Beste vuurwerkimporteur van 2012 !!! [WINNAAR]

Beste vuurwerkimporteur van 2012 !!! [WINNAAR]

• Bonfireworks

Stemmen: 1 0,3%
  • Breeschoten 'de Kruiterij' BKV

Stemmen: 2 0,6%
  • Broekhoff

Stemmen: 17 5,2%
  • Cafferata

Stemmen: 3 0,9%
  • China Red

Stemmen: 13 4,0%
  • GBV-WECO

Stemmen: 2 0,6%
  • Hardix Vuurwerk

Stemmen: 7 2,2%
  • Katan Vuurwerk

Stemmen: 7 2,2%
  • Lesli Vuurwerk

Stemmen: 5 1,5%
  • Marijn Vuurwerk

• Meester Vuurwerk

Stemmen: 0 0,0%
  • Mercurius Vuurwerk

• Pronk Vuurwerk

Stemmen: 6 1,9%
  • Pyrostar NL

• Royal Fireworks

Stemmen: 62 19,1%
  • Rubro Fireworks

Stemmen: 88 27,2%
  • Schuurmans Vuurwerk

Stemmen: 4 1,2%
  • VC Vuurwerk

• VDN Fireworks

• Vuurwerkvisie (Vuurwerktotaal / Zena NL)

Stemmen: 88 27,2%
  • Wolff Vuurwerk

Stemmen: 17 5,2%

• Totaal stemmers
    324
  • Peiling gesloten .
Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is erg moeilijk omdat er in mijn ogen hele goede importeurs zijn tegenwoordig.

Ik heb gekozen voor vuurwerkvisie (zena NL) vanwege de nette prijzen die zij hanteren voor al de producten!! De kleuren van het vuurwerk zijn erg goed en het verpakkingsmateriaal is heel netjes afgewerkt (denk aan reservelonten, lontkapjes etc)

Andere die ik in overwegen heb genomen en erg goed vind:
RUBRO (goed vuurwerk voor een nette prijs)
Royal (heel mooi vuurwerk met veel verschillende effecten en prijzen)
Broekhof (al jaren een HEEL stabiel merk, goede effecten, nette afwerking, prijs kwaliteit kan mischien iets beter, maar verder TOP)

Dit jaar heb ik Rubro, Royal en vuurwerkvisie. Vooral vuurwerkvisie is voor mij weer goed bezig (na een aantal mindere jaren). Nu nog de golden willow terug en ik ben helemaal blij met ze :D

Jammer dat je maar 1 keuze mag maken, maar op basis van afgelopen nacht staan bij mij op een gedeelde eerste plaats vuurwerkvisie en rubro.

Vuurwerkvisie met stip op 1 bij mij..

Had o.a. The legacy (Original), Shock Syndrome (Zena), Zena Cakebox (Zena), Extreme Salute 2.0 (Barely Legal), Wake Up Call (Freestyle), Gold Rush (X-treme), Sick6 mortiertjes, stuk voor stuk topproducten.

Laatst bewerkt:
Jammer Rubro, ik had dit jaar net zoals vorig jaar alleen maar vuurwerk van jullie, maar dit jaar waren er wel een paar dingen mis, hierdoor ook 2 keer bijna een ongeluk gehad. Daardoor stem ik niet op jullie dit jaar, en ook niet op iemand anders omdat ik daar simpelweg geen vuurwerk van had.

Vuurwerkvisie, super producten dit jaar voor een betaalbare prijs.
Onder andere Pyro's Delight en Magic Moments waren toppers vond ik.

ik heb dit jaar samen met Yorick94 en me neefje vuurwerk van de volgende importeurs gehad:

Bonfireworks:
slechts 2x de city lights omdat de rest was uitverkocht van de 25 shots potten. blijf deze serie prachtig vinden alleen jammer dat de rest niet zo bijzonder is.

Lesli
1x kickstarter die het altijd goed doet verder vind ik het veel te duur voor wat je krijgt.

