Beste Vuurwerkimporteur 2009

Beste Vuurwerkimporteur 2009

• Beko Vuurwerk

Stemmen: 18 5,2%
  • Bonfireworks

Stemmen: 59 17,1%
  • Brave & Wichers

Stemmen: 46 13,3%
  • Breeschoten de Kruiterij

Stemmen: 9 2,6%
  • Broekhoff

Stemmen: 31 9,0%
  • Cafferata

Stemmen: 8 2,3%
  • GBV Gert Breeschoten

Stemmen: 46 13,3%
  • Hardix Vuurwerk

Stemmen: 26 7,5%
  • Katan Vuurwerk

Stemmen: 16 4,6%
  • Lesli

Stemmen: 20 5,8%
  • Mercurius

Stemmen: 7 2,0%
  • Pronk Vuurwerk

Stemmen: 18 5,2%
  • Rubro

Stemmen: 21 6,1%
  • Royal Fireworks

Stemmen: 22 6,4%
  • Schuurmans

Stemmen: 16 4,6%
  • Sky Fireworks

Stemmen: 3 0,9%
  • VC Vuurwerk

Stemmen: 3 0,9%
  • Weco Nederland

Stemmen: 6 1,7%
  • Witte Tenten Verhuur (Marijn Vuurwerk)

Stemmen: 53 15,3%
  • Wolff

Stemmen: 132 38,2%
  • XXL- Fireworks

Stemmen: 4 1,2%
  • Zena Nederland

Stemmen: 73 21,1%
  • andere, nog niet eerder genoemd

Stemmen: 10 2,9%

• Totaal stemmers
    346
Erg fijn hoe hier de verschillende doelgroepen hun zegje doen. Zo doet herdervriend dat vanuit de hoek van budget en verkrijgbaarheid, ik vanuit het middenbudget met iets (anders) kritischer blik, en een Moontan of Tony kijkt weer anders. Ook al ben je het er lang niet altijd mee eens, leuk om te lezen!

1 Wolf: Erg uitgebreidt assortiment met goeie prijzen !
2 Bonfireworks: Mooie effecten voor goeie prijzen. Weinig crackling/peony combinaties !
3 Rubro: Mooie labels, mooie kleuren, goeie prijzen + een mooie lijn erbijgekomen !

Bonfireworks.
Na het zien van de filmpjes niet 1 maar wel 100 keer,ben ik er voor mij zelf helemaal uit.
Dit is Vuurwerk van de bovenste plank, voor een eerlijke prijs.
Dat betekent niet dat er geen andere goede importeurs zijn.
Maar Bonfireworks springt er wat mij betreft met kop en schouders boven uit.

Vorig jaar voor het eerst Wolff vuurwerk ervaren, erg goed en goedkoop vuurwerk, helaas wel een aantal weigeraars. Ik vind het ontzettend goed hoe ze met de liefhebbers en consumenten meeleven en voor iedere doelgroep dan ook aantrekkelijk vuurwerk heeft. Zo vind het bijvoorbeeld geweldig wat ze met de Fire pijlen hebben gedaan dit jaar :)
Voor mij dit jaar sowieso weer Wolff. Er zaten dit jaar wel wat tegenvallers bij de nieuwe producten, al zeg ik het zelf, maar dat neemt niet weg dat er nog voldoende pracht producten in het assortiment zitten.

Verder heb ik ervaring met de Crown collectie. Wat mij betreft ook kwalitatief gezien goed vuurwerk, de prijs kwaliteit verhouding is alleen wat minder.

Dit jaar mijn absolute nr 1: Wolff.
Al jaren koop ik vuurwerk van Wolff. de reden dat wolff voor mij op nr 1 staat is dat ze zeer goede cakes in alle prijsklassen hebben, ze goed vernieuwend bezig zijn, al moet ik eerlijk zeggen dat het dit jaar een klein beetje tegen valt! verder kijken en luisteren ze goed naar de wensen van de consument. In het verleden was ik ook een vaste afnemer van brave en wichers. Sinds jaren zal ik er dit jaar niets kopen. afgelopen jaar viel het vuurwerk van mij erg tegen, echt flink wat cakes gekocht van ze in alle prijsklassen, er was bijna geen cake bij die niet gedeeltelijk weigerde. Dit kan natuurlijk vette pech zijn, en ook bij vuurwerk van andere importeurs gebeuren. alleen vond ik het percentage weigeraars afgelopen jaar erg hoog. natuurlijk blijf ik Brave en Wichers op de voet volgen, en krijgen ze zeker in de toekomst weer een kans want als alles het doet, hebben ze vuurwerk waar je U tegen zegt!

