Souman Vuurwerkdemo Hattem

Ook net terug vanuit Hattem, je kan wel merken dat deze mensen liefhebbers zijn maar het was wel een rommelige demo. Ook jammer dat het meeste per 2 of 3 geschoten was en dat er geregeld iets niet klopte.

Hello cakes waren goed. FWS kon me niet echt bekoren en op een enkeling van China Red was dat ook niet veel soeps.

Finale was top! En volgens mijn dochter was de oliebol ook top 😂

Al met al mooi weer wat vuurwerk gezien maar geen FOMO gevoel van deze producten van de demo overgehouden.

In ieder geval bedankt voor deze avond!
Wij vonden de oliebol wel behoorlijk een letterlijke oliebol. 😄

Samen met Jawe naar deze demo geweest.
Voor mij de eerste van dit jaar, ik heb alle importeurs demo's moeten missen en dit was de eerste en naar wat ik vrees tevens de laatste van dit jaar.

Vanaf de Gelderse Vallei toch ruim 3 kwartier rijden, maar het was er echt goed druk, vergelijkbaar met de demo van Ano vuurwerk.
Hoezo vuurwerk leeft niet meer bij de Nederlanders. (Pleurt op!)
Hello Fireworks dat was prima spul, alleen China Red daar vond ik wel ernstig matig.
2 artikelen die per 2 zijn schoten, kwamen qua effecten niet overeen kwamen en ook van de 3 en dubbele artikelen, daar zat veel tijdsverschil tussen.
Van China Red vond ik de Opal Hunter een zeer fraaie cake en de Red London vond ik van prima kwaliteit.
De laatste compound de China Red dragon tails, daarvan ik de goud effecten niet onder doen van Riakeo, maar voor de rest best rommelig.
En als je dan naar de prijs kijkt van dat artikel, dan krijg ik toch jeuk op het plekje waar het nooit licht is.

Finale was subliem, daar zat trouwens een hele mooie fontein in, Jawe dacht dat het theater vuurwerk was of toch een artikel?
Onderweg op de A50 veel beginnende mist gezien, maar totaal geen last van gehad.

Gisteren ook naar Hattem afgereisd vanuit Limburg. Mijn zus woont in Zwolle dus even gecombineerd met een bezoekje daar.

Demo was mooi opgezet. Het vuurwerk in het weiland en aan weerszijden stond het publiek. Top geregeld. Hello was inderdaad prima. Space-X en de Wizard vond ik erg mooi. China red was heel matig. De Opal Hunter was voor mij desondanks de topper van de avond. Met 3 tegelijk was dat blauw/paars echt prachtig. En de finale was heel dik. Echt van genoten!

Op de terugweg naar Limburg enorme mist. Soms slechts tussen de 50 en 100 meter zicht. Dat moeten we echt niet hebben op 31 dec.

Samen met Jawe naar deze demo geweest.
Voor mij de eerste van dit jaar, ik heb alle importeurs demo's moeten missen en dit was de eerste en naar wat ik vrees tevens de laatste van dit jaar.

Vanaf de Gelderse Vallei toch ruim 3 kwartier rijden, maar het was er echt goed druk, vergelijkbaar met de demo van Ano vuurwerk.
Hoezo vuurwerk leeft niet meer bij de Nederlanders. (Pleurt op!)
Hello Fireworks dat was prima spul, alleen China Red daar vond ik wel ernstig matig.
2 artikelen die per 2 zijn schoten, kwamen qua effecten niet overeen kwamen en ook van de 3 en dubbele artikelen, daar zat veel tijdsverschil tussen.
Van China Red vond ik de Opal Hunter een zeer fraaie cake en de Red London vond ik van prima kwaliteit.
De laatste compound de China Red dragon tails, daarvan ik de goud effecten niet onder doen van Riakeo, maar voor de rest best rommelig.
En als je dan naar de prijs kijkt van dat artikel, dan krijg ik toch jeuk op het plekje waar het nooit licht is.

Finale was subliem, daar zat trouwens een hele mooie fontein in, Jawe dacht dat het theater vuurwerk was of toch een artikel?
Onderweg op de A50 veel beginnende mist gezien, maar totaal geen last van gehad.
Perfecte beschrijving. Helemaal mee eens!

