95% wil GEEN vuurwerkverbod!

Ik bekijk regelmatig deze websites, en de meeste zijn inderdaad niet voor rede vatbaar, maar dat is voor mij geen teken om het niet alsnog te proberen! Als ze helemaal geen negatieve reacties op hun beleid krijgen voelen ze zich daardoor alleen maar gesterkt. Ze hebben oogkleppen op, maar ze kunnen niet alles negeren. Het is een kleine moeite, elke tegenreactie is er 1, ik heb het dan natuurlijk niet over de reacties die je wel eens leest met allerlei scheldwoorden en verwensingen, want dat heeft echt geen zin.

Als er discussie mogelijk is, is het inderdaad de moeite waard om te proberen. Gelukkig zijn er inderdaad nog mensen die, zoals jij zegt, niet alles kunnen negeren. Als ik bijvoorbeeld oudere berichten van die Rietveld lees, dat soort mensen valt nog opzich nog wel mee te praten. De Bonte-types acht ik helaas wel in staat om alles te negeren en verdraaien. Bonte heeft in het verleden al bewezen radicaal te zijn in zijn ideeen (hij was opgepakt tijdens een milieu actie of iets dergelijks omdat hij zich had vastgeketend). Ik denk dat daar een politiek tegengewicht wel nodig is. Toen Bonte 3 of 4 jaar geleden met zn hetze begon had je direct LR lid Sørensen die in de media er meteen met een weerwoord op dook. Helaas zie ik dat nu minder of bijna niet, er zijn wel politieke voorstanders maar die laten publiekelijk weinig van zich horen. Er zijn wel tweets en korte persberichtjes, maar daar blijft het meestal bij. En dat terwijl de Bonte-Groen Links clan wel druk bezig is om bij bijvoorbeeld de PvdA flink te lobbyen voor een vuurwerkverbod (mooi voorbeeld: de jongerenafdeling van de PvdA had in 2007 of 8 de landelijke PvdA opgeroepen om tegen een vuurwerkverbod te stemmen, vervolgens stonden er bij een PvdA congres GL medewerkers te flyeren voor een vuurwerkverbod en de motie van de jongeren-PvdA werd nipt afgewezen).

Ik maak mij nooit (zo) druk om dat anti-vuurwerk gezeik dat begin elk jaar maar weer de kop op steekt.

Er zijn simpelweg niet genoeg belangstellenden voor zo'n vuurwerkverbod. Er gaat ook nog eens een hele hoop geld in om. 65 miljoen is geen schijntje.

Nederland heeft zo'n 1500 dealers door het hele land begreep ik. Al die "medelanders" die voor een vuurwerkverbod zijn, zouden vast niet met hun belastingcentjes (verplicht/vrijwillig?) willen bijdragen aan compensaties voor het door dealers te lijden verlies, dat zo'n vuurwerkverbod met zich meebrengt.

Winkels die dealer willen worden/zijn hebben daar vooraf een plan op termijn voor opgesteld. Daar de nodige moeite en geld in zulke plannen al is vergaan laat zo'n vuurwerkdealer zich vast niet zomaar compenseren.

Door die "nieuwe-oude" regels geven dealers tienduizenden euro's uit voor (nieuwe) bunkers, sprinklerinstallaties, allerlei andere veiligheidsmaatregelen, (transport/verkoop)vergunningen en etc. Dit geld halen ze niet na een of twee verkoopjaren weer terug lijkt mij. Het (goed) verdienen aan vuurwerkverkoop is volgens mij daarom gebasseerd over meerdere jaren. En dat is precies hetgeen wat zich nu zo moeilijk laat compenseren. (Correct me if i'm wrong ofcourse). :D

Dat terzijde, voor (oog) artsen kan ik daartegenin wel begrip hebben als deze voor een verbod zijn. Hoewel velen psygisch sterk in hun schoenen staan, lopen de emoties bij het behandelen van een slachtoffer toch wel hoog op. Hun weten wat voor impact en (helaas vaak blijvende) schade dit heeft op slachtoffers, en willen deze daarom vermijden. Deze beste mensen zijn er dus niet puur op uit om (zoals al die andere azijnpissers) "het dagje afsteken" van de jeugd, en oudere generaties express te vergallen.

