Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2022!

steekt il&t het ondersteboven af ofzo? of een compound los halen en los schieten?
ik schijt elke keer weer 3 kleueren erbij als ik weer iets lees hahahah

Zojuist zag ik op de facebookpagina van Huisman Vuurwerk het volgende voorbijkomen. Allen afgekeurd en volgens mij reeds bekend.

Screenshot_20221220-185816_Facebook.jpg

Hierbij nogmaals de herinnering. Laten we dergelijke en duidelijke berichtgeving afwachten vanuit winkeliers en/of importeurs en niet zomaar winkelspecifieke situaties gooien op afkeur. We zijn nu 18 pagina's verder en tussen een aantal feiten door is het vooral veel speculeren en paniek. Na 2 dramatische jaren stijgt de kruitstress blijkbaar naar ongekende hoogte.

Zojuist zag ik op de facebookpagina van Huisman Vuurwerk het volgende voorbijkomen. Allen afgekeurd en volgens mij reeds bekend.

Bekijk bijlage 69542

Hierbij nogmaals de herinnering. Laten we dergelijke en duidelijke berichtgeving afwachten vanuit winkeliers en/of importeurs en niet zomaar winkelspecifieke situaties gooien op afkeur. We zijn nu 18 pagina's verder en tussen een aantal feiten door is het vooral veel speculeren en paniek. Na 2 dramatische jaren stijgt de kruitstress blijkbaar naar ongekende hoogte.

wel graag batch jaren vermelden . want niet alle spinnerz 2 colors zijn afgekeurd

Het is toch al definitief dat deze afgekeurd is vanwaar de verwarring van de lesli verkoper

Klopt ik zag toen nog niet dat er zoveel gereageerd was en mijn excuses ervoor. Had even de site moeten refreshen had mij een telefoontje gescheeld.

En daarbij kreeg net een bevestiging van het vtc ze worden niet geleverd en krijg geld terug.

Nog even en er is niks meer over... de ene producht naar andere producht word afgekeurd...

Mwah, gebeurt elk jaar. Vergeet niet, elk jaar komt 20 tot 25% van de geteste artikelen niet zonder op-, aanmerking en/of afkeur door de testen. En ze testen honderden artikelen van de duizenden die er alleen al op de NL-markt zijn. We hebben weleens jaren gehad met meer dan 40 artikelen afkeur van alle importeurs samen. Dat lijkt veel maar is maar een paar % van het totale aanbod in NL. Kijk maar eens terug naar de Afgekeurd-topics van 2017, 2018 en 2019...

Het valt mij op dat dit specifieke importeurs zijn steeds.
Niks over gbv, cafferata of katan.
Elk jaar zena, vuurwerkmania, evo?
Funke gaat ook meer onderzocht worden als je kijkt naar de inbeslagname van 250.000 kilo vandaag.
Of zie ik dit fout?

Het valt mij op dat dit specifieke importeurs zijn steeds.
Niks over gbv, cafferata of katan.
Elk jaar zena, vuurwerkmania, evo?
Funke gaat ook meer onderzocht worden als je kijkt naar de inbeslagname van 250.000 kilo vandaag.
Of zie ik dit fout?

gbv heeft in verleden ook afgekeurde producten gehad.

Funke staat helemaal los van die inval van vandaag, is niet eens bij Funke maar bij ER/pyro depot zo het er na uit ziet totaal iets anders

Omfg zeikerds, dingen zijn zo veilig als wat :frusty: op 2 plekken een doosje in de bestelling. Gemis van het jaar :cry:

Volgende keer maar weer duurder in België of goedkoper in Duitsland halen...

