Ik wil graag mijn mening hierover geven:
"Het vuurwerk in Nederland is veel te duur en van matige kwaliteit. Allemaal nep in grote lege dozen. Ondertussen mag men het betere en veiliger vuurwerk niet uit het buitenland halen, in een zogenaamd vrij Europa. Dat is toch te bizar voor woorden. Waarom laten we ons dat welgevallen?
De overheid hamert maar op de gevaren van illegaal vuurwerk, terwijl dit gewoon door dezelfde importeurs wordt verhandeld die het legale spul verkopen. Met andere woorden, is de verkoop van het vuurwerk in Nederland in criminele handen, en de overheid werkt daaraan mee.
-Het betere vuurwerk uit het buitenland vrij gaan halen,de kwaliteit in Nederland is helemaal niet slecht,en wat wordt er verstaan over het betere vuurwerk???
-Op welke manier werkt de overheid mee aan de illegale handel van vuurwerk?
Het vuurwerk wordt bijna elk jaar ook duurder en duurder. Er worden allerlei onzinnige smoesjes verzonnen om dat maar goed te praten. Allemaal onzin want vuurwerk is van oorsprong spotgoedkoop. Papier en grondstoffen kosten bijna niets en de Chinees verdient gemiddeld 1 euro voor een hele dag werken.”
Even een vergelijk: een zogenaamde Chinese rol die in Nederland tegen de 100euro kost, ligt in China in de winkel voor nog steeds omgerekend 4 euro! Waarom moeten wij daar in Nederland 25 keer zoveel voor betalen? Dat is oplichting met woekerwinsten!
-Ik heb met géén enkele handel mee gemaakt waar elk jaar de prijzen gelijk blijven.
-Het lijkt mijn ook onmogelijk om het vuurwerk 1 op 1 door te zetten naar de consument,de agent in china wil zijn brood verdienen,dan heb je de kosten van het vervoer van de fabrieken naar de havens,de kosten van het verschepen naar europa(ik wil graag het adres waar de rollen 4 euro kosten)en denk ook maar dat de chinezen ook de prijzen in europa nu kennen.
Een goed voorbeeld vormt sinds een aantal jaren de Duitse filialen van Lidl en Aldi (klik op de naam voor de verwijzing), maar ook tal van bouwmarkten die 1.4G consumentenvuurwerk van uitstekende kwaliteit voor een spotprijs aanbieden. Dat vuurwerk is van de zeer gerenommeerde vuurwerkbedrijven als Weco en Moog-Nico. Origineel Duits vuurwerk is sowieso superieur aan de Chinese troep.
Ondertussen zegt de overheid hier dat de import van dit Duitse vuurwerk illegaal is. Dat is puur bedrog want het is gewoon niet waar. Het is vuurwerk van precies dezelfde 1.4G klasse, geschikt voor particulier gebruik. Zijn Nederlanders soms dommer dan Duitsers? Kunnen zij het Duitse vuurwerk niet hanteren?
-Voor winkels als de aldi en de lidl daar worden mega aantallen voor geproduceerd,en die zien vuurwerk als een service artikel en worden dus met een marge van 0,50 tot 1 euro verkocht(voorbeeld ik betaal voor de terminator van weco inkoop 8.50 exclusief 19%btw,en de adviesprijs is 21.50 euro terwijl deze zelfde cake in Duitsland voor 12.50 wordt verkocht)
-Het vuurwerk in duitsland is wel gelijk,maar voldoet niet aan de regeling nadere eisen consumenten vuurwerk(dubbele lont,géén NL beschrijving)niet elke nederlander is de duitse taal machtig.
Met ander woorden, onze overheid belazert de burger door ze te verplichten de dure rotzooi van slechte kwaliteit aan te schaffen dat door Nederlandse criminele handelaren wordt geïmporteerd. Dat is een grote schande
-Volgens wordt er niet tot iets verplicht,en het mooie is dat dus elke importeur een illegale handelaar is??
In België beginnen de handelaren al te klagen over de Lidl en Aldi filialen. Overigens, die zaken zijn niet zo goed gesorteerd en duurder dan de filialen in Duitsland. Te hopen is dat ook die handelaren een flinke tik op hun vingers krijgen door de concurrentie uit Duitsland. Weg met de bedriegers en oplichters van de vuurwerkmaffia die de prijzen kunstmatig veel te hoog houden.
-De supermarktketen verkopen deze producten zonder kennis of vakmanschap,dit wordt in bakken gelegd en graaien maar,deze winkels hoeven niet te zijn voorzien van een sprinkelinstallatie(vind ik een overbodige luxe,geheel onnodig voor die paar vuurwerk verkoop,maar dit zijn de eisen)
Maar ik wil wel wat kosten bloot leggen,gaas verpakkingen worden door elke importeur 1 op 1 doorberekend,stel het gaas kost 6.50euro dan wordt dat totaal doorberekend zonder marges.
Een 40 voeter containeer verschepen met klasse 1.4G kosten nu al rond de 8.000usd
De persoon wie dit verhaal geschreven heeft,heeft wel gelijk in een bepaald aantal kleine dingen,maar hij vergeet ook alle kosten mee te nemen,wat te denken van loonkosten,brandstofkosten,legeskosten(als je ergens vuurwerk wilt afleveren soms wel 400,- voor 1 winkel)als we nu al die kosten nu eens konden gaan drukken.
500gram