Mijn persoonlijke top 5 :
1 Wolff - Groot assortiment, mooie effecten, goede prijs/kwaliteit.
2 Brave & Wichers - Mooie labels, harde burst!!!, grote boeketten.
3 Zena Nederland - Populaire effecten, mooie combinaties en veel potten die er flink gas op geven!
4 Marijn - Unieke effecten, harde burst, luistert goed naar de liefhebbers.
5 Rubro - Een importeur die enorm in opkomst is met topproducten, kijk bijvoorbeeld naar de event cakes en de ghost king single shot!

Nou, als ik zo al die nieuwe producten bijlangs kijk (vannacht gepost op FPM), de soorten effecten, de prijzen en hoe netjes het kenmerkend per lijn is onderverdeeld, lijkt Zena de markt te bestormen en te veroveren dit jaar. Geweldig. Budgetpotjes met mixed effects, cakes met bijzondere effecten met 1 soort per pot voor de freaks, dure vette waaiercakes, harde knallers, unieke single shotspakketten... 't is nog wachten op de kwaliteit van de uitwerking maar dat zat in 't verleden ook goed.

Zoals ik al vaker aangaf, is Bonfireworks de andere topper dit jaar voor me. Zeer hoge kwaliteit voor een uiterst lage prijs. En het is dat zij mijn hart dit jaar eerder hebben veroverd dan Zena NL dat ik van hun collectie een selectie ga kopen.
Zena wordt dus dit jaar (grotendeels, mss dat ik nog íets haal om uit te proberen) eerst nog overgeslagen voor mij. Volgend jaar gaat Zena de importeur worden waar ik al mijn vuurwerk haal.

Nu is het nog steeds wachten op enig nieuws van Sky Fireworks. Ik acht de kans echter klein dat die nu nog de voorsprong van deze twee concurrenten kunnen inhalen.

Wolff is vrijwel nergens dit jaar, en moeten het hebben van de producten die al in assortiment zaten.
Royal Fireworks valt al niet meer op tussen al het andere nieuws, en zelfs met de prijsverlagingen vallen hun producten wat weg tov de andere toppers...
Andere importeurs hebben ook wel mooie nieuwe producten (Pyroshopper bv.) maar niet op zo'n schaal als Zena NL en Bonfireworks.

2009 is m.i. het jaar van Bonfireworks en Zena NL.

ik heb voor wolf gekozen

van alles wat van mooie grote cakes tot leuke budget potjes.
alles voor een leuk prijsje en veel leuke nieuwe producten

alereerst ik ben een winkel dus ik denk anders

marijn is dat vind ik

zij leveren het snelst en alles klopt en wat het belangrijkste is ze hebben alles op vooraad vorig jaar kwam er zelfs wat voor mij uit hun eigen winkel

we moeten van het jaar maar kijken of de rest van mijn leveranciers dit kunnen evenaren

de eigenaar van witte tenten is ook gek op vuurwerk en geeft volgens mij ook alle medewerking aan de forum mensen

Toppie gewoon

Gestemd op Broekhoff en Zena Nederland.

Broekhoff; op gestemd omdat ik ze kwalitatief gewoon super vind, helaas niet de goedkoopste, maar zeer zeker ook niet 1 van de duurtste. Maar ze hebben wel producten voor echt elk budget, allemaal super kwaliteit.
Overigens vind ik ze persoonlijk een van de meest eerlijke en open werknemers hebben. Tot nu toe is er nog geen e-mail van mij onbeantwoord gebleven en heb ik altijd het gevoel gehad dat ze zo eerlijk waren als ze maar konden zijn.

Zena Nederland; wat moet ik er nog over vertellen dat iedereen niet al lang weet? Qua forum/website informatie/primeurs zijn ze gewoon kei-hard de beste. De producten zijn stuk voor stuk van de kwaliteit die iedereen verwacht. Weliswaar zijn de producten een stukje duurder dan in Belgie, maar de prijzen zijn alsnog niet te evenaren door wie dan ook.
Ook kan ik niets anders zijn respect hebben voor de manier waarop ze Nederland over lijken te nemen. Winkels schieten als paddestoelen uit de grond. Introductie na introductie van producten die de meeste freaks al jaren gewend zijn uit Belgie. Dat andere importeurs daar nooit wat aandacht aan besteed hebben.

