1/2 januari: Hoe voel jij je na de dag der dagen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had ook meer en deels cat1 vuurwerk paar leuke cake,sdie nog over had enzo maar toch is heel anders stokken dat cat1 was er naar tijd best wel klaar mee alleen rond 00,00 uur had even het gevoel maar was ook snel weer over jammer genoeg hoplijke mogen we misschien dit nog 1x stokken heb er zwaar hooft in

Al met al een leuke jaarwisseling gehad. Toch minder stress dan ik had gedacht, daar het werd gedoogd en de buurt het wel kon waarderen.
Veel rond renende kids in de straat dit jaar, dus veel Cat1 gestookt in de avond met vaders en kids.
Na 00:00 het jaar uiteindelijk toch afgesloten zo als het hoort met een aantal mooie cakes.
Wat iedereen toch mooi vond en toch nog iets dit jaar normaal kon zijn en afgesloten kon worden zo als het hoort.:biertje:

Dikke prima eigenlijk, waar ik me tijdens de afhaal dagen flink kloten voelde heb ik dat nu niet. Lees het al bij meerdere, maar dit was zo'n heerlijk relaxt oud en nieuw. Zoveel meer tijd om van de kleine dingen eromheen te genieten dan normaal. Normaal enkel gefocust op het vuurwerk en is de rest bijzaak, dit jaar was dat dus andersom. Ondanks dat we niet zo los konden gaan als normaal, heb ik meer van de sfeer genoten eromheen. Prachtige dag beleefd.

De dip valt dit jaar enigszins mee. Op oudejaarsdag 18u baalde ik wel ff flink. De borrels en de vele Shells die ik heb gezien maakte om 12u enorm veel goed. Ik keek vol verbazing toe. Heb zelfs een Japanse “disco” shell gezien. Er gaan blijkbaar de gekste dingen rond op die illegale markt.

Werd op 1 januari wel een beetje treurig van de nieuwsberichten. Ik hoop enorm dat we volgend jaar weer mogen stoken. Ga er dan zeker dubbel van genieten.

Het gevoel is, ondanks het gebrek aan een enorme hoeveelheid cakes en boxen, uitermate goed. We hebben de hele dag gestookt met Cat1 vuurwerk, van 10:00 tot in de nacht. Om 0:00 genoeg vuurwerk om ons heen gezien, zelf ook nog wat afgestoken wat over was van vorige jaarwisseling, maar vooral het genieten van alle andere zaken rondom het vuurwerk is goed bevallen. Het genieten van een drankje bij de vuurkorf, het meemaken van de TV om klokslag 0:00 (voor 't eerst in 7 jaar) en het gezellig praten rondom het vuur. Qua sfeer is dit één van de betere jaarwisselingen geweest, maar tuurlijk hoop ik komend jaar weer volop los te kunnen gaan met Cat2. Het echte chaosmoment om 0:00 heb ik wel echt gemist.

misschien een beetje raar maar ik voel me echt super, ondanks het verbod heb ik nog enorm kunnen genieten. Waarschijnlijk komt het door de spanning van het afsteken terwijl het eigenlijk verboden was, ik heb verder niks anders bij gekocht afgezien van wat cat1 spul, ik heb gewoon alles opgemaakt wat ik nog over had van vorig jaar bestaande uit een zestig tal pijlen in een rek, 343 kleine single shots met snellont en nog een f3 projectje. ik wou gewoon van alles af zijn dus heb ik het maar op deze manier gedaan. Het was hier over het algemeen vrij rustig te noemen de hele dag, maar om 12 leek het net alsof er geen verbod was, daar kreeg ik ook een dikke grijns van oor tot oor.

Het gevoel is prima. De laatste jaren heb ik sowieso niet echt meer een o&n dip. Maar moet wel zeggen dat het f1 vuurwerk voor mij wel wel de eerste en de laatste keer was. Er zijn zeker leuke f1 producten maar het verveeld snel en het geeft mij nou niet echt het gevoel wat je met f2 wel hebt. Had nog wel wat f3 singleshots liggen en die waren wel weer erg goed! Wel had ik er allemaal minder gevoel bij omdat heel de aanloop naar o&n er eigenlijk niet was (demo's, afhaaldagen etc.). Laten we hopen dat we aankomend o&n gewoon weer kunnen genieten van f2.

Politie kan ook heel schapelijk zijn,
Hier stonden 2 agenten in de straat
Die letterlijk zeiden beboeten doe ik niet
Ik ga niet achter elke pijl aanrennen

2 jongeren bliezen een verkeerdsbord op
Daar werd keihard tegenop getreden.
Als je maar normaal doet
En de mensen hun werk laat doen
Heb je geen last van ze

( hier zijn beelden van )

Staan de beelden al online?

