Obillwan Klintonobi
VWC lid
Ik bekijk regelmatig deze websites, en de meeste zijn inderdaad niet voor rede vatbaar, maar dat is voor mij geen teken om het niet alsnog te proberen! Als ze helemaal geen negatieve reacties op hun beleid krijgen voelen ze zich daardoor alleen maar gesterkt. Ze hebben oogkleppen op, maar ze kunnen niet alles negeren. Het is een kleine moeite, elke tegenreactie is er 1, ik heb het dan natuurlijk niet over de reacties die je wel eens leest met allerlei scheldwoorden en verwensingen, want dat heeft echt geen zin.
Als er discussie mogelijk is, is het inderdaad de moeite waard om te proberen. Gelukkig zijn er inderdaad nog mensen die, zoals jij zegt, niet alles kunnen negeren. Als ik bijvoorbeeld oudere berichten van die Rietveld lees, dat soort mensen valt nog opzich nog wel mee te praten. De Bonte-types acht ik helaas wel in staat om alles te negeren en verdraaien. Bonte heeft in het verleden al bewezen radicaal te zijn in zijn ideeen (hij was opgepakt tijdens een milieu actie of iets dergelijks omdat hij zich had vastgeketend). Ik denk dat daar een politiek tegengewicht wel nodig is. Toen Bonte 3 of 4 jaar geleden met zn hetze begon had je direct LR lid Sørensen die in de media er meteen met een weerwoord op dook. Helaas zie ik dat nu minder of bijna niet, er zijn wel politieke voorstanders maar die laten publiekelijk weinig van zich horen. Er zijn wel tweets en korte persberichtjes, maar daar blijft het meestal bij. En dat terwijl de Bonte-Groen Links clan wel druk bezig is om bij bijvoorbeeld de PvdA flink te lobbyen voor een vuurwerkverbod (mooi voorbeeld: de jongerenafdeling van de PvdA had in 2007 of 8 de landelijke PvdA opgeroepen om tegen een vuurwerkverbod te stemmen, vervolgens stonden er bij een PvdA congres GL medewerkers te flyeren voor een vuurwerkverbod en de motie van de jongeren-PvdA werd nipt afgewezen).