Daar heb je inderdaad nog een goed punt te pakken. Maar aan de andere kant, wat wordt er precies met overlast bedoeld? Je zal toch wel de hele dag knallers enz. horen, dus bedoelen ze hier wellicht de illegale knallers mee?

ja en dan kom je op de volgende discussie uit wat verstaat men onder overlast .
kijk voor de ene is de fles half vol en voor de ander is de fles half leeg .
kort om dit is ook weer een op zich zelf staand onderzoek voor de socioloog :rolleyes:

Opvallend is dat 66% overlast ervaren heeft van vernielingen maar daar niets tegen ondernam.

Als dat de tendens is, is er sprake van berusting?
Vernieling is iets wat ten alle tijden plaatsvind, als er geen reactie op volgt op welk moment dan ook , dan heeft een verbod op vuurwerk dus totaal geen nut. Vernieling is een van de speerpunten waar de verbodsvragen nu om draaien.

Er moet harder worden opgetreden tegen vernielingen in het algemeen en niet alleen maar een vermanend vingertje en een grote dikke foei.

Laatst bewerkt:
Opvallend is dat 66% overlast ervaren heeft van vernielingen maar daar niets tegen ondernam.

Vernieling is iets wat ten alle tijden plaatsvind, als er geen reactie / op volgt op welk moment dan ook , dan heeft een verbod op vuurwerk dus totaal geen nut. Vernieling is een van de speerpunten waar de verbodsvragen nu om draaien.

Er moet harder worden opgetreden tegen vernielingen in het algemeen en niet alleen maar een vermanend vingertje en een groet dikke foei.

Het is inderdaad iets van alle tijden, natuurlijk niet goed te keuren, maar het is niet nieuws. Ik kan me nog wel herinneren hoe menig ouderwetse telefooncel er uit zag na oud en nieuw tig jaren geleden. :D maar alle anonieme klagers die zelf niets ondernemen hebben nu internet waar ze lekker kunnen klagen, iets waar door bonte en co gretig gebruik van wordt gemaakt.

Vernieling is iets wat ten alle tijden plaatsvind, als er geen reactie op volgt op welk moment dan ook , dan heeft een verbod op vuurwerk dus totaal geen nut. Vernieling is een van de speerpunten waar de verbodsvragen nu om draaien.

Er moet harder worden opgetreden tegen vernielingen in het algemeen en niet alleen maar een vermanend vingertje en een grote dikke foei.

men is al bezig met strenger op treden .
waarom denk je dat er tijdens oud en nieuw super snelrecht van kracht is .
als je steeds strenger moet blijven optreden raakt het einde zoek

Strenger optreden? Maak die straffen dan maar eens zwaarder.
Ze konden al op 1 januari lekker gaan schoffelen als ze de boel hebben lopen te verzieken de jaarwisseling. Is toch niet normaal!?!?
'oh jij hebt dit vernield, dan ga jij maar lekker sjoefelen op straat 1 januari'
Nee dat willen we niet zien.
'jij hebt dit gedaan, dan ga jij maar eens een boete betalen van 2000 euro'
Vele zwaardere straffen, mietjes gedrag wat ze hier hebben in Nederland.
Moet eens afgelopen zijn.

Strenger optreden? Maak die straffen dan maar eens zwaarder.
Ze konden al op 1 januari lekker gaan schoffelen als ze de boel hebben lopen te verzieken de jaarwisseling. Is toch niet normaal!?!?
'oh jij hebt dit vernield, dan ga jij maar lekker sjoefelen op straat 1 januari'
Nee dat willen we niet zien.
'jij hebt dit gedaan, dan ga jij maar eens een boete betalen van 2000 euro'
Vele zwaardere straffen, mietjes gedrag wat ze hier hebben in Nederland.
Moet eens afgelopen zijn.

Ja Denjo je hebt helemaal gelijk,laat ze maar betalen,die h*fters die ook nog onze hobby verzieken door weer een nieuwe regelgeving omdat de boel vernield is.

Groet Maximum Gevangenisstraf...uuuh.. Blast:)

Offtopic:Gevangenis straf in NEDERLAND uitzitten wat is dat?......SOFT.

Back
Bovenaan