150 miljoen euro compensatie voor vuurwerkverkopers

Ik zou ook erg content zijn met behoud van fonteinen, liefst nog 250gram/tube (hey een mens mag dromen/hopen).
Maar het hele gedram komt juist voort uit de sneue opmerkingen (hierboven al aangehaald) dat men de kennis en vaardigheid niet zou hebben om onderscheid te kunnen maken. Alles met een lontje moet kapoet!

RIP waxinelichtjes, jullie zijn de volgende..
Van 8 uur lang fonteinen stoken word ik niet bepaald vrolijk.

Nee dat heeft ook niet mijn voorkeur. Maar het zou beter zijn dan enkel en alleen F1 meuk.
Is ook zo! Daardoor lekker veel buitenland tripjes plannen zodra er een verbod is. Zwitserland, Polen, Tsjechië, Frankrijk.. Ik hou dan genoeg knaken over om zelfs even 4th of July mee te pakken in Amerika of een leuk China tripje. Ik zal vast niet de enige zijn die wat extra dopamine opzoekt ;)

Kijk als je puur kijkt naar mijn persoonlijke voorkeur/smaak - wat niet gaat gebeuren - dan zou ik me prima kunnen vermaken met;

- fonteinen tot 250gr/compartiment
- singleshots 30-50mm met siereffect (enkel knal of knal als hoofdeffect eruit).
- novelties in betere kwaliteit (dus niet 2cm rijden, pruttelen, 2cm rijden, etc)
- idem voor tol/draai vuurwerk

Als je dan helemaal utopisch mag mijmeren;
- cakes 30-50mm gelimiteerd tot 25 gr/tube van 16 tot laten we zeggen max 36sch. (4×4, 5x5 en 6x6 ivm stabiliteit)
- cakes (NB geen compound, gewoon doorlopend) 20-25mm gelimiteerd tot 25gr/tube, max 144sch

Dan hoeven voor mij die dubbel en triple compounds ook allemaal niet.

Bezit / vervoer per voertuig en/of opslaglokatie 20kg netto kruitgewicht op de afhaaldagen, 10kg netto kruitgewicht bezit buiten de ophaaldag toegestaan.

Maar goed, dit heeft allemaal geen zin, er is (lijkt) niemand in politiek Den Haag die wil kijken naar een genuanceerd verhaal. Het is wel duidelijk dat het afschalen (Romeinse kaarsen, "knal"vuurwerk, vuurpijlen) onvoldoende gefundeerd en ondoordacht zijn doorgevoerd. Vooral omdat de factoren gedrag en bijv alcohol, maar ook controle/handhaving (met open grenzen) volledig buiten beeld zijn gelaten.

Het getuigt van gebrek aan zelfreflectie (en/of onwil) dat het best wel eens kan zijn dat vorig beleid niet geholpen heeft OMDAT HET VERKEERD BELEID WAS, ipv dat het een aanleiding is om dan maar all-in te gaan en alles te verbieden.

Anyway, ik ben erg benieuwd waar eea toe leidt op korte termijn. De lol wordt er in ieder geval al >10jr beetje bij beetje vanaf geschaafd.

Back
Bovenaan