Alphen a/d Rijn 8 Juni 2013

Vandaag weer de kans gekregen om mee te mogen bouwen bij Katan voor de Zomerspektakel aan het meer in Alphen a/d Rijn.

Om 14:00 uur vertrokken en na een dikke file kwam ik daar 15:30 uur aan.
Stefantvs stond er al, Katan stond in dezelfde file en kwam dus iets later.

Ondertussen vast naar de opbouwplek gelopen en bijgepraat in de zon:)
Maar die wind was niet prettig zeg.

Niet veel later kwam Katan aan, Mike met vriendin en Rene.
Ponton was ook onderweg.

Pruttel, pruttel, pruttel, daar komt ponton met heel klein bootje eraan:)
Het bouwen kon beginnen.
Zon was sterk en wind hard, verbrandde dus weer lekker...

We kregen weer de vrije keuze hoe we eea samen gingen stellen.
Flink doorgewerkt en dus mooi op tijd klaar.

Alles pontonnetje op tillen en aansluiten op de schietkisten.
Vanwege de ruimte in het bootje erachter was het dus even kijken wie er allemaal mee gingen het water op, maar Stefan en ik besloten al snel op de kade achter te blijven om te filmen:)

Inmiddels was het donker en bijzonder fris geworden met die wind die maar bleef waaien.

Het vertrek van het ponton was nog een hele onderneming.
Die was natuurlijk stukkie zwaarder met al het vuurwerk erop en had zich lekker vastgelegd op de bodem:)

Na hoop duwen met peddels kwam die los en kon de plas op.

De camera´s stonden klaar en begon het aftellen op het zomerspektakel. Eindelijk:)

Iets meer dan 8 min later was het weer stil op de plas.
En het bleef tijdje stil want de ankers lagen ook lekker vast.

Inmiddels kwam Stefan samen met Arjan (Torr) mijn filmplek weer opgelopen.

Duurde nog 20 min voordat er weer beweging in het ponton zat en toen konden we naar de afbouw plek.

Je raad het al, pruttel, pruttel, pruttel, ggggggg, jep, weer vast:)

Om een lang verhaal kort te maken, het opruimen ging snel, nog even nagepraat en toen snel de warme auto in en naar huis.

Arjan, bedankt dat je Stefan mee wilde nemen, zou ik eigenlijk doen maar omdat het al zo laat was en je toch die kant op ging, super. Scheelde me toch weer uurtje extra rijden.

Iets over 02:00 uur was ik weer thuis.

Katan, nogmaals bedankt dat ik erbij kon zijn!

En nu me filmpje van de show, foto´s en film van de opbouw volgen later...

Welke blokjes zijn dat die starten bij 0:50 ?
Blokjes op 4:40 (blauw+goud)?
Idem voor 6:00?

Combinatie van salute en goudbom spreekt mij wel aan. Harde klap gevolgd door rustige neerwaarts vallende gouden regen. Leuke combinatie!

Finale vind ik er prima uitzien. Eén extra salvo van 5-10 salutes had het écht afgemaakt.

Zeer degelijke show, leuk om de beelden zo te bekijken. Als ik langs de kant had gestaan, was ik zeker met een voldaan gevoel naar huis gegaan.

Goede gedaan, heren en dame van Katan!
:thumbsup:

Hierbij de foto`s en video van de show in alpen a/d rijn
Geschoten door Katan Vuurwerk.

704012_485187388224174_1010532870_o.jpg

965406_485187394890840_711004760_o.jpg

977161_485187384890841_1711532343_o.jpg

965906_485187421557504_269574798_o.jpg

463785_485187434890836_1594858244_o.jpg

977114_485187458224167_905464629_o.jpg

976243_485187474890832_745349856_o.jpg

981303_485187481557498_2033554154_o.jpg

964662_485187494890830_148507649_o.jpg

980926_485187431557503_1409411541_o.jpg

Moet nog wel even complimenten geven aan Mike/Katan.
Had begrepen dat er vorig jaar aardig wat mensen door de afzetting heen liepen.

Dit jaar extra aangebrachte meldingen zorgde in mijn ogen voor nog maar een paar eigenwijze mensen, maar luisterde ook meteen toen we ze aanspraken, dan maar omlopen...

In mijn geval moest ik een hardloper tegen houden die alsnog door probeerde te lopen, loop er wel omheen zegt die nog.
Moest hem echt tegenhouden met me arm, ik zeg nee.
Discussie enzo, snap die mensen ook wel beetje, maar afzetting is er niet voor niks.

Maar op dat moment voel je wel de verantwoordelijkheid voor hetgeen je doet als liefhebber.
Meehelpen met het bouwen van een show is niet het enige, maar ook alles wat erbij hoort.

IMG_9202.jpg

Combinatie van salute en goudbom spreekt mij wel aan. Harde klap gevolgd door rustige neerwaarts vallende gouden regen. Leuke combinatie!

Finale vind ik er prima uitzien. Eén extra salvo van 5-10 salutes had het écht afgemaakt.

Toch wel leuk om te lezen dat 1 van me ideetjes goed is bevallen !

Over de finale, zaten we een beetje te twijfelen althans als ik voor me zelf mag spreken natuurlijk.
Ik wou graag hebben dat het in 2x ging ( salutes ), ik vind alles in 1 keer net teveel van het goede en zou naar mijn smaak niet echt iets toevoegen , of dat je nou 20 in 1x schiet of 2x10 dan heb ik liever dat laatste :-) Wat ik dan wel weer eerlijk moet toegeven is dat ik echt geen liefhebber ben van fluiters en al helemaal niet in de finale ( net ervoor ) Maar toch moet ik Mike een compliment geven want het zag er strak uit !
Fluiters + knal blokkie + mmortal Rain erboven

Toch wel leuk om te lezen dat 1 van me ideetjes goed is bevallen !

Over de finale, zaten we een beetje te twijfelen althans als ik voor me zelf mag spreken natuurlijk.
Ik wou graag hebben dat het in 2x ging ( salutes ), ik vind alles in 1 keer net teveel van het goede en zou naar mijn smaak niet echt iets toevoegen , of dat je nou 20 in 1x schiet of 2x10 dan heb ik liever dat laatste :-) Wat ik dan wel weer eerlijk moet toegeven is dat ik echt geen liefhebber ben van fluiters en al helemaal niet in de finale ( net ervoor ) Maar toch moet ik Mike een compliment geven want het zag er strak uit !
Fluiters + knal blokkie + mmortal Rain erboven

Hey Steef,

Kan moeilijk kijken wat jullie zoal bij hebben he. Dus als je alles in één keer wegblaast in een finaleschot, dan is dat misschien te gortig. In dat opzicht is het inderdaad logischer de salutes iets te verspreiden door de show. Persoonlijk denk ik dat twee salutes aan het einde net te weinig waren, denk dat een stuk of vijf wel het minimale is wat je dan als salvo zou moeten hebben. Denk een beetje aan het effect van een Mjölnir na een consumentenpotje.

Wat zijn dat voor salutes trouwens? Lijken microstars bij te zitten of heeft dat meer met de effectnaam op de doos te maken? ;-)

Back
Bovenaan