oudejaarsvereniging.nl - Houd samen de traditie in leven!

Ik denk dat dat nog wel meevalt. Natuurlijk is het niet hetzelfde als nu ‘even naar binnen lopen, cake op de straat zetten en aansteken’. Maar de beveiliging waar je op doelt kan al zo simpel zijn om je kameraad, je vrouw of je buurman als ‘supervisor’ aan te wijzen. En die controle: wie moet dat doen? Denk je echt dat iemand van de omgevingsdienst stad en land afreist om de vuurwerkverenigingen allemaal te controleren om 00:00?

Wie gaat dat staken dan? Er staat echt niet bij elke vuurwerkvereniging een politieagent hoor. Die hebben wel wat beters te doen met die raddraaiers, die inderdaad gewoon doorgaan met een totaalverbod helaas.

Nogmaals, liever houden zoals het is. Maar als het veranderen gaat, en dat gaat het kunnen we nu wel stellen (helaas!), dan denk ik dat er met die verenigingen nog steeds een leuke jaarwisseling van te maken valt voor degenen die legaal vuurwerk af willen blijven steken.

Er hoeft geen agent bij de show te staan of toevallig langs te rijden want als de beveiliging niet rond te krijgen is dan komt de vergunning er bij voorbaat al niet.

En het is ondertussen algemeen bekend dat de politie afgelopen jaarwisseling al op maximale capaciteit zat én komende jaarwisseling nog meer ellende verwacht.

Het is logisch oorzaak - gevolg dat geen enkele gemeente, met deze verwachting, een vergunning afgeeft.

Het is niet eens een sigaar uit eigen doos maar een fopspeen omringt door lachspiegels.

Er hoeft geen agent bij de show te staan of toevallig langs te rijden want als de beveiliging niet rond te krijgen is dan komt de vergunning er bij voorbaat al niet.

En het is ondertussen algemeen bekend dat de politie afgelopen jaarwisseling al op maximale capaciteit zat én komende jaarwisseling nog meer ellende verwacht.

Het is logisch oorzaak - gevolg dat geen enkele gemeente, met deze verwachting, een vergunning afgeeft.

Het is niet eens een sigaar uit eigen doos maar een fopspeen omringt door lachspiegels.
Zoals ik eerder zei, dit is echt luchtfietserij. Ik zie het zo’n vaart niet lopen. Beveiliging, in de vorm van die mannetjes met een ‘v-tje’, is sowieso al geen voorwaarde zoals nu in het voorstel staat. Als je het plan wil afschieten, doe het dan met onderbouwde argumenten in plaats van uit de lucht gegrepen kreten.

Aan de andere kant begrijp ik je reactie wel. Het vertrouwen in de politiek en de overheid is nu niet bepaald gestegen afgelopen jaren. Zeker onder ons freaks niet gezien wat we allemaal langs hebben zien komen in de hele vuurwerkdiscussie 😉

Zoals ik eerder zei, dit is echt luchtfietserij. Ik zie het zo’n vaart niet lopen. Beveiliging is sowieso al geen voorwaarde zoals nu in het voorstel staat. Als je het plan wil afschieten, doe het dan met onderbouwde argumenten in plaats van uit de lucht gegrepen kreten.

Aan de andere kant begrijp ik je reactie wel. Het vertrouwen in de politiek en de overheid is nu niet bepaald gestegen afgelopen jaren. Zeker onder ons freaks niet gezien wat we allemaal langs hebben zien komen in de hele vuurwerkdiscussie 😉

Ooit een evenement georganiseerd?

Zoals ik eerder zei, dit is echt luchtfietserij. Ik zie het zo’n vaart niet lopen. Beveiliging, in de vorm van die mannetjes met een ‘v-tje’, is sowieso al geen voorwaarde zoals nu in het voorstel staat. Als je het plan wil afschieten, doe het dan met onderbouwde argumenten in plaats van uit de lucht gegrepen kreten.

Het heeft niks met vertrouwen te maken.

Het heeft puur met regelgeving te maken.

Daarbij is het geen luchtfietserij dat capaciteit van de politie al aan de top zit. Dat afgelopen jaarwisseling een slagveld is genoemd en dat ze komende jaarwisseling(en) verwachten dat het nog erger wordt.

Als je iemand wil ontkrachten. Doe dat dan onderbouwd ipv het alleen 'luchtfietserij' te noemen. Wel grappig gevonden overigens,. Vuurwerk - luchtfietsen :D

Ooit een evenement georganiseerd?
Nee, maar ga er maar vanuit dat ik wel weet hoe dat reilt en zeilt vanuit een andere hoedanigheid 😉

En ja, daar komt wel wat bij kijken ja. Maar met het voorstel zoals het er nu ligt wordt een afsteekactiviteit niet als evenement gezien. Zo interpreteer ik het tenminste.

Nee, maar ga er maar vanuit dat ik wel weet hoe dat reilt en zeilt vanuit een andere hoedanigheid 😉

En ja, daar komt wel wat bij kijken ja. Maar met het voorstel zoals het er nu ligt wordt een afsteekactiviteit niet als evenement gezien. Zo interpreteer ik het tenminste.

zo interpreteer jij het en je hebt nog nooit een evenement georganiseerd.

Je luchtfietst dus maar wat. ;)

Het heeft niks met vertrouwen te maken.

Het heeft puur met regelgeving te maken.