Laatst bewerkt:
Ik heb gekozen voor GBV, dit omdat ik hier in mijn buurt in de omtrek verschillende Importeurs heb maar dat deze dan toch het beste eruit komt.

Ik kijk dan niet alleen naar het siervuurwerk maar ook naar knalvuurwerk
en bijvoorbeeld babypijltjes. In vooral in deze catagory vind ik GBV erg goed.

En qua siervuurwerk zijn naar mijn mening alle Excellent cakes zeer goed en ook
een hoop Pro-line artiekelen.

GBV zou iets meer kunnen innoveren maar ze blijven wel leuke dingen doen zoals een
Bulkpack Asian Thunders, proberen een ''butget'' line op te starten.

Hierbij mijn motievatie voor mijn keuze.

Importeurs bij mij in de buurt:
- Broekhoff
- BKV
- Zena Nederland
- B&W
- GBV

Heb niet echt een favoriete, maar meerdere. Heb dan ook maar een top 3 gemaakt wat in mijn ogen de beste importeurs zijn.

1. Wolff
2. Schuurmans
3.GBV

Wolff:

Goede prijs/kwaliteit verhouding. Veel mooie artikelen en nooit echt artikelen gehad waar ik ontevreden over was/ben.

Schuurmans:

Vorig jaar kwam de lijn Kaboom erbij, vondt de prijs/kwaliteit verhouding ook erg goed - weet niet of dit hetzelfde is dit jaar- de andere lijnen zijn over het algemeen ook goed, maar ben ik wel wat minder tevreden over.

GBV:

Vindt o.a Proline erg mooi, en de kwaliteit/prijs verhouding is erg goed.

Bij dezen mijn 2 keuzes:

* Brave & Wichers - Een zeer ruim aanbod, in alle prijssegmenten. De cakes hebben een keiharde burst en grote effecten. Kwalitatief goed vuurwerk voor goede prijzen.
* Wolff - Ruim assortiment,voor elk wat wils en goede prijs/kwaliteit verhouding.

1. wolff: veel keuze, voor ieder wat wils, prijs/kwaliteit is oke
2. bomfireworks: heb alleen nog maar filmpjes gezien maar volgens mij is het echt vet master spul allemaal!
3. Brave en wichers: harde bursts mooie effecten. m.n. xtreme salute om zijn wow effecten.

... ik blijk toch al gestemd te hebben in deze poll...
Kan me echt niet herinneren wanneer dan. Ik wilde juist de filmpjes van Hardix afwachten.

En nu ik die gezien heb ben ik dermate enthousiast dat ik op Hardix wilde stemmen, blijkt mijn stem al naar Wolff te zijn gegaan, waar ik de vorige 2 jaar op heb gestemd. Terwijl ik die juist nogal tegenvallend vind dit jaar. Vlaag van verstandsverbijstering denk ik... :sad:

Toch uit principe even melden dat mijn eigenlijke stem gaat naar: Hardix.
Zij hebben de boel helemaal omgegooid dit jaar en met succes wat mij betreft!
Beste nieuwe producten voor prima prijzen met waanzinnige labels.

Ik ga toch voor Bonfireworks, ook al heb ik geen ervaring hiermee.
De filpjes zien er zo mooi uit, de cakes zijn gewoon helemaal top en het uiterlijk van ervan zijn ook perfect. En dan nog eens de lage prijzen.

Ik vind het mooie van vuurwerk is dat je het gebruikt om iets te vieren en dat ht dus ook voor iedereen toegankelijk is tegen eerlijke prijzen an als ik die punten in mijn beoordeling mee neem Wolff.
Ik ben pas drie jaar Wolff aan het schieten en ben nog niet teleurgesteld ik heb zelfs tegen mijn verwachting in verbaast gestaan om de kleinere potjes met heerlijke prijzen.
Zoals eerder leezde voor ieder budget dus ook voor de gewoone consument op een paar uitschieters na kwa prijs 3 x top en de pakketten niet vergeten zeer goede prijs kwaliteit zo door gaan Wolff.

Back
Bovenaan