Verbod op gaasverpakkingen per 1 oktober 2025

Alles staat gewoon netjes geregistreerd, net zoals bij de AH, drogist, etc.

Er zijn wel manieren, maar dat gaat geen winkelier doen ivm de mogelijke boete.
Zal jijzelf bijvoorbeeld een 100/150 euro box verkopen met het risico op 10 of misschien wel 20.000 boete?

Want zo gek zijn ze in dit land hé.

Vergunning heb je bij totaal verbod toch niets meer aan en dwangsom houd in dat je bij een volgende overschrijding pas een boete krijg 😆😉 dus dat scheelt 😅👍
Nee maar die lui komen niet alleen op de 31e langs hoor....dwangsom is gewoon een ander woord voor boete die op meerdere manieren uitgeschreven kan worden.

?? Mij niet bekend.

Bij ons nog enkele artikelen met kooi of uit het kooitje gevlogen. Benieuwd hoe nu moet. Allemaal wel weer lekker kort dag
Dat was inderdaad een fabeltje. Heb ik op dit forum gelezen en aan de winkelier gevraagd. Die wist van niks.

De restvoorraad van kooiproducten zijn echt enkele artikelen. Kan me bijna niet voorstellen dat die niet gewoon uitgeleverd mogen worden. Het valt bijna niet te controleren dus hoop dat ze een keer de makkelijke weg kiezen. Vuurwerkwinkeliers, liefhebbers maar ook de leveranciers hebben al genoeg om mee te dealen dit anti vuurwerk jaar. Laat ze lekker van die restvoorraad afblijven en mijn pijp opblazen! Joe!

Dat was inderdaad een fabeltje. Heb ik op dit forum gelezen en aan de winkelier gevraagd. Die wist van niks.

De restvoorraad van kooiproducten zijn echt enkele artikelen. Kan me bijna niet voorstellen dat die niet gewoon uitgeleverd mogen worden. Het valt bijna niet te controleren dus hoop dat ze een keer de makkelijke weg kiezen. Vuurwerkwinkeliers, liefhebbers maar ook de leveranciers hebben al genoeg om mee te dealen dit anti vuurwerk jaar. Laat ze lekker van die restvoorraad afblijven en mijn pijp opblazen! Joe!

Je weet wel dat het vaak enorme paars/roze harige Bertha's of groene anti alles wat leuk is Gerrits zijn he?
Die zou ik niet in de buurt van mijn pijp willen hebben maar ieder zijn ding.

Verder 100 % met je eens. :thumbsup:

Je weet wel dat het vaak enorme paars/roze harige Bertha's of groene anti alles wat leuk is Gerrits zijn he?
Die zou ik niet in de buurt van mijn pijp willen hebben maar ieder zijn ding.

Verder 100 % met je eens. :thumbsup:
gerrits zijn ??? romeo's zijn mij wel bekend maar gerrits ??? :d en in de buurt van mijn pijp ???

?? Mij niet bekend.

Bij ons nog enkele artikelen met kooi of uit het kooitje gevlogen. Benieuwd hoe nu moet. Allemaal wel weer lekker kort dag
en daarbij zou zelfs het vervoeren ervan verboden(kunnen)worden dus wat moet je er dan mee doen als winkelier ?? want om ze te laten vernietigen moeten ze ook vervoerd worden nl ?? de 31e om 6 uur maar gewoon voor de zaak afsteken dan neem ik aan ???

Lees de door de advocaat ingediende openbare reactie op de Internetconsultatie nog eens. Citaat:

"Uit een inventarisatie bij de leden van de BPN blijkt dat er nog meer dan 100.000 kartons vuurwerk met gaasverpakking zijn opgeslagen. Bij invoering van de regeling per komende jaarwisseling, bedraagt de schade van de importeurs circa € 60 mio en de winkeliers ruim € 5 mio, in totaal circa € 65.000.000,=. De kosten van de importeurs bestaan uit extra opslag- en transportkosten (binnen- en buitenland), vernietigingskosten in het buitenland en de inkoopprijs van de voorraden. De winkeliers hebben voornamelijk inkoopkosten van niet verkocht vuurwerk."

Het gaat dus echt nog om serieuze aantallen. En het IL&T en controlerende instanties weten precies om welke artikelen het gaat. Bij controles eind december lopen de controleurs elk jaar gewoon met artikellijsten van afgekeurd en verboden vuurwerk in het rond.

Lees de door de advocaat ingediende openbare reactie op de Internetconsultatie nog eens. Citaat:

"Uit een inventarisatie bij de leden van de BPN blijkt dat er nog meer dan 100.000 kartons vuurwerk met gaasverpakking zijn opgeslagen. Bij invoering van de regeling per komende jaarwisseling, bedraagt de schade van de importeurs circa € 60 mio en de winkeliers ruim € 5 mio, in totaal circa € 65.000.000,=. De kosten van de importeurs bestaan uit extra opslag- en transportkosten (binnen- en buitenland), vernietigingskosten in het buitenland en de inkoopprijs van de voorraden. De winkeliers hebben voornamelijk inkoopkosten van niet verkocht vuurwerk."

Het gaat dus echt nog om serieuze aantallen. En het IL&T en controlerende instanties weten precies om welke artikelen het gaat. Bij controles eind december lopen de controleurs elk jaar gewoon met artikellijsten van afgekeurd en verboden vuurwerk in het rond.

Helaas de realiteit ja...

Een hele hoop geroeptoeter hier. Ik kan iedereen aanraden om het gewoon geduldig af te wachten. Als @HVLV een update heeft horen we het hier als eerst.

Tot op heden is er nog niets bekend over of kooien zelf verboden worden.
In de brief wordt er wel op gehint dat het RACT aangepast gaat worden. Echter wanneer de kooien zelf verboden worden, is er een simpele oplossing: uitpakken en dan kan je alles alsnog verkopen.

Als ze “producten die door middel van een kooiverpakking teruggeschaald zijn van 1.3g naar 1.4g” gaan verbieden, is handhaving erg lastig want dat verlangt zeer intensieve kennis van zaken. Daar komt bij dat deze aanpassing niet eerder aangekondigd is, dus dat lijkt me onbehoorlijk bestuur.

Conclusie: niemand weet hoe de overheid dat kooiverbod wilt gaan afdwingen en of dat überhaupt door gaat.

Back
Bovenaan