Royal:
aantal cakes, waaiers en doorlont bakken. producten deden het allemaal goed helaas zou ik dit minder aanschaffen als de korting er niet was geweest. aantal zeer leuke producten maar niet genoeg om voor mij de importeur van het jaar te worden.

caffareta:
we hadden alleen 2 pijlen pakketten van deze importeur. de air attack 4 en 6... helaas. wat een troep was dat zeg. pijlen knallen niet maar ploppen. en als er een wel knalt dat komen er een paar gekleurde balletjes uit of een klein wolkje crackling. heb nog bijna het hele air attack 6 pakket liggen omdat ik het niet echt iets voor 00.00 vind. eigenlijk ook niet voor daar voor maarja ... mis koop kan gebeuren.

schuurmans:
hier van hadden we ook niet heel veel, paar fluitbakken van de shogun collectie en een pot. was allemaal mooi spul maar die hele diamond collection is veel te duur in mijn ogen.

Wolff vuurwerk:
blijft een goeie importeur. altijd aanwezig in de collectie met verschillende producten. alles ging goed maar de nieuwe producten dit jaar waren er niet. dit omdat ik deze qua prijs/kwaliteit niet goed genoeg vond. waar wolff naar mijn idee altijd kwam met leuke nieuwe producten is dat ze dit jaar niet gelukt.

vuurwerk visie:
hiervan hadden we niet veel (pijlen pakket en wat potjes) maar wel op de demo's wat van gezien. ook heel mooi spul maar niet genoeg gezien om een goed oordeel hierover te kunnen doen. gezien de verhalen van iedereen hier zit het wel goed met vuurwerk visie en dat zal ik dan ook dit jaar bij het maken van me lijstje in mijn achterhoofd houden.

Rubro:
voor het eerst dit jaar rubro we hadden bij elkaar de heavy legend 16 en 25, buurt assortiment, event 4 seasons en de immortal gold en wat een heerlijke bakken zijn dat toch. stuk voor stuk top producten! alles ging prima af ook de kleine potjes verbaasde me in positieve zin. effecten waren allemaal goed uitgewerkt en bleven lekker hangen. voor mij is daarom rubro de importeur van het jaar voor mij.

Qua producten vond ik rubro, royal, broekhoff en vuurwerkvisie erg sterk. Maar als ik dan naar alles er om heen ga kijken, valt rubro in ieder geval voor mij als eerste af. Ondanks dat ze weer een aantal goede nieuwe producten op de markt hebben gebracht, en de meeste oude toppers ook zo hebben gelaten, hebben ze toch een roerig jaar achter de rug, waarbij ze niet hun woord hebben gehouden over alle producten. Daarna valt broekhoff af, hele mooie producten, veel voor een goede prijs, maar toch ook veel producten die ik net te hoog geprijsd vind i.v.m. vuurwerkvisie en royal. Vuurwerkvisie en royal doen voor mij allebei niet onder qua producten, super producten voor een goede prijs. Toch ga ik voor royal: I.t.s.t. andere importeurs toonden zij ons op de importeursdemo de producten zoals we die wel daadwerkelijk konden verwachten, en is de ervaring in de straat dus zelfs nog beter geweest als toen. Voor mij was royal nieuw dit jaar, maar dit kan volgend jaar wel eens de grootste leverancier voor mij zijn!

Royal, Vuurwerkvisie en Rubro stijgen ver boven de rest uit. Voor het eerst sinds vele jaren had ik geen Wolff producten in mijn collectie, veelzeggend! Ik heb gekozen voor Royal vanwege de kwaliteit van de producten en natuurlijk de Garden of Eden. Vuurwerkvisie komt voor mij op plaats 2. Rubro op de derde plaats vanwege het schieten van samples en misleidende communicatie.

Ik heb gekozen voor royal en dat komt met name door de Garden of Eden. kortom kwaliteit goede producten en mooie prijzen.

Ik heb gekozen voor Royal Fireworks. Zij zijn nog vrij nieuw maar timmeren hard aan de weg en zorgen voor schitterende producten die vaak goed gevuld zijn. Ik ben dit jaar positief erdoor verrast. Hopelijk zetten ze hun goede ontwikkeling door. Ook als aanmoediging gaat mijn stem naar hun uit.

Vuurwerktotaal vind ik een goede tweede. Zij brachten met name dit jaar mooie producten op de markt, waar ik erg van genoten heb.

En het is dat we geen koude douche prijs hebben, maar als die er was ging die naar Katan of Schuurmans. Producten vallen vies tegen en wat wordt beloofd is er niet. Daarnaast is de kwaliteit van de producten ook ver te zoeken hier. Slechts enkele zijn de moeite waard.

Ik heb gekozen voor Rubro, ze hebben toch heel veel waargemaakt voor mij dit jaar.
Nieuwe cakes heb ik gekocht naar aanleiding van de eerste demo in rijssen en alles was gewoon heel erg goed, ik ben me vertrouwen niet verloren geraakt zoals ik van heel veel freaks hoorde!

