Arnhem 30-04-2010

pyromaniac

VWC lid
Arnhem, 30-04-2010

Bedrijf: Dream Fireworks.
Plaats: Arnhem.
Kaliber: Professioneel.
Tijd: 22:15 uur.
Lokatie: Naast het John Frostbrug te Arnhem.

Dit betreft voor koninginnendag.

Laatst bewerkt:
Arnhem viert het Oranjefees!

Donderdag 29 en vrijdag 30 april 2010
"Het oranjefees: Je moet er zijn gewees"

Het ORANJEFEES, zoals Koninginnenacht en Koninginnedag genoemd wordt in Arnhem, belooft ook in 2010 weer een daverend "fees" te worden. Arnhem is er met recht trots op dat het de derde grote stad is na Amsterdam en Den Haag waar het feest zo uitbundig gevierd wordt!

Het Arnhemse succes is mede te danken aan het gevarieerde programma dat de Arnhemse binnenstad te bieden heeft. Er is voor ieder wat wils. De programmering van de diverse podia wordt zo op elkaar afgestemd, dat er een leuk en gevarieerd programma ontstaat voor de bezoekers. Er zullen nationale en internationale artiesten aanwijzig zijn die hun soul, funk, dance, rock, punk, reggea, house, rap en discosound ten gehore zullen brengen.

Het programma voor het Oranjefees 2010 wordt zo snel mogelijk bekend gemaakt op deze site.

Aan de kinderen is ook gedacht, want voor poppenspelen, demonstraties, live muziek en workshops kunnen jong en oud terecht in Sonsbeek Park.

Koninginnedag 2010 zal om 22.15 worden afgesloten met een spetterend vuurwerk aan de Rijnkade.

ook net terug alleen ik moest goed 35mins terug fietsen na huis
Ik moest 50 minuten heen fietsen, en 120 minuten terug treinen :angel: Maar dat was het waard! :p

Mooie show hoor! Heerlijk rustig en kalm geschoten, zodat je optimaal van de effecten kon genieten. Want er waren veel verschillende effecten gebruikt door Dream. Helaas geen salutes, maar mij hoor je verder niet klagen. Leuke afwisseling, mooie bommen, mooie locatie, gewoon prima. Goede afsluiter van een prima koninginnedag.
We stonden met vier man op de (zuid) dijk te filmen/fotograferen :p Was wel humor.

Zometeen ga ik mijn foto's en film plaatsen. Ik heb wat leuke foto's gemaakt, en de laatste helft van de show op film. Daarna ook eens de andere film van Michael bekijken :)

Vuurwerk bijna afgelast door lek

ARNHEM - De brandweer in Arnhem heeft vrijdagavond overwogen om het vuurwerk voor de viering van Koninginnedag stil te leggen na een waterstoflek.

Bij Nuon Helianthos aan de Westervoortsedijk in Arnhem ontsnapte vrijdagavond waterstof en silaan uit een overdrukventiel. Er was geen gevaar voor de omgeving, omdat de vrijgekomen stoffen direct zijn verbrand. Het bleek daarom niet nodig om het vuurwerk stil te leggen.

Onduidelijk is nog wat het overdrukventiel precies in werking heeft gesteld. Bij het bedrijf worden flexibele zonnecellen geproduceerd.

http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/574891/Vuurwerk-bijna-afgelast-door-lek.htm

Wij filmers (pyromaniac, Jopoh, damianus en ik) stonden op 250 meter van het vuurwerk af. De brug was het dichtste bij, en ligt op zo'n 160 meter afstand.

Mijn film is inmiddels geüpload! Hier is een fragment van de show; het betreft de laatste 7 minuten. In feite dus de beste helft. De eerste helft heb ik foto's gemaakt (die komen later in dit topic).

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ook in HD te bekijken op YouTube.

(Ik spam het hele topic vol :p Ach ja...wen d'r maar aan.)

En hier wat foto's!

znr57d.jpg

Foto 's middags genomen. Hier zie je het gehele terrein. Volgens mij is al het vuurwerk hier in beeld.

2q3bskl.jpg

Detailfoto.

1g5dom.jpg

Detailfoto van de andere helft. Je kan de buizen tellen, als je zou willen :wink:

2wm1l02.jpg

Eusebiuskerk. Gewoon een leuk foto tussendoor :p

297ak4.jpg

Achtergrond.

10z4uc2.jpg

De allereerste schoten.

34ycwut.jpg

2vnfcpc.jpg

2i9qtdi.jpg

8wcfif.jpg

5bed0w.jpg

9a91z4.jpg