Almere 20-05-2010

FireDragon

VWC lid
Op 22 januari heeft Jaco Vuurwerk Ede een aanvraag ingediend voor een ontbrandings-toestemming op grond van artikel 3.3.2 lid 3a van het vuurwerkbesluit. De aanvraag betreft het tot ontbranding brengen van professioneel vuurwerk op 20 mei 2010 vanaf een ponton op het Weerwater te Almere. Ontsteking zal plaatsvinden tussen 22.15 en 23.15 uur.

Gedeputeerde Staten van Flevoland hebben besloten de gevraagde vergunning onder het stellen van voorwaarden te verlenen.

De rest van de bijbehorende tekst meld dat men bezwaar kan maken, en hoe dat dan zou moeten.

Bron: Almere Vandaag 3 maart 2010.

Dus begrijp ik het dan goed dat het dan door zou gaan mits er een bezwaren binnenkomen?

tn_zzz_activiteit_1.png

Groots vuurwerk tijdens Pinksterkermis

07 mei 2010

ALMERE - De Pinksterkermis in Almere Stad is weer in aantocht. Van woensdag 19 tot en met maandag 24 mei 2010 staat de Esplanade vol met spectaculaire attracties, draaimolens en suikerspinnen. Op donderdagavond 20 mei is er vanaf het kermisterrein een groots vuurwerkspektakel op het Weerwater te bewonderen vanaf 22.00 uur.

Nieuwe attracties op de Esplanade zijn dit jaar de 'Skyflyer' en 'Showtime'. Daarnaast zijn ook weer de vertrouwde attracties te vinden als de Autoscooter, de American Wipp, de kinderdraaimolens, de suikerspin- en poffertjeskramen, de Bussensport, de Lucky Cranes en de Funfactory.

Om een bezoek aan de Pinksterkermis extra aantrekkelijk te maken is er de vertrouwde 'Eurodag' op vrijdag 21 mei. Op die dag is een groot aantal attracties toegankelijk voor slechts 1 euro per rit. Daarnaast worden er in samenwerking met Almere City Marketing op diverse locaties, zoals bij VVV Almere aan de Stadhuispromenade 1 en op de kermis zelf, bonnenboekjes verspreid met spetterende kortingen voor vele attracties. De bonnen zijn tevens te vinden op www.kermiskorting.nl.

Pinksterkermis op de Esplanade in Almere Stad van 19 tot en met 24 mei. Openingstijden: woensdag en donderdag van 12.00 tot 23.00 uur, vrijdag en zaterdag van 12.00 tot 24.00 uur, zondag van 13.00 tot 24.00 uur en maandag van 13.00 tot 23.00 uur. Voor meer informatie: www.almeersekermis.nl.

Bron: webregio.nl - regio Almere

movie

(Alleen jammer dat Robin z'n mond niet kon houden gedurende de show :p)

aaahhhh.. wat kan dat menneke van jou dr aan doen.. zo te horen genoot hij er ook van! Nog even en hij gilt net zo hard als ik! WHOEHOE!!!!! :D

ik moet zeggen een mooie show met hele mooie producten. En Vulcan cilindertjes is altijd leuk in een show.. zeker als je er achteraan nog even een salute erbij duwt! Erg origineel!

Kort voor de show werd het ineens gezellig. Er verschenen nog enkele bekende leden (sorry jongens, ik ben erg slecht in het onthouden van namen :shy:) om zich ook te laten verrassen door Jaco vuurwerk.

Onder die bekende leden was ook een conculega pyrotechnicus, die ons wist te vertellen dat de show geschoten werd door manuele bediening van de schietcomputer. Dus uit de losse pols zal ik maar zeggen en niet geprogrammeerd. Het tempo kon ik wel waarderen. Het galmde lekker door tussen de gebouwen in de directe omgeving. :thumbup:

Mooie vernieuwende effecten gezien, al vond ik de cilinder/shell (weet de exacte naam ervan niet, maar het gaat om de blauwe peony met witte 'pistels' en eromheen en ring van knallers) net iets te vaak gebruikt naar mijn smaak. Waarom doet men dat eigenlijk? Je ziet het vrij vaak valt mij op, dat er van een bepaald effect in een show heel veel terug komt. Maakt men gewoon een doos van die shells/cilinders op omdat die dan toch al geopend is?

Vlak voor het einde een fraai stukje fluiters gevolgd door een lekkere salute, erg mooi getimed zo uit de losse hand. En om het verhaal af te maken verwacht men (g)een finale...? :shocked: Ja echt vrijwel iedereen aanwezig stond elkaar aan te kijken toen het ineens stopte. Als donderslag bij een heldere hemel, alleen dan zonder de donderslag. Een abrupt einde. En geen applaus of juichende menigte.

Pure Stilte...zou het zo bedoeld zijn? Wij, de freaks, geloven daar eerlijk gezegd niet zo in. Jammer, want deze show had het zeker verdient veel waardiger te eindigen. Het was in ieder geval vrij druk op het ponton voordat deze op zijn uiteindelijke plek lag....Is er per ongeluk een ontvangerkast of kabel o.i.d. los geschopt/geraakt? Leest Jaco vuurwerk hier ook mee? Misschien kunnen/willen zij dit verhelderen? Of is het misschien de eerste stap naar een nieuw soort van einde voor shows? In ieder geval verrassend wel zo'n einde. Al hou ikzelf niet zo van dit soort verrassingen.

Op naar de volgende show!

Hallo FireDragon,
De shells waar jij het over hebt, zijn de 3 en 4" cylinder-shells van Vulcan.
Silver Whirl + Blue Stars.
De ring met knallers zijn gewoon knalpatronen, en geen pistils.
De 'pistil' is het hart of centrum van de bom.

Back
Bovenaan