• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[BEX] Crepe nitraten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier nog een leuke foto van mij ervan:)

Heb ze onlangs 'gedummyficeerd' Het pakje dat ik dus heb zal ik voor altijd houden voor in m'n dummycollectie net zoals de chinese vlinder erachter ook van Bex!

mooi man.
Als iemand nog een doosje van die bex vlinders over heeft (LEEG wel te verstaan!) dan hoor ik dat graag voor in me vitrine kast.

Heb zelf geen ervaring met deze, alleen de originele BEX nitraatklapper kartonkleurig heb ik gehad in 96/97/98.
Dat was toen echt wel schrikken dat er zo een knal uit zown klein apparaat kwam ;-)

Leuk om deze crepe nitraten weer eens te zien. Heb ze zelf jaren geleden mee mogen maken. En de kleur van het crepe papier is ook de kleur van de vlam.

De knal was ook zeer goed te noemen. :bye:

@ 3xh je boft maar dat je nog 4 doosjes hebt. Veel plezier er mee

Staat er nou op die achterkant ¨een afstand nemen van b eter¨?
Goeie gebruiksaanwijzingen hadden ze toen.

Staat er nou op die achterkant ¨een afstand nemen van b eter¨?
Goeie gebruiksaanwijzingen hadden ze toen.

Er zijn maar weinig tot geen Chinezen die een in vuurwerk fabriek werken, die een Loi curcus Chinees Nederlands hebben gevolgd.
Is gewoon een typ foutje, die ,,per ongeluk'' ook op de verpakkingen is gedrukt.

De oudere freaks kennen de term: Niet in de hond houden wel.
Wat zal hier nou fout aan zijn....:wink:

Woef ehuh doei.

LOL ja vroeger kwam dat veel vaker voor van die typ fouten. Tegenwoordig kan dat echt niet meer. Hoe wel, op de Supero verpakking stond ook dat er 'slechts' 1.63 gram in een vlinder zat, terwijl dit natuurlijk 2 gram moet zijn. Officieel mogen dergelijke fouten tegenwoordig toch niet meer voorkomen? Veel strengere eisen etc.

Die chinese vlinders heb ik ook nog gehad :D
Een timefuse lont met een roze strijkkoppie erop, wat er bijna altijd afviel, en waarna die timefuse lont dus bijna niet aan te steken was met een gewone aansteker.
Overigens heb ik veel floppers in dat doosje gehad, toch zeker wel een stuk of 4.
De vlinders zelf wogen geen drol btw.

tImg0137.png

tImg0136.png

tImg0138.png

tImg0139.png

Toch als ik dit topic nakijk staat er niet één foto bij van een echte Bex nitraat alleen allerhande slechte namaak.

Maar Joost/Dink zijn jullie ooit bij Bex geweest? Vlg mij kijken jullie alleen plaatjes en verzinnen de rest erbij.

Eigenlijk zou een dergelijk topic als dit verwijderd moeten worden vanwege de onzin die er verkondigd wordt.

Dat zelfde geldt ook voor andere topics in het knalvuurwerk en wat je dan overhoudt en een goed overzichtelijk geheel waar je wat meer aan hebt.

Maar ja goed het is maar een idee.

Nee, ik ben er nog nooit geweest en ik heb ook nog nooit vuurwerk van bex (bewust) meegemaakt. Je zult mij ook niet horen zeggen dat het een goede winkel was of dat de nitraten hard gingen, want dat weet ik niet.

't Is jammer dat op veel forums de indeling veranderd wordt en daarmee alle topics verloren gaan. De beste en ook betrouwbare informatie over producten die er nu niet meer zijn werd toen gepost, omdat alles toen nog vers in ieders geheugen zat. Het is nu niet mogelijk om wat pagina's terug te bladeren om te kijken hoe het vroeger was.

Waar ik op af moet gaan is wat er op dit moment nog voor informatie beschikbaar is, maar om dan te zeggen, "ze hebben nooit bestaan", dat lijkt mij toch overduidelijk flauwekul. Er zijn overal foto's te vinden. :bonk:

Ze hebben 100% wel degelijk bestaan. Heb vroeger er veel van mogen meemaken en zolang ik weet dat er nitraten zijn waren deze er al.

Er zijn foto's van kartonnen, en losse pakjes zelf. Dit allen van veel verschillende soorten mensen.

Dat jij ze niet heb meegemaakt betekend niet gelijk dat het nooit bestaan heeft?

Die Crepe nitraten waren de voorgangers van de BEX nitraten. Die leken vroeger al op de BEX imitatie van nu. Meeste wat er nu dus nog op lijkt zijn of de BEX imitatie's of de Fenix nitraat. Ook is deze qua knal nog te vergelijken met de BEX nitraat van vroeger, alleen als klein ventje voelde ik mijn gezicht weg trekken door de druk :P Dat zal wel komen omdat ik toen nog niet zo groot was, hehe.

De verwarring ontstaat denk ik omdat mensen bij de BEX (crepe) nitraat denken aan de BEX nitraat met logo. De BEX Crepe nitraat is dus heel wat anders. Het zijn dus twee verschillende dingen. En er staan hier terug in het topic ook wat foto's van iets wat door moet gaan voor een BEX crepe nitraat, maar die dat duidelijk niet zijn. De echte crepe nitraten zijn die met de verschillende kleurtjes crepe. Er waren geen pakjes met allemaal 1 en de zelfde kleur. Dit had je alleen bij de BEX nitraat, daar was de crepe paars/rose, net als bij de huidige imitatie en de Fenix nitraat. Dat zijn dan dus ook de enige knallers die nog een beetje op het oude van vroegah lijken en daarom dus ook zo geliefd.

Volgens mij is het nu wel duidelijk toch?

Nee Bex was de eerste die in 94/95 met Nitraat kwam. Het was altijd Bex waar de nieuwste en mooiste zaken vandaan kwamen. Het is en 88/89 begonnen met de Widow Makers.

Er zijn dus nooit voorlopers geweest van de Bex spulletjes wel veel namaak. Maar ja beter goed gestolen dan slecht verzonnen zullen de meeste andere importeurs gedacht hebben.

Jammer toch dat zo'n icoon is verdwenen van de vuurwerk markt.

Juist, ik zeg toch ook niet dat dat niet zo is?

De widow makers van toen waren veel vetter ja. De doosjes zijn bij sommigen nog wel gelijk geloof ik? Zwart met doodskop en die gouden sterren... Alleen het effect van toen is weg... Fontijn/fluit knal. Zeer vette dingen ja :)

Ik heb een keer deze widowmakers gehad. En was er niet blij mee.
De fluit/fontein laading ontplofte gelijk in mijn handen. Ik had nog geluk dat de rest niet meekwam. had op 4 centimeter doorsnede mijn vel zwart aan me hand hangen.
Sindsdien heb ik nooit meer widowmakers gehad. Houdt er altijd angst aan over als ik die dingen zie.
greetzz

Duidelijk namaak de spullen van BEX waren de beste

Gozer, je had de BEX nitraat en de BEX Crepe nitraat. 2 verschillende producten van BEX. En dit topic gaat over de BEX Crepe nitraat.

OT:
Ziet er leuk uit, jammer dat het uit de handel is. Iemand moet het opnieuw maken, desnoods met speciale lontjes. Of we moeten het lief vragen aan een Poolse importeur (A) Iemand die hier Pools spreekt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan