Aldi - Categorie 1 vuurwerk

Ach, ik heb ook menig single shots gezien met plastic voetje waarvan het spuitgietwerk zo slecht was dat de bramen er alsnog voor zorgden dat het ding omviel... 't Is een beetje een kwestie van moeite doen en enige kwaliteit handhaven, zij het plastic of karton (het móét uiteindelijk wel goedkoop, want je wilt niet €0,50 extra betalen voor alleen een mooi afgewerkt voetje onder je fontein)...
Vocht is denk ik wel een ding. Vind zo'n plastic zak ook nog niet zo erg, van fonteinvoetjes of hulzen van knetterballen bijvoorbeeld is het veel waarschijnlijker dat het als zwerfafval achterblijft dan zo'n zak.

Bekijk bijlage 58725

Bekijk bijlage 58726

Waarom heeft niemand deze doos van de aldi?
Afbeeldingen doet me denken aan vuurwerk van vroeger.
Zal wel veel prut zijn maar wil het toch een keer proberen.

Op15:40 ongeveer beginnen ze met dit pakket. Afgelopen jaren meerdere keren dit pakket gehad van de Aldi. Dit jaar laten liggen (zoals wel meer dingen bij de Aldi dit jaar helaas). Blij voor de tieners hier dat ze al los waren gegaan bij de Lidl.

Zit Lesli niet hier op het forrum?
Want dan wil ik toch wel eens vragen hoe ze het durven om zulke zooi te verkopen?
Net wat getest maar ik had echt zoiets van dit kan gewoon echt niet.

Nou kunnen we wel allemaal Lesli bashen, maar wellicht is het verdwijnen van de crackling, net als het plastic, een wens geweest vanuit Aldi? Zomaar een gedachte.

Denk het niet. De wens hebben om geen knetter meer in je fonteinen te hebben en vervolgens de helft van je assortiment te laten bestaan uit op cracklingpellets gebaseerde producten zou heel erg merkwaardig zijn.
Nee ik denk dat het gewoon ordinaire geldbesparing door de chinees is. Vraag me af of Lesli dit zelf heeft gewild.

Nou kunnen we wel allemaal Lesli bashen, maar wellicht is het verdwijnen van de crackling, net als het plastic, een wens geweest vanuit Aldi? Lijkt me dat zelfs de Aldi graag de best mogelijke kwaliteit verkoopt voor een zo’n laag mogelijke prijs. Het enigste wat anders zou moeten zijn is de verpakking en niet de inhoud

Crackling en gil is denk ik ook wel de grootste irritatie van het volk.
En je ziet dat in duitsland ook alle fluitvuurwerk eruit gaat. en steeds meer stil vuurwerk in f2 komt.
Dit is gewoon het nieuwe vuurwerk wat we straks krijgen.
Maar ik doelde meer op dat veel van die fontijntjes gewoon 0,0 kracht hebben.
Het pruttelt maar een beetje en dat is het.
Ik vind dat je zoiets echt niet kan verkopen en dan nog duurder geworden ook.
Kan echt niet.
Ze moeten de ogen uit hun kop schamen.

En je ziet dat in duitsland ook alle fluitvuurwerk eruit gaat. en steeds meer stil vuurwerk in f2 komt.
Kan echt niet.

Ik had deze ervaringen ook al met de fontein pakketten van vorig jaar van de Aldi.
Knetter duurt erg kort en het is ook een stuk minder hard geworden dan voorheen.

Ik merk het ook aan de andere pakketten van bijvoorbeeld van de Lidl en China Red.
Maar ik stoor mijzelf er niet aan, liever stiekem afsteken dan opvallen is mij mening.

En drogen wil ook helpen, het fonteinen pakket wat ik gisteren bij Aldi gekocht hebt steek ik pas na de zomer af.
Want ik ga het met oud en nieuw lekker rustig aan doen, ik wil en ga niet opvallen.
Misschien gaan ik met een aantal mede liefhebbers cat 1 stoken, maar dan kan de crackling linten, een knetter ballen afgestoken worden.
Dat dan weer wel, zal wel aan mijnleeftijd liggen...

Denk dat je daar gelijk in hebt boller, de gemiddelde Nederlander vindt dat irritant. En PyroGiant, ik ben het met je eens dat Aldi kwaliteit wil verkopen. Alleen als je ziet hoe veel er gedaan wordt omtrent het vuurwerk (plastic 100% weg, CO2-uitstoot compenseren) acht ik het niet onaannemelijk dat ze hun 'siervuurwerk' zonder herrie en knetter willen hebben om niemand nog verder dan nodig tegen de haren in te strijken.

Neemt natuurlijk allemaal niet weg dat als de uitwerkingen waardeloos slecht zijn dat een treurige zaak is. Kan me daarin dan wel weer voorstellen dat deze batches net binnen zijn, nog nat, etc.. en moet zeggen dat ik het bij de video van AW wel mee vind vallen.

EDIT: Kan ook zomaar dat Lesli op de mik heeft gehad van ILenT natuurlijk .....

voor de gene die t willen weten: aldi word 21 of 22 december bijgevuld, 24 december(optioneel) en 28 of 29 december
Dit soort buurtsupers krijgen toch wel vaker bevoorrading? Al is het alleen maar vanwege de vers-producten?
Of hebben ze expliciet aangegeven dat het voor het vuurwerk anders is?

