Alles over jouw consumentenshow!

Gaaf Ron (en Aaron), ik kijk weer uit naar een geweldige show!

Zelf wil ik ook een kleine show geven, alleen zie ik tot de laatste dag pas welke producten ik in mijn collectie zal hebben dus ken ik geen echte planning maken hiervoor.

Zomaar een ingeving van mij: misschien leuk om hier een wedstrijd/competitie van te maken wie de leukste show geschoten heeft?
Uiteraard ter beoordeling door de leden op dit forum aan de hand van ingeleverde videobeelden?

prima idee Fred maar de 1 kan een mega show schieten met een budget van 2500 euro en de ander kan er maximnaal 300 euro aan uitgeven. Hoe wil je dat oplossen ?

Ik heb het filmpje van vorig jaar bekeken. Daar zit wel wat ervaring in. Zag er goed uit. Maar jij bent dan ook geen hobbyist meer. :p

Vooral op 8:40.. Was dat toeval en geluk, of echt zo gepland haha?

Zoals RedBaron zegt had ik dit allemaal zo uitgedacht ook al ruim van te voren maar toen zou het niet doorgaan ivm geld haha
Maar toen zijn RedBaron en BlackBaron zo vriendelijk geweest hun spullen tot mijn beschikking te geven en toen ben nog een keer helemaal uit me dak gegaan op het scenario in samenwerking met RedBaron..
Hij is niet perfect dus hij kan inderdaad nog beter zoals RedBaron zegt maar voor maar 115 cues was ik er meer en meer en meer dan tevreden mee!

Dit jaar heel misschien weer in dezelfde opstelling als vorig jaar he Jack om weer zo een pyromusical neer te zetten haha :p
Maar moet eerst kijken wat thuis allemaal de plannen zijn...

Eenieder succes met voorbereiden en denken denken denken denken en denken haha
Ik weet als geen ander hoeveel tijd er in gaat zitten als je het echt perfect wil!

prima idee Fred maar de 1 kan een mega show schieten met een budget van 2500 euro en de ander kan er maximnaal 300 euro aan uitgeven. Hoe wil je dat oplossen ?

Niet over nagedacht, ik zei al, het was een ingeving.
Mocht er op grote schaal animo voor zijn, dan kan je natuurlijk hier regels voor bedenken.

Zoals je ook bij prof shows ziet met meer geld hoef je niet altijd een betere show te kunnen schieten...
Het gaat om combinaties maken, opbouw in een show, intro finale, mooie beelden maken en in sommige gevallen op de muziek...
Over het algemeen is dat makkelijker met meer geld maar hoeft zeker niet altijd..
Misschien met vermelding van budget of iets dergelijks en dan cijfers geven dan krijg je wel een redelijk eerlijke wedstrijd denk ik!

écht een hele structuur en opbouw maak ik er niet van. Afgelopen jaar wilde ik de Sniper als finale gebruiken maar kon niet wachten om 'm te zien en stak 'm als één van de eersten af :D

Sowieso start ik dit jaar met het oplaten van 10 witte wensballonnen en sluit ik af met het oplaten van 10 gekleurde.
Na de witten komt er een mat (100k. of Hindoe 4000), waarna wrs een fluitcake (fluted 500 of green missile battery mss x 2 of 3, iets in die geest)
Daarna wordt het gewoon lekker cakes en pijlen pakken, met een klein beetje structuur in 't achterhoofd: in 't begin vette waaier, en aan 't eind ook een hemelvullende of jawdropping mooie cake. Ik hoop af te kunnen sluiten met een prof.blok :D en dan dus de ballonnen.

Zit nog aldoor te dubben om een finaletje te maken met een zooi knalcakes, of mss zelfs weer zo'n project als vorig jaar, maar ik wil het financieel een beetje binnen de perken houden. Ach, zo'n prof.blok is ook goed genoeg :D

Het gaat me niet om perfectie of een prof. uitziende show, het gaat me om de lol van het stoken. Een beetje kader wordt wel gezet, maar daarbinnen wordt gevarieerd zoals we dan zin hebben :)

Ik zie nergens op het internet hoe je een vuurwerkshow moet opbouwen. Dit jaar wil ik een vuurwerkshow gaan houden van ongeveer 400 euro. Ik heb toegang tot alle nederlandse collecties en Zena Belgie. Heeft iemand suggesties voor een goede opbouw/volgorde van een show en wat echte must-haves zijn??

Daar zijn ook geen handleidingen voor volgens mij haha :p

Gewoon rustig opbouwen met fonteinen dan steeds grotere cakes en voor de finale de grootste. Zo zou ik het doen :wink:

Ik zie nergens op het internet hoe je een vuurwerkshow moet opbouwen. Dit jaar wil ik een vuurwerkshow gaan houden van ongeveer 400 euro. Ik heb toegang tot alle nederlandse collecties en Zena Belgie. Heeft iemand suggesties voor een goede opbouw/volgorde van een show en wat echte must-haves zijn??