Als winkelier kies ik voor Royal Fireworks

Dat heeft meerdere redenen;

- goed en persoonlijk contact
- snelle leveringen
- top kwaliteit vuurwerk
- sterke prijs/kwaliteit
- innovatieve producten

Keuze is gevallen op Royal Fireworks

Prijs/kwaliteit van de collecties;
Royal heeft qua innovatie niet echt voor opvallende effecten gekozen. Wat ik wel innoverend vond, was de keuze om een salvo te gebruiken om de stiltes van de Garden of Eden op te vangen. Dit vond ik een zeer slimme actie! Royal heeft een uitgekiende collectie met in elk segment wel toppers. Vooral de Gate of Heaven vond ik budgettair erg sterk!

- Is de kwaliteit van het gebodene in overeenstemming met het beoogde/beloofde effect;
Het gebodene van Royal is gewoon erg goed. Geen uitschieters omhoog of omlaag. Burstknallen scoren erg goed.

- Is de kwalteit van het vuurwerk constant;
Als enige importeur presteert Royal het om alle producten constant goed te laten presteren. Zoals ik al zei, geen uitschieters omhoog of omlaag geconstateerd. Gewoon constante prestaties in tempo, burst, kleur. Waar Wolff en Rubro enkele utschieters omhoog of omlaag hebben, zie je dit niet bij Royal. Geen bla bla bla verhaal, maar gewoon presteren. Geen woorden maar daden mentaliteit. Daar houd ik van!

- Hoe is de verkrijgbaarheid;
Royal is over het algemeen redelijk verkrijgbaar. Wel denk ik dat Royal meer verkooppunten mag realiseren in het westen van het land. Rotterdam en Den Haag kunnen meer Royal gebruiken. Maar goed, dat mag Rubro (met zijn gehele collectie en niet slechts enkele producen her en der) eigenlijk ook.

Mijn keus is dit jaar gevallen toch op Royal Fireworks met toch mooie producten met goeie kwalitiet en prijsverhouding en Rubro scoorde bij mij ook zeer hoog, en dat terwijl Wolff mij eigenlijk tegenviel maar toch met de Alcatrez en Shanghai een paar mooie producten had dit jaar en altijd weer terug kan vallen op de oude toppers zoals de Megaboost o.a. Had dit jaar o.a van Royal de china by night en de Royal Bonsai regelrechte toppers!!! Royal verdient het bij mij dit jaar.

Mijn Keuze is gevallen op Rubro.

Ze hebben keurig uitgeleverd wat gereserveerd was iets waar vele leveranciers wat van kunnen leren.
Leveringen ook geen enkel probleem.
Buiten dat was het vuurwerk weer van zeer goede kwaliteit met goede prijzen.
Helaas heeft vuurwerkvisie hier een steekje laten vallen met oa de zenabox ondanks hun vuurwerk wat een zeer goede prijs kwaliteit verhouding was.

Rubro op 1 dus en Visie op 2.

VuurwerkVisie (onee, Zena en Vuurwerktotaal) heeft natuurlijk wel hoge ogen gegooid met alle nieuwe producten. Tijdens de jaarwisseling heb ik hier echt niet zoveel van af gestoken, het meeste staat er nog. Wel heb ik veel van Royal afgestoken en dit was allemaal zeer goed van kwaliteit. Daarom verdient Royal dit jaar mijn stem voor beste importeur.

ik gaa 100% tog voor Broekhoff!
Ontzettend strakke en netjes uitgevoerde effekten!
de Burst en versprijdingen zijn hard en groots!
De kwalliteit is ongelovenlijk constand!
Kwalitatief verslaat broekhoff iedere andere importeur in mijn ogen!
Ook de nieuwe budget toppers zoals de imperial blink zijn/waren wonderlijk mooi!

Helaas mag Broekhoff wel wat aan zijn prijzen gaan doen!
Die liggen vaak te hoog.
Maar ik betaal graag voor kwaliteit dus stem ik 100% BROEKHOFF

ik twijfel tussen rubro en zena ,

zena omdat ze goedkoop zijn en toch top spul leveren, rubro omdat ze toch producten op de markt brengen die er niet om liegen ,

als je de acties meeneem kom je uit op zena ( gezien al die prijzen die gesmeten werden op facebook :P ) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan