Tot vorig jaar had ik de Phantom van Wolff volledig gemist, terwijl ik al sinds mijn eerste kennismaking tijdens Fallas 2010 met de Magic Crystal / Cristal Magico al jaren hoopte dat er ooit nog een vergelijkbaar product op de Nederlandse markt zou komen, ondanks de forse beperking in maximale kruitlading die Nederland hanteert, t.o.v. wat er officieel/Europees toe is gestaan in deze categoriegroep in F2.
Ik weet in ieder geval van 2 grote Nederlandse importeurs dat zij al jaren geleden hebben geprobeerd zo'n soort stijgtol (met de Nederlandse beperkgingen) op de markt te brengen, maar na meerdere pogingen is dat toch nooit gelukt helaas.
Afijn, ik kwam er afgelopen jaar, dus uiterst laat, achter dat het Wolff wel was gelukt! Met veel zoekwerk nog een paar zaken gevonden die ze nog verkochten, waarvan 1 verkooppunt ook nog redelijk dichtbij zat en (met grote vreugde) daar nog 6 doosjes kunnen scoren!
Ben zeker tevreden met hoe ze presteren, maar ik vind ze net ietsje minder dan de Magic Crystal van Platon (komen uit de Brothers Fireworks fabriek). Die Magic Crystal's (wat voor mij de benchmark is) fluiten niet alleen op de grond, maar houden de fluit ook de gehele vlucht omhoog vol. (In ieder geval toen ik ze jaren geleden voor het laatst heb meegemaakt.)
De fluit van de Phantom is goed, maar houdt het vaak net niet helemaal tot het eind van zijn vlucht vol, maar desondanks toch zeker een goede stijgtol te noemen!
Klasek Scream UFO, wordt op aardig wat verkooppunten aangeboden.
Dit jaar hier ook een doosje van besteld, puur uit nieuwsgierigheid en om hem te kunnen testen tegenover de Phantom.