28-09-07: Bezoek aan de ondergrondse bunkers in Lahre (Duitsland)

Afcajax

VWC lid
Vandaag ben ik op pad geweest met Pieter (en niet lang daarna voegde Arjan zich bij de club). We hadden afgesproken met Steve van Brave en Wichers om bij de bunkers in Duitsland te gaan kijken.
Bij Lahre in de buurt ligt midden in de bossen een voormalig legerterrein met vele bunkers, wat nu dus dient voor de opslag van vuurwerk. Naast B&W hebben ook andere bedrijven hier bunkers liggen zoals bijvoorbeeld Mercurius Vuurwerk.

Het werd weer een lang en vermoeiend dagje en zeker een flinke rit (vooral voor Pieter), want Lahre ligt vlakbij Emmen over de grens. Maar gelukkig brak de zon af en toe in de middag door en dit zorgde met huidige kleurtjes in het bos voor het echte herfstgevoel.

Hier vind je de foto's van vandaag, zoals je kunt zien zijn we ook weer voor AVP-TV aan de slag geweest ;)
http://www.vuurwerkfan.nl/frset_foto/albums/B&W_Bunkers/index.html

Prachtig verslag AFC Ajax.
En mooie foto,s weer.
Ik lees op jouw site dat de bunkers zeer goed beveiligd zijn.
Kan jij ons ook vertellen op welke wijze de bunkers beveiligd zijn

:bye:

Fred alweer op strooptocht:p.
Ik regel de heftruck, jij een busje Fred?:D

Leuk verslag, wist zo ongeveer wel hoe deze bunkers uitzagen door documontaire's en dergelijke. Maar gevuld met vuurwerk zijn ze een stuk interessanter:wink:.
Bedankt.

Ik zorg wel voor de camouflagepakken :p

Inderdaad een heel mooi fotoverslag weer AFCAJAX echt genieten weer,,,
Mooi om toch ook alle achterliggende dingen te zien!
Bedankt

Prachtig verslag AFC Ajax.
En mooie foto,s weer.
Ik lees op jouw site dat de bunkers zeer goed beveiligd zijn.
Kan jij ons ook vertellen op welke wijze de bunkers beveiligd zijn

Nou er zijn altijd mensen op het terrein aanwezig, want er is een eigenaar van het terrein en die zal regelmatig rondlopen. Hoorde dat er al eens mensen ook in hun kraag zijn gegrepen en niet bepaald zachtzinnig ervanaf gebonjourd zijn (sja eigen terrein he).

Daarnaast staat er rond het hele terrein een hek met prikkeldraad erop. Het toegangshek vereist een sleutel en die hebben alleen de bevoegden.

Daarnaast loopt er een valse waakhond bij de ingang rond, die vanmiddag al zowat m'n raam binnensprong dat open stond.

Tenslotte hebben alle bunkers nog een eigen slot, dus daar kom je ook niet zomaar in :)

jullie gaan ook vaak op pad zeg:) erg leuk in iedergeval! zo komen we nog eens het een en ander te weten. die bunkers komen we trouwens bekend voor uit een serie van bassie & adriaan lijkt wel of ze dat daar een deel van in een bunker hebben opgenomen:bonk:

Prachtig weer Afcajax, bedankt voor het delen, prachtige foto's daar geschoten. Ben benieuwd naar de filmreportage, ziet er veelbelovend uit met de pretbek van Pieter. :p

Ja, wij hebben i.v.m. Rodgau deze uitnodiging om mee te gaan af moeten slaan, maar wisten natuurlijk wel dat jullie het uitgebreid zouden plaatsen.

Back
Bovenaan