Ja, om ziek van te worden. Gelukkig heb ik nog 2 doosjes over want ze waren al zo goedkoop daar moest ik gewoon meer van hebben, nu zie ik dat het sowieso een verstandige keuze was. Maar het is echt triest waarop ze het afkeuren, een paar vonken buiten de cirkel is afkeur, maar er staat toch echt op het etiket dat men 6 meter afstand moet houden, waarom dan zo hameren op die 1 meter snap ik echt totaal niet. Die dingen zijn gewoon zeer goed, zeer goed afgewerkt en stabiel. Hier zit toch iets anders achter, linksom of rechtsom ze willen de branche op allerlei manieren pakken. Nog even en de Nederlandse importeurs gooien de handdoek in de ring en gaan de grens over. Ze hebben het dadelijk gewoon gehad met alle stompzinnige regeltjes.

Kijk eens naar Duitsland, een land binnen de EU, waarin we alles samen doen, we betalen ons helemaal blauw voor ons lidmaatschap, we doen regeltjes doorvoeren dat overal in de EU hetzelfde is, de meest krankzinnige regels doen we doorvoeren, maar als het op vuurwerk aankomt dan kan niets hetzelfde en dat brengt me dus terug naar Duitsland waar ik deze alinea mee begon. Daar lijkt alles te kunnen, lijkt omdat er natuurlijk regels zijn en je geen professioneel vuurwerk kunt kopen maar voor de rest zijn er geen limieten en andere rare regels. Wil je een palet vol van 1000 kilo aan vuurwerk aan je deur afgeleverd krijgen? Geen probleem. Je bestelt alles wat je wilt, betaald wat verzendkosten en je wacht lekker op je bestelling. Hoppa, de 29e staan ze op je stoep. Verder mag je daar al in de ochtend stoken en het mooie, je mag zelfs nog op 1 januari afsteken. Och wat vuurwerk betreft is Duitsland een erg mooi land om in te wonen. Het is maar dat ik geen familie in het grensgebied heb wonen waar we naartoe zouden kunnen gaan, dan wist ik het wel. Dan bestelde ik ook bij Duitse winkels en liet ik het allemaal bezorgen. Wat heeft dit met afkeur en keuringen te maken? Niet veel, maar wel dat hier in Nederland de meest onzinnige manier van testen worden gedaan en er echt de meest flauwe en kinderachtige regeltjes worden bedacht. Een voorbeeld: Vuurwerk dat wordt afgekeurd omdat er te weinig kleur in zit. :bonk: Dit is Nederland, mijn beste pyro vrienden.

Gaat nu wel hard zeg, zonde altijd om te zien. De afgelopen 2 jaar wou ik dat dit topic er was, dat we ons daar druk om konden maken ipv het verbod. Maar het is alweer een vreselijk topic.

Netjes dat jullie het nog te horen krijgen wanneer een product niet geleverd wordt. Ik heb in de 20 jaar dat ik vuurwerkjes koop zo vaak op de afhaaldag zelf gezien dat er een vervanger was gekozen, zonder overleg. Overigens wel altijd een goed product, maar maak liever zelf een keuze.

Precies dat! Ik denk dat het te maken heeft dat ze anders bang zijn dat je je geld terug wilt en dus houden ze hun mond dicht en krijg je het pas bij het ophalen te horen, meestal ga je er dan wel in mee om een vervanger te nemen, netjes is het niet. Zo ook blijkt de compound Momentum te zijn afgekeurd, ik ga echt niet wachten tot de 29e om dan te horen dat ik een vervanger mag kiezen of dat ze zelf voor mij een vervanger gaan geven, maar ze vergeten dan wel dat het hier om 100 euro gaat en niet een tientje, dus zomaar dan een vervanger te geven lijkt mij niet wenselijk maar ook niet klantvriendelijk. Enfin, ik stuur dadelijk wel even een berichtje naar mijn dealer, ga ondertussen ook eens neuzen voor een ander item.

Voor de intratuin klanten . Even gebelt je krijgt geen vervangend product. Maar geld terug bij het afhalen dmv terug pinnen.

Hoe zit het dan met mensen en het gratis product bij hun vuurwerk? Veel freaks gooien een bepaald bedrag er tegenaan om net dat gratis vuurwerk te krijgen, dan lijkt het toch dat ze eerst de vraag gesteld wordt of men toch niet iets anders wilt kopen voor dat geld.

Back
Bovenaan