al meer dan 18.000 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen

ghoost

VWC lid
bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/23437734/__Meer_dan_18.000_kilo_illegaal_vuurwerk__.html

Al meer dan 18.000 kilo illegaal vuurwerk

DEN HAAG -
De politie heeft dit jaar tot nu toe 18.183 kilo illegaal vuurwerk in beslag genomen. Dat blijkt uit de Vuurwerkbarometer die het Openbaar Ministerie wekelijks publiceert.

Foto: ANP
De teller (die 1 oktober ging lopen) stond een week geleden nog op 16.500 kilo. Rond de vorige jaarwisseling is ruim 92.000 kilo verboden vuurwerk in beslag genomen

klopt volgens mij geen hout van. dit moet veel meer zijn. alleen gisteren en eergisteren is er al 8.000 en 3.000 kilo gepakt

Ja inderdaad en vorig jaar was er geen 93000 kilo in beslag genomen, juist vorig jaar was het extreem weinig.,

Wat ik mij afvraag is dit: tellen ze al het in beslag genomen vuurwerk of alleen het echte illegale vuurwerk? Volgens mij wordt er bij de inbeslagnames van grote partijen ook een hoop legaal spul meegenomen...althans, van wat we zien op de foto's en afgaande op reacties van ander forumgangers.

Ik snap dit bericht ook niet helemaal! Als er een week geleden 16.500 kilo is gepakt en gister alleen al 3.000 en 8.000, dan lijkt mij een totaal van 18.183 zeer onwaarschijnlijk! Of tellen ze inderdaad alleen het (il)legale mee?

ik denk eerder dat de media verkeerde cijfers geeft... als ze een hoger getal zouden kunnen geven deden ze dat echt wel :P

Media heeft het misschien wel correct. Zij krijgen de gegevens, middels rapporten, aangeleverd.
Wie weet hoeveel kg de politie op papier zet en hoeveel kg ze misschien wel zelf mee naar huis nemen.
Je kunt mij niet wijsmaken dat alle politiemannen immuun zijn voor vuurwerk.

Elke keer doen ze zo schijnheilig.
Tis dit jaar veel veel minder en dan zetten ze in de titel AL MEER elke keer zelfde verhaal

En weer een foto van magic whip en ander legaal spul.

Ik snap dit bericht ook niet helemaal! Als er een week geleden 16.500 kilo is gepakt en gister alleen al 3.000 en 8.000, dan lijkt mij een totaal van 18.183 zeer onwaarschijnlijk! Of tellen ze inderdaad alleen het (il)legale mee?

Vergeet die 6000 kilo niet afgelopen week in Barneveld.

Media heeft het misschien wel correct. Zij krijgen de gegevens, middels rapporten, aangeleverd.
Wie weet hoeveel kg de politie op papier zet en hoeveel kg ze misschien wel zelf mee naar huis nemen.
Je kunt mij niet wijsmaken dat alle politiemannen immuun zijn voor vuurwerk.

In België is er een paar jaar geleden een onderzoek geweest. Opzet was dat er doorheen het land in verschillende politiekantoren portefeuilles werden binnengebracht met geld en identiteitsdocumenten in, alle portefeuilles waren zogezegd op straat gevonden of achtergebleven in een taxi.

35% kwam bij de rechtmatige eigenaars terecht, al de rest verdween of weet men niet van waar het terecht kwam.

Ook bij drugsvangsten is in het verleden al gebleken dat al eens een deel van een lading durft verdwijnen. Denk eerlijk gezegd dat dat met vuurwerk niet anders zal zijn.

Volgens het nieuwsitem op de radio is de totale vangst meer dan andere jaren maar komen ze niet op hetzelfde gewicht omdat het vuurwerk steeds lichter wordt.:bonk:

Volgens het nieuwsitem op de radio is de totale vangst meer dan andere jaren maar komen ze niet op hetzelfde gewicht omdat het vuurwerk steeds lichter wordt.:bonk:

Justitie focust op de zwaardere knallers en shells. Dus minder gewicht. De uitleg van de media is echter krom.. Vroeger werd er altijd opgeschept met kilo's nu lees je steeds vaker stuks.. bv. 1163 nitraatbomgranaten..

Justitie focust op de zwaardere knallers en shells. Dus minder gewicht. De uitleg van de media is echter krom.. Vroeger werd er altijd opgeschept met kilo's nu lees je steeds vaker stuks.. bv. 1163 nitraatbomgranaten..

True. 1163 stuks klinkt veel sappiger dan die 14 kilo wat het misschien weegt...

Het is af en toe een beetje vaag hoe de media aan hun cijfers komt. Het liefst maken ze het zo erg mogelijk natuurlijk. Het hangt er ook maar net vanaf wat de politie officieel naar buiten brengt.

Om een voorbeeld te noemen. Een familie-lid van mij is enkele jaren geleden gepakt met een gigantische hoeveelheid vuurwerk. Groot in het nieuws; 'Grootste vangst van het jaar!' Maar de hoeveelheid die in de media werd genoemd was 1000kg. Het waren uiteindelijk meerdere vrachtwagens vol dus vele malen meer. Later nog nagevraagd en bleek dat het 1000kg kruit was.

Back
Bovenaan