Ik snap niet hoe mensen kunnen zeggen dat Hello goed was. Ja, de helft van de producten klapte veel harder dan de rest en leek dan ook op een sample / oude gekooide producten. De airforce was een 2 euro per schot bak, die echt achterlijk duur was voor welke troep daaruit kwam. Het leek wel 18mm.
Je moet ook de parels er tussen uit halen he.
En natuurlijk voor een goede prijs.
Ik heb een hekel aan crackling finales, dus die bestel/koop ik ook niet.
En aan het gros van de cakes/boxen een crackling finale heeft is dat een stuk makkelijker kiezen. 😉

Ik snap niet hoe mensen kunnen zeggen dat Hello goed was. Ja, de helft van de producten klapte veel harder dan de rest en leek dan ook op een sample / oude gekooide producten. De airforce was een 2 euro per schot bak, die echt achterlijk duur was voor welke troep daaruit kwam. Het leek wel 18mm.
Tjah, wel met je eens hoor. Maar als je goed leest zul je precies dit ook lezen in mijn commentaar.. De cakes waren goed, ze gaven aan 2025 badge zonder kooi.. Als je het verschil hoort geloof je het bijna niet. Eens, maar je moet ergens vanuit kunnen gaan.

Die grotere boxen is het geld echt niet waard. Waarom zou het bij een cake wel kunnen en krijgen ze die hele dure boxen niet op dat niveau? Wat het wel zou moeten zijn voor die prijs..

Ook voor mij was dit de eerste en helaas laatste demo van dit jaar.

Souman bedankt! Het was echt een top avond, jullie hadden het uitstekend geregeld, ook de finale zag er wederom top uit!

Na het zien van de demo ben ik wel echt heel blij dat ik niks van CR heb gekocht. Absolute bagger. Niet consistent, veel fouten, uitwerkingen leken zelfs niet altijd hetzelfde, en vooral bij de duurdere compounds krijg je echt zeker geen waar voor je geld.

Uitschieters waren toch wel:
Opal Hunter
Legend 500
Dynamite

De finale was echt super. Die bodenblitzen zorgden voor wapperende broekspijpen.

De producten op de demo…. FWS potjes, Opal hunter en 3 cakes van hello konden mij bekoren. De andere artikelen waren wel erg magertjes. Zeker voor sommige prijzen die je er voor betaald.

Lees veel negatieve verhalen van CR. Erg jammer! Ze hadden in kooi echt top spul met de dierencakes en de compounds (Gorilla, Lion, en nog veel meer) waren vaak van goede kwaliteit. Ik heb dit jaar weinig CR (alleen klein spul) maar het is echt voor het eerst in jaren dat ik niet de bunker bij ze leegtrek. Vond de productvideo’s al niet best maar als ik hier lees dat de FWS cakes voor een tientje CR eruit klapt is het wel erg droevig gesteld met CR dit jaar. Zonde hoe het zo snel achteruit is gegaan.

De thuiswedstrijd ook weer achter de rug. Met een bigsmile staan genieten van de finale, flinke hoeveelheid grondsalutes in (zo te horen) verschillende kalibers vlak achter elkaar. Wapperende broekspijpen!
Fws is prima voor de prijs, die 10euro cakes misschien zelfs wel wat verbeterd t.o.v vorig jaar. Hello cakes waren super, er van uit gaande dat het inderdaad '25 batch was. Forza blokjes zijn ook goed. Grotere compounds zijn me niet bijgebleven, burst slapjes en over het algemeen een rommeltje.
En dan china red... zoals hierboven al aangegeven vergane glorie. Inconsistent gepruttel. Alleen de opal hunters en de youpyro zijn de moeite waard. Grotere compounds echt belachelijk slecht voor het geld.

Ik ben ook even langs Souman gegaan gisteren. Nog nooit eerder was ik hier geweest, gek genoeg. De demo was piekfijn verzorgd! Voldoende vriendelijk personeel om iedereen te helpen en de juiste kant op te wijzen. Lekkere oliebollen. Prima showroom ook. De demo werd goed hoorbaar omgeroepen en van commentaar voorzien. Er werden veel artikelen geschoten, dus het duurde al met al flink lang. De weerscondities waren ook perfect. Ik heb genoten van de gezelligheid en de schitterende finale! Daar had DFP echt hun best op gedaan. Lekker gebruik van PSE met die tails en bodemblitzen.

De producten vond ik erg zwak. Ik had op basis van de schietlijst al geen hoge verwachtingen, en helaas is dat uitgekomen. China Red is echt slappe meuk geworden, zo zonder kooi. Hello Fireworks deed het iets beter, maar ook daar moet je zoeken naar de toppers. 🧐 Wizard, SpaceX, Forza 5 en Opal Hunter deden het goed. Maar bij Hello Fireworks vraag ik mij af of er wel batch 2025 (kooiloos) geschoten werd. De klappen deden mij denken aan gekooide 2024 artikelen...

Back
Bovenaan