Nou, als ik zo al die nieuwe producten bijlangs kijk (vannacht gepost op FPM), de soorten effecten, de prijzen en hoe netjes het kenmerkend per lijn is onderverdeeld, lijkt Zena de markt te bestormen en te veroveren dit jaar. Geweldig. Budgetpotjes met mixed effects, cakes met bijzondere effecten met 1 soort per pot voor de freaks, dure vette waaiercakes, harde knallers, unieke single shotspakketten... 't is nog wachten op de kwaliteit van de uitwerking maar dat zat in 't verleden ook goed.
Zoals ik al vaker aangaf, is Bonfireworks de andere topper dit jaar voor me. Zeer hoge kwaliteit voor een uiterst lage prijs. En het is dat zij mijn hart dit jaar eerder hebben veroverd dan Zena NL dat ik van hun collectie een selectie ga kopen.
Zena wordt dus dit jaar (grotendeels, mss dat ik nog íets haal om uit te proberen) eerst nog overgeslagen voor mij. Volgend jaar gaat Zena de importeur worden waar ik al mijn vuurwerk haal.
Nu is het nog steeds wachten op enig nieuws van Sky Fireworks. Ik acht de kans echter klein dat die nu nog de voorsprong van deze twee concurrenten kunnen inhalen.
Wolff is vrijwel nergens dit jaar, en moeten het hebben van de producten die al in assortiment zaten.
Royal Fireworks valt al niet meer op tussen al het andere nieuws, en zelfs met de prijsverlagingen vallen hun producten wat weg tov de andere toppers...
Andere importeurs hebben ook wel mooie nieuwe producten (Pyroshopper bv.) maar niet op zo'n schaal als Zena NL en Bonfireworks.
2009 is m.i. het jaar van Bonfireworks en Zena NL.