Beste Mensen,
Zoals jullie wellicht al weten is ook Witte Vuurwerk ( Marijn Vuurwerk ) met een schietbedrijf begonnen. Het schietbedrijf heet Bombers vuurwerk, de website is bijna af, daar is onze Gerwin Hummel erg druk mee bezig.
Ook heb ik in begin maart mee gedaan aan de cursus en ja ja, ik heb mijn certificaat gehaald voor het afschieten van vuurwerk shows. Maar nu moet ik nog 10 shows stage lopen, nou, dat is geen enkel probleem, maar afgelopen 5 mei hadden wij een show in Baarn. Deze werd geschoten door Wagenvoort Vuurwerk, ons vuurwerk is daar heen gegaan, en ik zelf natuurlijk.
Ja ja, leuk dacht ik, mijn eerste show!
Op 15 april 2010 hadden wij hier bij de Witte Tentenverhuur een dealeravond, en daar was Wagenvoort Vuurwerk ook bij. Ik dacht gezellig daar ga ik eens mee babbelen, maar dat was al snel niet gezellig meer, John van Wagenvoort had me na 5 minuten al snel ziek gemaakt, ik zou de ergste show van me leven gaan krijge, daar zou hij persoonlijk voor zorgen.
Hij zei; “wees maar blij dat je Harco er niet bij hebt tijdens de show dat is nog erger”.
Dus daar heb ik 2 weken mee rondgelopen en op de dag zelf moest het toch echt gaan gebeuren, ik ging met pijn in me buik naar Baarn met mijn vuurwerk.
Nou daar ging ik met pijn in me buik; “Hallo ik ben Nancy van Witte Tentenverhuur”, zei ik tegen de mensen van Wagenvoort.
“God wat een lekker wijf!!! Ik ben Harco!”
***!! Dat ook nog dacht ik bij mezelf, John van Wagenvoort, als ik hem zie nou, dan is die aan de beurt.
Vrij snel waren we klaar met het opbouwen van de show en werd ik gebeld door mijn moeder Evelien Arler- Marijn, zij vertelde mij; “jullie staan op een weiland en die meneer is niet zo heel erg blij, want hij wist daar niets van dus bel die meneer eens even op”.
Ik heb dat maar doorgespeeld naar de organisatie, ik dacht bij mezelf, dat is niet mijn probleem.
Inmiddels had ik door dat we niet de meest makkelijke controleur hadden getroffen, maar ik dacht, dat mag de pret niet drukken.
Nog geen 10 minuten later komt er een man met zijn hond aangelopen in de gevarenzone en valt ons direct aan. De goede man was helemaal over de rooie, want daar op de plek waar wij gingen schieten zaten Kievits met jongen.
En iedereen in de buurt en de kinderen genieten zo van die vogels en wij gingen die avond die jongen moederloos maken.
De man wou dat wij de show per direct gingen stoppen, maar dat is niet aan ons, de provincie geeft de vergunning af dus wij nemen aan dat die in de gaten houdt of dat daar een natuurgebied is of iets anders.
Maar de man bleef maar door gaan en er kwam een vrouwelijke verkeersregelaar die de man wilde vertellen dat hij daar helemaal niet mag komen en dat hij direct daar weg moest gaan. Ook zei ze dat zij heel graag met deze meneer een gesprek buiten de gevarenzone wilde hebben en eventueel de politie of wat dan ook erbij wou halen, want ze hadden al meerdere klachten gehad die dag.
Maar ook weer ging deze meneer helemaal uit zijn plaat en wou niet weggaan. Na een heftig en lang gesprek is de man toch weggegaan en ik dacht echt bij mezelf, ook dat nog, kunnen we zometeen vertrekken met ons vuurwerk.
Na een lange tijd wachten kwam de man weer aangelopen en wij er weer naar toe. De man begon ons van voor naar achter uit te schelden dat wij de wet flora en fauna overtreden en dat het een milieugebied was en dat hij hier een zaak van ging maken enz.
En je blijft heel lang rustig en zeggen dat je zelf als schieters er niets aan kan doen, maar op een gegeven moment wordt je zelf echt kwaad. Wij hebben de provincie er even bij gehaald en die is met de man het gesprek aangegaan buiten de gevarenzone. De provincie zei ons dat het geen milieugebeid was en dat wij gewoon door konden gaan.
Dus wij zijn doorgegaan en het was een leuke show geworden, qua vuurwerk misschien niet als verwacht van Marijn vuurwerk, maar dat ligt natuurlijk ook aan het budget van de gemeente.
Na het opruimen van het vuurwerk brachten de mensen van Wagenvoort mij naar de andere kant waar de brandweerauto van Bombers vuurwerk stond en daar aangekomen Wagenvoort zijn mensen wel even in de brandweerauto, kijken wat wij er van hebben gemaakt.
Ze laten heel even hun auto draaien, wanneer opeens een oude man in zijn onderbroek het huis uit komt zetten en in de auto stapt en de auto uit zet.
En ja na z’n avond waren we allen heel erg melig waar op Harco roept; “je hebt de sleutel er wel in laten zitten he!”. Waarop de man naar ons toe komt en ons nog een portie geeft,”jullie steken illegaal vuurwerk af én de kievits” enz.
Dus ja, het was zeker de ergste show ooit denk ik, dat voor de eerste keer vuurwerk! Ik heb wel erg lol gehad, vooral de volgende dag, want in een aantal kranten stonden behoorlijke stukken over de kievit en dat er professioneel vuurwerk zou worden afgeschoten, wat gewoon consumenten vuurwerk was natuurlijk. En wat dan nog het mooiste is; de kievits zijn niet (!!!) moederloos geworden, ze hebben er geen last van gehad.
En dan over Harco! Ja daar ga ik niet over beginnen, gelukkig ben ik wel wat gewend in het leven van tentenbouwers, maar bij Wagenvoort hebben ze vreselijk lol gehad toen ze het verhaal hoorde, want hij had het me beloofd en ik denk nog steeds dat hij gewoon die mensen heeft ingehuurd hahaha.
Maar maak jullie geen zorgen hoor!!! Ik vind het vuurwerk nog steeds helemaal te gek!!!!
Met vriendelijke groet,
Nancy Arler
Witte Tentenverhuur / Marijn Vuurwerk / Bombers evenementen vuurwerk