Agenten weigeren nog te werken tijdens oud en nieuw door falend vuurwerkbeleid

Agenten weigeren te werken, omdat hun leidinggevenden geen flauw idee hebben (of niet willen weten) wat er op straat en in de maatschappij speelt. De dames en heren op straat zijn aan handen en voeten gebonden. Als ze eens doeltreffend doorpakken, kunnen ze bergen papierwerk verrichten en daarna op non actief afwachten wat de Rijksrecherche daarvan vindt.
Ze zijn een lachertje geworden voor de criminaliteit en voor de respectloze, onopgevoede ontspoorde jeugd.
Er is een schrijnend capaciteitsgebrek, dus zijn ze altijd in de minderheid. En dat schreeuwen ze nog van de dagen ook.

Maar ja, als je maar hard genoeg roept dat iets of een ander faalt, dan haal je de focus van je eigen falende ik af hè...

Beetje makkelijk wel.. zijn ook mensen met een gezin en het belangrijkste in het leven is toch wel dat je na een werkdag veilig thuiskomt. Als ik smeris zou zijn en er is een schietpartij dan zou ik de dsi bellen en weg gaaan 🤣

Het is niet dat agenten een dusdanig salaris ontvangen om daar je leven of gezondheid voor te riskeren… toch?
De keus om agent te worden moet je dus heel weloverwogen nemen, net zoals militair, beveiliger, (blijkbaar ook) ambulance broeder, brandweerman.
Als het echt niet veilig is, er vooral niet induiken, maar op voorhand al roepen er niet eens aan te beginnen, volgens mij moet je dan je beslissing voor het vak zelf heroverwegen.
Ik heb groot respect voor de agent die dit werk (wel) doet, ik zou er niet voor kiezen.
Ben het dus niet oneens maar nuanceer het enigszins

• Like
Waarderingen: GMP
Beetje makkelijk wel.. zijn ook mensen met een gezin en het belangrijkste in het leven is toch wel dat je na een werkdag veilig thuiskomt. Als ik smeris zou zijn en er is een schietpartij dan zou ik de dsi bellen en weg gaaan 🤣

Het is niet dat agenten een dusdanig salaris ontvangen om daar je leven of gezondheid voor te riskeren… toch?
Mwa, ik werk in de ghz. Letsel onder begeleiders is hoger dan letsel onder politieagenten. 'Het hoort er bij', dus kies ander werk als het risico je niet bevalt.

Kijk laten we even eerlijk zijn met zn allen. Werken met oud en nieuw is al kut maar ik geef het ze te doen hoor de agenten op oudejaarsavond wetende dat je vrouw en die kleine alleen naar die klok staan te kijken.

Maar goed dan de rest nog met oud en nieuw. Ik zou een slechte agent zijn als je ergens bent waar dat tyfustuig staat te rellen tegen je collega's of andere instanties.

Maar dan nog. Niet de schuld van het vuurwerk.

5000 plus boete voor het in het bezit hebben van f3+ en boven een x kilo gewoon je huis uit. Wat is daar nou zo moeilijk aan POLITIEK DEN HAAG.

Nee dan gaan we het vuurwerk verbieden van de gewone burger 😵‍💫

Ik snap die agenten in Rotterdam, Den Haag, Amsterdam en Utrecht ook wel. Lijkt me afgrijselijk met die bezopen relschoppers te maken te hebben, met illegaal zwaar vuurwerk bestookt te worden, je communicatiesysteem niet werkt door brak bestuur waardoor je elkaar niet kunt ondersteunen en je ook nog geen toestemming hebt om adequaat efficiënt zware handhavingsmiddelen in te zetten terwijl in principe je leven op het spel staat.

Goh, ik heb niet één keer legaal siervuurwerk hoeven benoemen....

Hoorde vanmiddag op radio 1 het volgende betreft demonstraties:

Volgens burgemeesters is er al de wet op openbare manifestatie die bied ons alle gereedschap dat we nodig hebben.
We hebben nieuwe demonstratieregels helemaal niet nodig. We kunnen al beslissen om demonstraties te verbieden of te verplaatsen.
Probleem is, volgens burgemeester Halsema, als men tijdens demonstraties strafbare feiten pleegt en zich niet aan de regels houdt dan hebben we de politie nodig en niet meer papierwerk en regels, maar geef ons meer agenten!