Shows maken zijn juist zo leuk omdat je je eigen creativiteit in kwijt kan. Kijk veel naar profshows om er achter te komen welke effecten en kleuren je mooi in combinatie met elkaar vinden. Er zijn ook diverse doorlont projecten waar je vooral handige tips vind om alles op tijd af te laten gaan.

succes

mvg

Veel, heel veel lezen op dit forum, en vervolgens je eigen creativiteit er op loslaten. Er bestaat geen handleiding voor het opbouwen van een eigen vuurwerkshow.
Gewoon doen, ervaring opdoen en door schade en schade wordt men wijs.
Heel veel succes man, het gaat jou lukken
:bye:

Vorige jaar deed ik simpelweg van klein naar groot, maar dat was een beetje saai, mede omdat een kleinere 19sh. pot (extreme salute) veel mooier was dan een dikke 500 grammer.
Ik heb nog 1 vraag, wat is een goede en spectaculaire finale voor de show??

Vorige jaar deed ik simpelweg van klein naar groot, maar dat was een beetje saai, mede omdat een kleinere 19sh. pot (extreme salute) veel mooier was dan een dikke 500 grammer.
Ik heb nog 1 vraag, wat is een goede en spectaculaire finale voor de show??

nou ik denk dat 3 keer extreme salut wel een goed idee is .
naar mijn idee moet je in je finale cakes gebruiken met grote boeketten

Kijk een aantal shows door, dan heb je een beetje idee hoe de opbouw zit. Welke finales een beetje mooi zijn, welke kleuren combinaties je moet gebruiken. Het is een beetje moeilijk uit te leggen hoe je een show in elkaar zet zonder dat jij aangeeft welke potten je gaat gebruiken. Daag.

Vragen over jouw consumentenshow!

Vragen over jouw consumentenshow!

Hallo,
Ik denk dat er dit jaar weer veel mensen een showtje gaan geven met nieuwjaar.
Heb je vragen over welke producten je kan gebruiken, hoe je dit het beste aan kan pakken of hoe je dit aan moet gaan steken, dan kun je ze hier stellen.
Geef aan welke merken jij in de buurt hebt!

Je kan ook vast een planning van je show geven, waar andere commentaar op kunnen geven :wink:

Consumentenshow 2010-2011

Mag ik dan de eerste zijn?
Ik wil graag een showtje geven met een rustige opbouw, met een finale van blauw en goud.
Er worden redelijk veel knalcakes in verwerkt.
Nou is de vraag welke producten ik kan gebruiken voor de blauw goude finale, als je ervan uit gaat dat mijn budget voor dit showtje tussen de 200 en 250 euro ligt (eerste show)?
Graag kwalitatief scherp geprijsde artikelen. Het showtje moet z'n 8-10 minuten duren. Met een lange opbouw en goedkope cakes, ik wil wel een spetterende goud blauwe finale :wink:

Merken: wolff, lesli, crown, dynamic, B&W, Beko (master blaster, skyline pyro power), Marijn, Pro-line, zena nederland/belgië, diamond, ferro.

Laatst bewerkt:
ik denk dat je voor 200 euro niet een goede gevulde show van 8 minuten kan gaan geven. Probeer het dan wat korter en heftiger te maken.

Mag ik dan de eerste zijn?
Ik wil graag een showtje geven met een rustige opbouw, met een finale van blauw en goud.
Er worden redelijk veel knalcakes in verwerkt.
Nou is de vraag welke producten ik kan gebruiken voor de blauw goude finale, als je ervan uit gaat dat mijn budget voor dit showtje tussen de 200 en 250 euro ligt (eerste show)?
Graag kwalitatief scherp geprijsde artikelen. Het showtje moet z'n 8-10 minuten duren. Met een lange opbouw en goedkope cakes, ik wil wel een spetterende goud blauwe finale :wink:

Merken: wolff, lesli, crown, dynamic, B&W, Beko (master blaster, skyline pyro power), Marijn, Pro-line, zena nederland/belgië, diamond, ferro.
Uhmm, 2 maal Blauwtje V-Shaped en in het midden 1x Goud van Marijn?:)

200-250 is niet zo veel nee als je een show van 8 minuten wilt schieten maar het kan wel als je het rustig aan doet. Het lijkt mij dan wel leuk als je een hoop potten van Marijn gebruikt, zoals Wakkere Dodo, Felle Nel, Bulderende Brutus en Levensgenieters met tussendoor wat tempoversnellingen, bijvoorbeeld Heavy 5 tegelijk, Concerto Rosso's en Battles.

Back
Bovenaan