Heb een fijn oud en nieuw gehad! Had nog 2 dikke compounds op zolder liggen, 1 van 188 schoten en 1 van ruim 400. Gezien het verbod, alleen de kleine compound klaar gemaakt om af te schieten om 0.00 uur. Om 0 00 uur ging het bij ons in Overijssel best los, dus ook mijn compound ging de lucht in, toen spijt dat de grote compound nog op zolder lag. Met hulp van buurman lag de grote compound binnen 10 minuten op straat! Was 1000% genieten!!

Het was voor ons echt een zeer geslaagd oud en nieuw , persoonlijk denk ik ook echt dat dat kwam omdat ik er geen hoge verwachtingen van had dit jaar.
Zoals vele hier ook de afgelopen jaren zeiden, hoe kleiner de collectie des te meer je er van geniet.
En genoten hebben we zeker!

Heb best een aardig oud en nieuw gehad, maar zeker niet zoals andere jaren. Miste het carbid schieten hier in de buurt en de gezelligheid daaromtrent. Om 0.10 uur was het echt verschrikkelijk ruk. Er werd wel wat afgestoken, maar ik vond het erg rustig.
De kinderen hebben zich wel aardig vermaakt met cat1 (en ik dus ook) maar volgend jaar toch wel weer thunderkings pap ? :D
Na 1.00 uur nog wel gezellig met een klein groepje (4 man) rondom de vuurton gestaan met een kratje bier. Uiteindelijk om 3.00 uur mijn mandje opgezocht en met een klein katertje wakker geworden :p
Kan niet wachten om het 1e vuurwerk te bestellen voor aankomend oud en nieuw !! Kom maar op.

Mijn oud en nieuw was eigenlijk heel goed te doen, ondanks het verbod en de beperkingen. Vooraf wist ik niet wat ik moest verwachten, maar de sfeer zat er gewoon dik in hier in de straat. Echt weer goed genoten! 1 januari en de dagen erna had ik eigenlijk niet zo’n groot katergevoel als anders. Ik was eigenlijk best opgelucht en blij dat ik nog zoveel vuurwerk de lucht in zag gaan. Voor mij een bevestiging dat de Nederlandse bevolking nog lang niet klaar is met vuurwerk. In tegenstelling tot wat de linkse mediapropaganda ons wil doen laten geloven. Heel Nederland heeft gewoon ontzettend genoten van het vuurwerk dat afgelopen jaarwisseling was te zien!

Eigenlijk toch een beetje een kater...dit was echt geen jaarwisseling zoals ik dit standaard vier. Zonde, maar volgend jaar gaan we dit gewoon goed inhalen.
Enigste voordeel was dat ik lekker met mijn zoontje cat 1 kon afsteken. Hij vraagt me elke dag weer: papa, wanneer is het weer oud en nieuw? :D Zit er goed in dus, haha

Normaal voel ik altijd een enorme leegt rond deze dagen. zo pats boem alle festiviteiten van december de gezelligheid en het toeleven naar de 29 en 31e.

Dit jaar heb ik denk ik dat gevoel al op 13 november gehad toen het verbod werd afgekondigd.
Nu heb ik dus ook gewoon weer zin in het nieuwe vuurwerkseizoen en hopen dat de positiviteit en gezelligheid weer volop terugkeren hier op het forum.
Ik miste vooral het toeleven naar de december maand, de kruitstress die je om de oren vliegt heerlijk!

Normaal zijn het een paar rotdagen, leeg gevoel enz. dit jaar nagenoeg geen last van. Voelde wel als een saaie dag.

Tsja.. Hoe zullen we dit eens noemen. Met 0 verwachting een jaarwisseling in gaan is best fijn ergens. Alles wat er de lucht in gaat, is mooi meegenomen.

En toch.. Voelt het vreemd.

Eigenlijk voelde de verkoopdagen als de rest van 2020; futloos, moe, saai, nietszeggend. De eerste "verkoopdag" pas om 10 uur wakker, terwijl ik normaal al half Nederland heb gezien.
Lekker? Ja. Fijn? Nee.

Oudjaarsdag zelfde verhaal. Ondanks dat we al jaren niet meer overdag mogen afsteken, ben ik steevast rond 6 uur wakker. Dit jaar? Half 11!

Geen kruitstress is best fijn. En doordat die high er niet is, is er ook geen low. 1 januari voelde.. Leeg. Net zo leeg als de verkoopdagen, of als de tweede helft van 2020.En hoewel het heel negatief klinkt, heb ik het als een positief iets ervaren. Een vreemde jaarwisseling, maar vooral dankbaar voor wat er wel was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan