Lijstjes topic 2025/2026

Behoorlijke waslijsten, niet zo gek dat de verkopers zeggen dat het een gekkehuis is. Lijkt wel of alles wordt opgekocht door forumleden
Ja die hebben elkaar hier sinds juli op zitten naaien. Met uitspraken als: "Bij twijfel altijd doen." "Bij de keuze tussen twee bakken, gewoon allebei bestellen en je hebt nooit spijt." "Laatste jaar, daarom het zeker voor het onzekere." "Inkakken is bijpakken met bestellingen." et cetera.

Ja die hebben elkaar hier sinds juli op zitten naaien. Met uitspraken als: "Bij twijfel altijd doen." "Bij de keuze tussen twee bakken, gewoon allebei bestellen en je hebt nooit spijt." "Laatste jaar, daarom het zeker voor het onzekere." "Inkakken is bijpakken met bestellingen." et cetera.

Ik zal dat soort dingen nooit zeggen, maar niet bestelt is altijd mis.

aan de ene kant kan ik wel begrijpen als je shells wilt schieten als je er normaal mee omgaat moet dat ook gwn kunnen. maar helaas wordt het altijd misbruikt door andere mensen. hetzelfde bij normaal f2 vuurwerk, mensen gaan het misbruiken en ja dan krijg je een verbod.
de mensen die het misbruiken moeten verboden worden

Dat is niet het enige, zie ook een aantal "txb" die onder dezelfde categorie vallen.

Daar heb ik toch wat minder moeite mee, is misschien hypocriet, maar shells in de handen van amateurs is vragen om problemen. een TXB is gewoon een wat zwaardere versie van de dozen die we hier kopen, vind ik wel een verschil.

aan de ene kant kan ik wel begrijpen als je shells wilt schieten als je er normaal mee omgaat moet dat ook gwn kunnen. maar helaas wordt het altijd misbruikt door andere mensen. hetzelfde bij normaal f2 vuurwerk, mensen gaan het misbruiken en ja dan krijg je een verbod.
de mensen die het misbruiken moeten verboden worden

Deels eens, het zijn altijd de mensen die het doen, maar ik blijf erbij, shells moet je aan pro's overlaten, moeten 'gewone' mensen niet mee gaan lopen kutten.

Deels eens, het zijn altijd de mensen die het doen, maar ik blijf erbij, shells moet je aan pro's overlaten, moeten 'gewone' mensen niet mee gaan lopen kutten.
Maar.. wanneer ben je een pro? Ik denk dat veel mensen op dit forum zich toch wel deze titel aanmeten :p

Nee, onzin.. je hebt wel een punt. Vooral de steeds jongere generatie met shells is zorgelijk.

Daar heb ik toch wat minder moeite mee, is misschien hypocriet, maar shells in de handen van amateurs is vragen om problemen. een TXB is gewoon een wat zwaardere versie van de dozen die we hier kopen, vind ik wel een verschil.
Er kan inderdaad een stuk minder mee fout gaan. Echter is het volgens de wet even gevaarlijk / strafbaar.

Probleem is dat veel mensen shells schieten binnen een woonwijk. Dat is de verkeerde locatie om zoiets gecontroleerd en in alle veiligheid te kunnen doen. Meermaals meegemaakt dat het allemaal maar net goed afloopt. Prachtig om te zien, maar niet bestemd voor consumenten die een pijp in de grond rammen en een paar shells willen schieten (en dan vaak ook al een drankje op hebben).

Probleem is dat veel mensen shells schieten binnen een woonwijk. Dat is de verkeerde locatie om zoiets gecontroleerd en in alle veiligheid te kunnen doen. Meermaals meegemaakt dat het allemaal maar net goed afloopt. Prachtig om te zien, maar niet bestemd voor consumenten die een pijp in de grond rammen en een paar shells willen schieten (en dan vaak ook al een drankje op hebben).
Dat dus, kan gewoon niet, doe het dan maar in een weiland waar je alleen zelf risico loopt. Maar goed, debielen blijven er helaas.

Juli? Juli was ik al klaar en was ik bezig met cherry picking, deze pannekoeken hier hebben mij 18-01 overgehaald om mn eerste bestelling te laten plaatsen. Was ook gelijk een bestelling van 6-700🤦‍♂️🤦‍♂️. Maar ja zoals Johan altijd zei: niet gekocht is altijd mis🤷‍♂️

Jaa... de groepsdruk was intens dit jaar. Het forum is een groot hogedrukgebied haha

Juli? Juli was ik al klaar en was ik bezig met cherry picking, deze pannekoeken hier hebben mij 18-01 overgehaald om mn eerste bestelling te laten plaatsen. Was ook gelijk een bestelling van 6-700🤦‍♂️🤦‍♂️. Maar ja zoals Johan altijd zei: niet gekocht is altijd mis🤷‍♂️
En zoals mijn Indonesische familie ook altijd zegt als ze gaan koken; beter te veel dan te weinig. En naar je familie luister je dan.

Ik doe normaal gesproken nooit mee aan dit topic, er zijn zat jongens die in het verleden hun collectie foto's hebben gepost de 29ste of 30ste op dit forum en een dag later bezoek hebben gekregen. Ik begrijp de trots in dit topic... en het onderlinge enthousiastme, maar of het slim is... Maar gezien ik het dit jaar niet thuis vier en daarbij een bescheiden collectie heb, is hier m'n lijst:

Cue 1: The Last Dance - 100 shots
Cue 2: Pyroclasm - 96 shots
Cue 3: Radiant Detonation - 104 shots
Cue 4: Artificial - 111 shots
Cue 5-6: Exquisite Fantasy - 238 shots
Cue 7-8: Exceptional - 188 shots
Cue 9-10: The Great Wall - 180 shots
Cue 11: Elegance - 96 shots

+ 1 karton Toxic (4st) om de camera instellingen te finetunen.

+ Dynamite cake (Pro Xplosion) om de 29ste af te steken. We zijn erg benieuwd hoe Pro Xplosion 1.4G zal zijn. Video zal hier ook meteen worden gepost.

+ GBV Rambak om voor de laatste keer ooit "nu het nog legaal is" een blok op 31dec om 10:00 's ochtends de lucht in te jagen.

En hier blijft het ook bij.

Helaas moet ik toegeven dat er toch nog wat is bijgekomen.... Of nouja... helaas... Het is een beetje uit de hand gelopen namelijk. 7 boxen zijn erbij gekomen :bonk:Het kan ook nooit normaal. Allemaal voor de in avond overigens.

- Shatterstorm
- Infero Burst
- Full Trottle
- Gold Navy
- Tarantula (i.p.v. de GBV Rambak)
- Attraction
- Tang Ren Jie
- Elegance

En hier blijft het ook bij. Maar dit keer écht!

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan