2012 het jaar van...

Sinds de invoering van het (zwaardere) 500grams vuurwerk is het gezeur over jaarlijkse aanpassingen, het aanleverren van de juiste producten en forse prijsstijgingen pas begonnen!
Nu dit jaar de ''2 kilo'' en ''4 kilo'' boxen zijn vervaardigd lijkt het helemaal uit te hand te lopen met de leveringen van (sommige) fabrikanten.

Wat ik dan echt niet begrijp is dat de prijzen van siervuurwerk absurd stijgen, terwijl de prijzen van kanonslagen, babypijltjes en alle andere kleine rommel tussen de 0,50 en €1,- blijft kosten!! (Toen ik voor het eerst in mijn leven een slof astronauten kocht betaalde ik F2,95 gulden (lol!)

:)

Ah! Dat kan ik je wel uitleggen. Dat heeft namelijk te maken met klanten winnen. Wanneer jij het goedkoopste bent dan kopen de jongeren (met papa) automatisch vuurwerk bij jou.

Wanneer een winkelier kanonslagen inkoop voor €1,- en verkoop voor €0,5 of babypijltjes voor €2,- inkoop en voor €1,- verkoopt dan maken zij daar €0.5 en €1,- verlies op. We stellen nu voor het gemak even dat een winkelier dus op dat kleine grut 50% 'verlies' heeft. Stel nu dat iemand voor €20,- aan dat kleine grut koopt, dan kost de winkelier dit 20,- (want de inkoop kosten zijn €40,-).

Maar nu komt het. Omdat de jongen daar vuurwerk koopt koopt ook papa een paar paar mooie siercakes. Ik noem geen merk of type, maar ik weet dat een bepaalde cake inkoop €9,- kost en voor €25,- over de balie gaat. Dat is dus €16,- 'winst' per cake. Wanneer papa nu 2 van deze cakes koopt heeft die winkelier alsnog (16,-*2) - 20,- = €12,- 'verdient'.

Snapie?

Ah! Dat kan ik je wel uitleggen. Dat heeft namelijk te maken met klanten winnen. Wanneer jij het goedkoopste bent dan kopen de jongeren (met papa) automatisch vuurwerk bij jou.

Wanneer een winkelier kanonslagen inkoop voor €1,- en verkoop voor €0,5 of babypijltjes voor €2,- inkoop en voor €1,- verkoopt dan maken zij daar €0.5 en €1,- verlies op. We stellen nu voor het gemak even dat een winkelier dus op dat kleine grut 50% 'verlies' heeft. Stel nu dat iemand voor €20,- aan dat kleine grut koopt, dan kost de winkelier dit 20,- (want de inkoop kosten zijn €40,-).

Maar nu komt het. Omdat de jongen daar vuurwerk koopt koopt ook papa een paar paar mooie siercakes. Ik noem geen merk of type, maar ik weet dat een bepaalde cake inkoop €9,- kost en voor €25,- over de balie gaat. Dat is dus €16,- 'winst' per cake. Wanneer papa nu 2 van deze cakes koopt heeft die winkelier alsnog (16,-*2) - 20,- = €12,- 'verdient'.

Snapie?

En dat is dus ook weer niet helemaal waar.
Want je vergeet erbij te vertellen dat op die 16,- nog btw,personeel,en diverse afschrijvingen gaan.

gr

Want je vergeet erbij te vertellen dat op die 16,- nog btw,personeel,en diverse afschrijvingen gaan.

gr

Had het misschien even iets duidelijker er bij moeten vermelden, maar daarom staan de woorden winst, verlies en verdient ook tussen '' omdat dit allemaal globaal bedoeld is. Het gaat meer om de achterligende gedachten waarom het kleine grut zo 'goedkoop' is.

Snapie?

gr

Die 16 euro is omzet. Als er na aftrek van alle onkosten nog geld overblijft is dit dus je winst.

2012 Het jaar waarin het meeste onzin werd uitgekraamd door zowel de consument als de importeur en uiteindelijk heeft niemand er profijt van gehad.

2012 Was ook het jaar van de 25 gram , misschien was het wel het laatste jaar.

2012 Was ook het jaar met de slechtste weersomstandigheden tijdens oud en nieuw.

2012 Was ook het jaar met de meeste slijmballen bij de importeurs en de meeste "haters" mensen die kritiek gaven zonder dat het gegrond was , maar hetzelfde met mensen die alles de hemel in prijsde.

