[2019] Dealers in NL gezocht voor Funke en Luypaers

Even een algemeen topic hiervoor, lezen zat winkeliers mee, maar wij zijn vooral ook benieuwd naar jullie reacties!

Ben benieuwd of er al winkeliers zijn die zich hebben aangemeld en vooral welke winkeliers er straks uitgekozen zullen worden.

Mooi voor outlet Groningen.
Aangezien daar nog wel wat bij kan kwa dealers.
Ik hoop in ieder geval op een mooi nieuw jaar met mooie producten.

Weet niet of hier veel winkeliers om staan te springen. Onze vrienden komen langs, paar potjes meenemen om te testen. Kans op afkeur is natuurlijk aanwezig........ tot de grond. En dan moet je als winkel je verkochte funke artikelen ruilen tegen andere producten of het geld terug geven. Tuurlijk lijkt het me mooi voor de Nederlandse markt. En zo heeft zena België toch nog een vinger in de pap. Want wie gaat er dan nog naar België.

Dit is natuurlijk goed nieuws voor mensen uit het westen maar voor de mensen aan de grens totaal niet interessant. Zolang Zena zelf blijft stunten met de prijzen zullen zij altijd stukken voordeliger zijn.
Het zal ook lastig zijn om mee te gaan met zaken als Runge en Vuurwerkduitsland aangezien zij rechtstreeks bij Funke afnemen. Ik vermoed namelijk dat Zena vooral als tussenpersoon gaat fungeren.

Verder vind ik het een erg goede ontwikkeling. Voornamelijk om de Nederlandse importeurs weer op scherp te zetten. Er is namelijk geen enkele importeur die kan tippen aan de kwaliteit van Funke. Het bewijst ook wel dat we niet allemaal voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ik vraag me overigens wel af of de man(nen) achter Funke niet simpelweg met minder marge genoegen nemen.

Ik heb Steenbergen ook al getipt.
Vind dit een mooie ontwikkeling, alleen ik weet niet of het voor goede prijzen verkocht gaat worden.

vooral welke winkeliers er straks uitgekozen zullen worden.

Is dit niet een beetje krom? Persoonlijk zou ik elke winkelier die zich aanmeld om armen en meenemen in de wereld van Funke/Luypaers en vuurwerk leveren. Zo verspreid je het aanbod over meer winkeliers en zijn er dus mogelijkheden voor meer verkoop en dat staat gelijk aan meer winst.

Gooi er wat mooie freakacties tegenaan en ik gok (hoop ik) dat het wel wat kan worden.

Is dit niet een beetje krom? Persoonlijk zou ik elke winkelier die zich aanmeld om armen en meenemen in de wereld van Funke/Luypaers en vuurwerk leveren.

Ja en nee, je wilt natuurlijk niet dat er 2 winkels in 1 stad funke verkopen. Dus vandaar kunnen ze niet iedereen aannemen. Wat er verder de bedoeling van is weet ik niet

Zie de prijzen in DE en BE, bedenk je de NL opslag/verkoopregels en je weet dat het niet een goedkoop actiemerk zal worden. Zeker niet met Zena BE er ook nog tussen (zoals de constructie nu lijkt)

Ja en nee, je wilt natuurlijk niet dat er 2 winkels in 1 stad funke verkopen. Dus vandaar kunnen ze niet iedereen aannemen. Wat er verder de bedoeling van is weet ik niet

Eens, ik doelde eigenlijk meer op een mooie landelijke dekking wat de winkeliers betreft. Zodat iedereen een graantje mee kan pikken van al dat moois :handsup:

Is dit niet een beetje krom? Persoonlijk zou ik elke winkelier die zich aanmeld om armen en meenemen in de wereld van Funke/Luypaers en vuurwerk leveren.

Zo werkt het natuurlijk niet. Ook in andere branches kiest het bedrijf waar men wil verkopen. Dan kijk je vooral naar concurrentie in de buurt, maar ook naar capaciteit, uitstraling en infrastructuur. Bijvoorbeeld: Winkel A meldt zich aan en draait een omzet van 50.000 euro. Wanneer je die gelijk accepteert schiet je jezelf in de voet, want Winkel B op nog geen 5km afstand en een omzet van 300.000 euro blijkt een paar weken later ook interesse te hebben. Maar helaas, nu zit je al vast aan Winkel A. Tevens wil je ook niet dat je 20 winkels in het zuiden hebt en geen enkele in het midden of noorden van het land.

En je wil natuurlijk het liefst in de meest bezochte winkels staan. Liever in 10 grote populaire winkels dan 30 kleintjes. En dan is er dus nog de uitstraling en infrastructuur. Een winkel met (online) advertenties en een demo heeft meer allure dan de shop met enkel een klein foldertje. Bunkercapaciteit het hele jaar door zal ook wel meetellen en bereikbaarheid én parkeergelegenheid zijn ook een pré.

Back
Bovenaan