere keer de andere. Ze komen hunzelf altijd wel weer tegen, of je moet heel stabiel zijn en dat zijn er maar 2 of 3 en 1 zeer opkomend:cool:

Heb vertrouwen in de lijnen die je altijd koopt en valt dat een keer tegen? SWA het zij zo dan niet die ene cake maar een ander. De freak zal altijd zijn mening en altijd kritiek hebben op de markt wat vuurwerk heet.

Back
Bovenaan