Uiteindelijk is 10 euro voor 30 prutfonteintjes nog steeds geen geld laten we wel zo eerlijk zijn, ik heb persoonlijk die F1 meuk er alleen bij gekocht om de rest te verhullen:blink:

D....Alleen als je ziet hoe veel er gedaan wordt omtrent het vuurwerk (plastic 100% weg, CO2-uitstoot compenseren) acht ik het niet onaannemelijk dat ze hun 'siervuurwerk' zonder herrie en knetter willen hebben om niemand nog verder dan nodig tegen de haren in te strijken.
.....

Absoluut waar, het probleem hierin is alleen dat de wensen en eisen van de tegenstanders ook elk jaar strenger worden. Ik vind het plastic minimaliseren in zowel verpakking als product alleen maar goed. Het is onvoorstelbaar hoeveel plastic we éénmaal gebruiken en vervolgens weggooien.
Maargoed, nu is het knetter er blijkbaar deels uit, volgend jaar misschien compleet. Nu hebben we bij de Lidl en Aldi zeer trieste praktijken van figuren die cat.1 inkopen alsof hun leven er van afhangt, ten kosten van hen die wel netjes op hun beurt wachten en daardoor misgrijpen. Volgend jaar is dit voor de tegenstanders wellicht een "goed" argument om de verkoop van vuurwerk in supermarkten helemaal tegen te gaan.

Ik ben voor geen doemdenker, maar ik heb gewoon geen hoge pet meer op van de meeste Nederlanders. Het is tegenwoordig hoofdzakelijk alleen maar eigenbelang, klagen, elkaar terecht wijzen en (met verkeerde) argumenten gelijk behalen. Wie het hardst schreeuwt, wordt nu eenmaal gehoord helaas.

Ik had deze ervaringen ook al met de fontein pakketten van vorig jaar van de Aldi.
Knetter duurt erg kort en het is ook een stuk minder hard geworden dan voorheen.

Ik merk het ook aan de andere pakketten van bijvoorbeeld van de Lidl en China Red.
Maar ik stoor mijzelf er niet aan, liever stiekem afsteken dan opvallen is mij mening.

En drogen wil ook helpen, het fonteinen pakket wat ik gisteren bij Aldi gekocht hebt steek ik pas na de zomer af.
Want ik ga het met oud en nieuw lekker rustig aan doen, ik wil en ga niet opvallen.
Misschien gaan ik met een aantal mede liefhebbers cat 1 stoken, maar dan kan de crackling linten, een knetter ballen afgestoken worden.
Dat dan weer wel, zal wel aan mijnleeftijd liggen...

Ik heb hier nog thuis knetterking met een plastic dop en je merkt duidelijk het verschil met die van vorig jaar en van dit jaar. Het hoge massa geknetter is er een beetje uit.

Kan echt niet.

Wat ik absoluut niet vind kunnen is dat er op het etiket en de verpakking 'knetterfontein' staat, terwijl de uitwerking compleet iets anders is.

Je mag er op vertrouwen dat je krijgt waar je voor betaalt, kwalijke zaak dat Aldi/Lesli de kwaliteitscontrole niet op orde hebben.

Zelf vind ik de rookarme goudfonteintjes die het nu zijn overigens best leuke dingen. Ratellintje meestoken en klaar.

Absoluut waar, het probleem hierin is alleen dat de wensen en eisen van de tegenstanders ook elk jaar strenger worden. Ik vind het plastic minimaliseren in zowel verpakking als product alleen maar goed. Het is onvoorstelbaar hoeveel plastic we éénmaal gebruiken en vervolgens weggooien.
Maargoed, nu is het knetter er blijkbaar deels uit, volgend jaar misschien compleet. Nu hebben we bij de Lidl en Aldi zeer trieste praktijken van figuren die cat.1 inkopen alsof hun leven er van afhangt, ten kosten van hen die wel netjes op hun beurt wachten en daardoor misgrijpen. Volgend jaar is dit voor de tegenstanders wellicht een "goed" argument om de verkoop van vuurwerk in supermarkten helemaal tegen te gaan.

Ik ben voor geen doemdenker, maar ik heb gewoon geen hoge pet meer op van de meeste Nederlanders. Het is tegenwoordig hoofdzakelijk alleen maar eigenbelang, klagen, elkaar terecht wijzen en (met verkeerde) argumenten gelijk behalen. Wie het hardst schreeuwt, wordt nu eenmaal gehoord helaas.

If you cant beat them, join them.

Ben zelf ook wel wat minder 'netjes' geworden. Het gaat me niet gebeuren dat ik mezelf later kwalijk kan nemen alles maar geaccepteerd te hebben.

Geven en nemen. De afgelopen jaren hebben vuurwerkliefhebbers veel te veel gegeven, en niets teruggekregen. Helaas de kant die de maatschappij opgaat.

Ik blijf niet op mijn steeds kleiner wordende fatsoenseilandje zitten terwijl de zee van onverdraagheid hoger en hoger komt te staan.

Precies. Heb best wat voor anderen over. Maar ik zorg wel dat ik vooraan sta. Ja, jammer dat het die kant op is gegaan, maar het is even niet anders.

Back
Bovenaan