Maar 2012 was vooral een fantastisch jaar! Ik heb op mijn werk genoten van het vuurwerk , en van mijn collega's. Ook vond ik dat in 2012 een mooie stap vooruit werd gezet qua manier van sfeer geven in de "sfeertopics". Zo vond ik het column topic zeer interessant en zal ik dat wanneer de admins en leden het niet erg vinden het gehele jaar door wat columns plaatsen.

Ik wens iedereen een fijn 2013. Ik hoop dat dit jaar de sfeer wat vooruit gaat t.o.v vorig jaar en ik hoop vooral dat de importeurs weer met leuke dingen komen en vooral qua prijs!

Misschien heel dom, maar hoe weet je als importeur zijnde hoeveel cake's je moet laten maken? Ik bedoel stel, Rubro laat 1miljoen heavy legend 16 shots maken, maar er zijn vraag naar 1,3 miljoen. Wat dan? Moeten winkels voor een bepaalde datum aangeven hoeveel ze willen hebben ofso?

2012,het jaar van er achterkomen,dat meer budget op een later tijdstip geen zekerheid is.

2012 het jaar van af en toe hardop denken,hielenlikkers.

2012,het jaar van harde woorden,die nodig waren tegen onrecht,en voor eerlijkheid.

2012 het jaar van vergaande koeien uit de sloot halen,door de politieke partij stekker eruit.

2012 het jaar van stoken,met echte vrienden.

Het jaar waar ik me mond niet meer dicht kon houden.
Het jaar waarin ik erg kritisch ben geweest.
Het jaar waarin het bovenstaande voor meer mensen geldt!
Het jaar waarin de grens voor velen was/is berijkt.
Het jaar van gegronde en ongeronde meningen
Het jaar van een Rumoerig forum.

Maar het was ook een jaar waar de sfeer ongekent gezellig was ondanks de felle discussies.
Het jaar waarin meer mag en kon als ooit te voren.
Het jaar waarin eerlijkheid het heeft gewonnen van de Samples en leugens!

Wat brengt 2013 ons als liefhebbers?
iig een bedankje na alle lede toe die dit een geweldig gezellig en vooral een eerlijk forum maken en houden!!

Laatst bewerkt:
Ik zeg jaar van wim (rubro)

Wat heeft hij veel vrienden en vijanden er bij gekregen :angel:
jaar van remco enz die voor mij gevoel het forum leven houden.
Jaar van basie en Adriaan (cobra 6 topic).
Jaar van Xplode die massaal op de markt kwam.
jaar van mij jojo :p
Jaar van the cigaarman met ze humor maak forum luchtig maar soms irritant
Kan wel zo uren doorgaan maar word zo slaap verwekend.

Nou jojo

Laatst bewerkt:
Oja het jaar van Zwitsal met een S en niet met een Z!
Die het forum heeft voorzien van de nodige informatie!
Zwitsal.. bedankt he:p

Slijmbal zeg die remco haha :p

Maar wel fucking 375 bedankjes in 11 weken tijd ! Niemand doet mij dat naar :angel:

Jojo

375 bedankjes waarvan er 374 door mij getankst :p whahah
Nee grapje hoor.. zullen we weer ontoppic gaan.. anders voel ik me zoon toppic verpester:wink:

Het jaar waar ik me mond niet meer dicht kon houden.
Het jaar waarin ik erg kritisch ben geweest.
Het jaar waarin het bovenstaande voor meer mensen gelt!
Het jaar waarin de grens voor velen was/is berijkt.
Het jaar van gegronde en ongeronde meningen
Het jaar van een Rumoerig forum.

Maar het was ook een jaar waar de sfeer ongekent gezellig was ondanks de felle discussies.
Het jaar waarin meer mag en kon als ooit te voren.
Het jaar waarin eerlijkheid het heeft gewonnen van de Samples en leugens!

Wat brengt 2013 ons als liefhebbers?
iig een bedankje na alle lede toe die dit een geweldig gezellig en vooral een eerlijk forum maken en houden!!
Geldt is met DT!

Hoezo kritisch? :)

Back
Bovenaan