Daarbij is het geen luchtfietserij dat capaciteit van de politie al aan de top zit. Dat afgelopen jaarwisseling een slagveld is genoemd en dat ze komende jaarwisseling(en) verwachten dat het nog erger wordt.

Als je iemand wil ontkrachten. Doe dat dan onderbouwd ipv het alleen 'luchtfietserij' te noemen. Wel grappig gevonden overigens,. Vuurwerk - luchtfietsen :D
Haha, dat laatste had ik nog niet zo gezien :D

Luchtfietserij sloeg meer op dat er beveiliging geregeld zou moeten worden en dat geen enkele gemeente hier aan gaat meewerken. Zo staat het niet in het voorstel en om nu al te roepen dat dit gaat mislukken vind ik wat voorbarig 😉

Wat betreft politiecapaciteit, helemaal eens.

Iedereen kan roepen dat hij weet hoe iets reilt of zeilt.

Haha, dat laatste had ik nog niet zo gezien :D

Luchtfietserij sloeg meer op dat er beveiliging geregeld zou moeten worden en dat geen enkele gemeente hier aan gaat meewerken. Zo staat het niet in het voorstel en om nu al te roepen dat dit gaat mislukken vind ik wat voorbarig 😉

Wat betreft politiecapaciteit, helemaal eens.

De laatste jaarwisselingen zijn er al genoeg feesten gecanceld puur omdat het V'tje er niet stond / voorradig was.

Vuurwerk trekt bepaald volk aan. En daar zal je, als de situatie meer daar komt, echt nog aanvullende eisen bij gaan krijgen. Het organiseren van een buurtshowtje.

Zeker als ze complete veldslagen als Breda verwachten.

Dan kunnen ze hoog risico evenementen als afsteken van vuurwerk missen als kiespijn.

Hier in dit dorp is de regel een klein evenement, per 500 personen 1 beveiliger en ehbo-er. Echter, 1 is geen, ze moeten altijd met 2 zijn.
Kleinere groepen zijn vrijgesteld van beveiliging inhuren, echter ben je zelf als organisator wel verantwoordelijk voor het evenement, alle bezoekers op het terrein en er vlak naast tot 30 minuten na einde evenement.

In groepsverband een vw showtje organiseren zou voor max 50 man zijn (en dat is al veel). Als ik dan kijk naar de eisen die in concept gesteld worden... De tijd die je er mee bezig bent is absurd.

Hier in dit dorp is de regel een klein evenement, per 500 personen 1 beveiliger en ehbo-er. Echter, 1 is geen, ze moeten altijd met 2 zijn.
Kleinere groepen zijn vrijgesteld van beveiliging inhuren, echter ben je zelf als organisator wel verantwoordelijk voor het evenement, alle bezoekers op het terrein en er vlak naast tot 30 minuten na einde evenement.

In groepsverband een vw showtje organiseren zou voor max 50 man zijn (en dat is al veel). Als ik dan kijk naar de eisen die in concept gesteld worden... De tijd die je er mee bezig bent is absurd.
En 100m verderop staan ze te kutten met cobra's.

Goed plan dat verenigingsgedoe.

Pak vedomme het probleem nou is aan ipv de hardwerkende ondernemer en burger weer es te naaien. Wat een onzin allemaal.

Dat is onder normale omstandigheden.

oudejaarsnacht zal zeker komende jaren in het teken van geweld staan als we de politie mogen geloven.

Als er ergens met vergunning vuurwerk afgestoken wordt. Dan trekt dat mensen aan.

Het is nog maar de vraag of gemeentes, als het verbod er eenmaal is, niet plots met nog meer aanvullende eisen komt.

Zeker in de wetenschap dat politie inzet die nacht al aan de max capaciteit zit en men veldslagen verwacht.

• Like
Waarderingen: l166
Is een soort van bewijs geen optie?
Er komt een bewijs van vuurwerk afsteken ofzo.
Je kan deze halen met een examen net als een rijbewijs.
Alleen hiermee mag je vuurwerk kopen en afsteken.

Is het dan niet zo dat er al een bepaalde controle komt en zo kan je ook meer en meer laten zien dat problemen met illegaal vuurwerk ontstaan.

Daarnaast zijn hier natuurlijk regels aan verbonden.
Naast dat je zou kunnen praten om bijvoorbeeld dezelfde regels als België en Duitsland te hanteren aangezien je bevoegd afsteker bent.

Is een soort van bewijs geen optie?
Er komt een bewijs van vuurwerk afsteken ofzo.
Je kan deze halen met een examen net als een rijbewijs.
Alleen hiermee mag je vuurwerk kopen en afsteken.

Is het dan niet zo dat er al een bepaalde controle komt en zo kan je ook meer en meer laten zien dat problemen met illegaal vuurwerk ontstaan.

Het is allang bekend dat problemen en illegaal vuurwerk hand in hand gaan.

En jouw voorstel is in het kort wat een vereniging inhoudt.

• Like
Waarderingen: l166
Het is allang bekend dat problemen en illegaal vuurwerk hand in hand gaan.

En jouw voorstel is in het kort wat een vereniging inhoudt.
Niet helemaal een vereniging want je mag het gewoon blijven afsteken voor de deur tussen 18.00 en 02.00 alleen om het te kunnen kopen moet je een 'afsteekbewijs' hebben.

Laat ze dat maar gaan controleren tussen de veldslagen door. Ausweis bitte.

Ze hebben nu al bijna nergens meer tijd voor die nacht. Het is het gouden ei onder de oplossingen :D

Back
Bovenaan