Dus mv. Halsema weet wel waar het probleem ligt. En haar eigen linkse wens betreft oud&nieuw dus niks oplost.

Ik ben trouwens best bang dat dit nog wel eens een "onderzoek" kan zijn wat een aantal politici over de streep kan trekken, hoe onzinnig ook.
Vandaag ook zo’n kort nietszeggend artikel zonder enige duiding en bronvermelding, hier ook al geciteerd: ‘afgelopen jaarwisseling meeste oogslachtoffers in tien jaar’.

Nee, ik geloof niet in complotten. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit soort artikelen een 1-2’tje is tussen (politieke) voorstanders van een verbod en de linkse media. Net voor het debat even wat ‘bommetjes’ droppen in de media die vervolgens in het politieke debat kunnen worden gebruikt.

De politieke tegenstanders kun je hier mee om de oren slaan met taal als ‘je kunt toch niet tegen een verbod zijn als de politie hiertoe oproept? Kijk, hier staat het, het is onderzocht!’

Ik hoop dat het gezonde verstand gaat zegevieren in het debat. En dat dat overduidelijk niet bij links gevonden wordt zijn we het over eens. Daar zit alleen emotie.

Hoorde vanmiddag op radio 1 het volgende betreft demonstraties:

Volgens burgemeesters is er al de wet op openbare manifestatie die bied ons alle gereedschap dat we nodig hebben.
We hebben nieuwe demonstratieregels helemaal niet nodig. We kunnen al beslissen om demonstraties te verbieden of te verplaatsen.
Probleem is, volgens burgemeester Halsema, als men tijdens demonstraties strafbare feiten pleegt en zich niet aan de regels houdt dan hebben we de politie nodig en niet meer papierwerk en regels, maar geef ons meer agenten!

Dus mv. Halsema weet wel waar het probleem ligt. En haar eigen linkse wens betreft oud&nieuw dus niks oplost.
Op grond van artikel 9 van onze Grondwet heeft iedereen het recht om te demonstreren.

Hierdoor kan je het niet verbieden en is tevens ook de reden dat al die linkse kanjers die zich aan het asfalt plakken hun boete kwijtgescholden wordt. Doordat het in de grondwet staat en dat staat hoger aangeschreven dan de wetten in formele zin, AMvB's...

Lagere wetgeving mag niet in strijd zijn met hogere wetgeving.
Mwa, ik werk in de ghz. Letsel onder begeleiders is hoger dan letsel onder politieagenten. 'Het hoort er bij', dus kies ander werk als het risico je niet bevalt.
Dat is vrij logisch toch. Politieagenten gaan niet in het hol van de leeuw voor gevaar van eigen leven agentje spelen. Die keren gewoon om.. kijk maar naar het filmpje van zo'n kruispunt waar al die Shells opgegooid worden. Politie komt eraan en keert meteen om daardoor heb je weinig letsel bij de agenten. ;)

Zeggen het hoort erbij vind ik bijzonder simpel. Ik ben het met je eens dat risico's erbij horen maar er is geen agent die zich heeft aangemeld met de gedachten om wat Shells en Cobra's te koppen met kans op hoor, oog en/of lichamelijke schade. Als je dan zegt dat ze een ander beroep moeten zoeken dan hou je geen politieagenten meer over denk ik. Het is prima dat onze meningen verschillen maar een beetje inlevingsvermogen of menselijkheid op dit forum zou denk wel een beetje helpen bij sommige.
5000 plus boete voor het in het bezit hebben van f3+ en boven een x kilo gewoon je huis uit. Wat is daar nou zo moeilijk aan POLITIEK DEN HAAG.
Ze moeten het op de WWM knallen en dikke celstraffen uitdelen. Zeker gezien het feit dat er veel aanslagen mee gepleegd worden.

Duidelijk dus dat beide nieuwsberichten (politievakbond en oogartsen) gecoördineerd waren..
Dat zijn mensen die waarschijnlijk zelf nooit op 31/12 hebben gewerkt.

