[Speculatietopic] Vuurwerkverbod in Nederland?

Mijn zorgen ?

Dat de vuurwerkwinkels een te laag bod krijgen om te stoppen,maar het moeten slikken of maar moeten stikken
Dat de ingangsdatum van het verbod dusdanig laat bekend word gemaakt,dat bij een evt verbod vanaf 2027/2028 er geen tijd meer is voor hun om voor dit jaar dingen in te kopen.
Dat er weer een traditie naar de klote word geholpen om drogredenen.
Dat iemand die straks vuurwerk afsteekt harder word aangepakt dan iemand die een moord pleegt/inbreekt/of iemand verkracht.
Dat de media steeds meer en vaker zal worden ingezet,om dingen zo vorm te geven dat er sneller een grote groep mensen is die instemmen met een verbod op wat ook.
Dat je in dit land straks niks meer mag, dan alleen maar veel/nog meer betalen aan het rijk voor je boodschappen/dagelijks leven/energie ,en er geen tradities en leuke dingen voor de mens meer overblijven.

Mijn verwachtingen ?

Dat dat verbod er komt.
Dat je door video deurbellen en gebrainwashte mensen word verlinkt als je zelf maar een sterretje in de hand houd bij een verbod.
Dat men de idioten die dingen misbruiken voor zaken waar ze nooit voor bedoelt waren,nooit echt aan gaat pakken en echt gaat straffen.
Dat dit niet het einde is van de dingen die wappies/woke volk/en boomknuffelaars om zeep zullen krijgen.
Dat de politiek steeds vaker zal grijpen naar totaal verboden,dan dat men de moeite neemt om de bron van een probleem aan te pakken.

En bovenal vind ik treurig dat er straks generaties zullen zijn die ons horen praten over tradities die we vierden ,maar geen benul hebben van waar we het over hebben en dat zelf nooit beleeft zullen hebben.

Mijn zorgen? Komt ie:

Het gaat mij nog niet eens over het zelf kunnen aansteken van een lontje. Het gaat me wel om de passie die kapot gemaakt wordt.

De machteloosheid die ik voel. Ik begrijp de frustraties van hulpverleners, ik leef mee met agenten, (die ik wel respecteer). Maar ik ben zo woedend over de oneerlijke berichten die al jaren de media beheersen.

Ik ben woedend
Dat ik als normale burger met een wellicht uitzonderlijke hobby wordt weggezet als aso, als tokkie en onderdeel van het probleem ben.

Ik ben woedend,
omdat er geen 'normaal' meer lijkt te bestaan, alleen nog extremen!

Ik wil zelf kunnen bepalen of ik stop met mijn hobby, niet gedwongen worden door een verbod, die doorgevoerd lijkt te worden op oneerlijke punten ipv goed onderbouwde feiten.

ik ben woedend,
dat ik en vele liefhebbers met mij, de illigaliteit in geduwd ga worden omdat ik nog enigszins beschaafd mijn passie wil kunnen uitdragen.

Enerzijds denk ik 'dit is wat je wil?' Nou, kom maar op dan! Als alles toch illegaal is en ik als aso weggezet, dan zal ik daar aan voldoen ook. Kom maar op met de cobra's, de shells en andere rotzooi. Inkopen die hap en iedereen een helse dag geven!
Maar zo ben ik niet. Ik trek mijn eigen plan en zal proberen te doen wat ik altijd al deed: beschaafd een paar doosjes f2 vuurwerk de lucht in schieten om middernacht.

Ik merk, o.a. door de jarenlange oneerlijke strijd en niet gehoorde stem in deze waanzin, maar ook door dingen uit de samenleving (wereldwijd) in het algemeen, dat ik steeds meer stilval, me stilhoud en wegloop van onzinnige discussies, de ogen meer sluit voor alle onzinnige onwaarheden die ik zie.

En dat, dat vind ik nog wel het ergste. Niets is zo schadelijk voor een democratie, als de normale middenmoot geen redelijkheid meer tentoonstelt, maar alleen nog cynisme.

Het is niet alleen het vuurwerk, maar ook mijn hart die de stilte laat spreken....
+1, dit is precies hoe het voelt idd..

mijn zorgen ?? dat ik gewoon veel te weinig hebt bewaard dit jaar en dus ook te weinig hebt gekocht :bonk:voor eigenlijk 2 jaar stoken .

en verder probeer ik het zo weinig mogelijk te volgen alle info mbt een evt verbod , kost teveel energie en we hebben er als nederlandse hardwerkende ,belastingbetalende burgers toch geen enkele invloed op ,of ik me er zelf bij neerleg straks is weer een heel ander verhaal ;):cool::cool:

Back
Bovenaan