Ik had dat vuurwerkmanifest recentelijk al eens een DM gestuurd op Instagram met de vraag of ze hun beschrijving in het instapprofiel zouden kunnen onderbouwen. Je kan het al raden.. vooralsnog geen reactie :)

Er staat namelijk hun beschrijving het volgende:
- Te veel letsel door consumentenvuurwerk.

Dat irriteerde me :)

Dat zijn mensen die waarschijnlijk zelf nooit op 31/12 hebben gewerkt.

Ik had dat vuurwerkmanifest recentelijk al eens een DM gestuurd op Instagram met de vraag of ze hun beschrijving in het instapprofiel zouden kunnen onderbouwen. Je kan het al raden.. vooralsnog geen reactie :)

Er staat namelijk hun beschrijving het volgende:
- Te veel letsel door consumentenvuurwerk.

Dat irriteerde me :)
Of

“Tijdens de jaarwisseling 2024-2025 vielen twee dodelijke slachtoffers door vuurwerk”

Bewust cruciale informatie weg laten. Na zo’n zin lijkt de roep om een vuurwerkverbod logisch. Dat het betreffende vuurwerk allang verboden is en dat legaal vuurwerk nog nooit dodelijke slachtoffers heeft gemaakt, maakt het toch wat anders.

Kijk laten we even eerlijk zijn met zn allen. Werken met oud en nieuw is al kut maar ik geef het ze te doen hoor de agenten op oudejaarsavond wetende dat je vrouw en die kleine alleen naar die klok staan te kijken.

Maar goed dan de rest nog met oud en nieuw. Ik zou een slechte agent zijn als je ergens bent waar dat tyfustuig staat te rellen tegen je collega's of andere instanties.

Maar dan nog. Niet de schuld van het vuurwerk.

Nee dan gaan we het vuurwerk verbieden van de gewone burger

dan kan het halve forum hier alvast een brug gaan uitzoeken met je bij zoveel kilo je huis uit. Ja joh, goed idee. Trek het gelijk breder: heb je iets in je huis wat niet mag volgens de wet dan heb je geen huis meer🤣 ik begrijp dat je vuurwerk legaal wil houden maar om nou dit soort bizarre maatregelen te ondersteunen. Je beseft je dat het vuurpijltje uit Duitsland of die verdwaalde single shot ook illegaal is volgens onze mooie wetgeving.

Binnenkort is de Navo top hier, daar wordt de helft van alle agenten opgezet, waarom? Omdat die mensen in de Navo zo begaand is met de medemens dat ze allemaal lieve mensen gekweekt hebben.

Want eerlijk is eerlijk als je een oprecht mens bent en je hebt het beste met iedereen voor heb je überhaupt geen politie nodig om jouw te beschermen.

Het is echt poepsimpel. Ga nou es kijken naar de gevaarsetting. Dus niet lopen huilen over 26kg waarvan 20 kilo karton en klei en een te verwaarlozen hoeveelheid flash (per compartiment). En ook niet zaniken over een fontein van 250gram.

Maar plaats alles wat groot fysiek letsel oplevert, dan wel als destructief explosief gebruikt kan worden onder de wet wapens en munitie. Want feitelijk ZIJN het dan ook potentiële wapens en hebben niets te maken met vermaak. Vind je het wel vermakelijk, dan ga je maar solliciteren bij defensie, de EOD, ga je rondhangen bij een bouwplaats met hei-installatie of leg je je hoofd tegen een carbidbus aan.

Bestraf bezit van bovenstaande artikelen. Straf handel erin zwaarder en fabricage nóg zwaarder. Koop diblasio uit. Regel dit Europees.

Train wat honden op de geur van Cobra's of flash en doe hier year-round steekproeven mee op scholen, postsorteercentra, containers uit China, etc.

Lekker een andere baan zoeken, ambtenaar.
Neemt niet weg dat ze van mij zwaarder geschut in mogen zetten tegen relschoppers in de vorm van knokploegen/mariniers.
Eem pleintje leeg maaien😌

Back
Bovenaan