[Show] Visserijdagen Harlingen 30 Augustus

Guusje

VWC lid
Provincie: Friesland
Stad/dorp: Harlingen
Datum: 30 augustus
Tijdstip: 21.30
Schietbedrijf: Dream Fireworks
Max. kaliber: onbekend
Bijzonderheden:
๐—š๐—ฟ๐—ผ๐—ผ๐˜๐˜€ ๐˜ƒ๐˜‚๐˜‚๐—ฟ๐˜„๐—ฒ๐—ฟ๐—ธ ๐˜ƒ๐—ฎ๐—ป๐—ฎ๐—ณ ๐—ฑ๐—ฒ ๐—ญ๐˜‚๐—ถ๐—ฑ๐—ฒ๐—ฟ๐—ฝ๐—ถ๐—ฒ๐—ฟ ๐ŸŽ†๐ŸŽ‡

Steevast om half tien en voorafgegaan door Wiebe van Dijk met Mooie stad aan het Wad. Het bedrijf achter deze jaarlijkse vuurwerkshow is Dream Fireworks. Dit bedrijf verzorgt ook grote vuurwerk-evenementen bij de Nijmeegse Vierdaagse en het oudejaarsvuurwerk op de Erasmusbrug.

Dream Fireworks bestaat uit Frits Pen (creatief ontwerper), Jolanda Pen (kantoorregie) en Roy Bruinsma (praktische uitvoering), aangevuld met een enthousiast team van KIWA gecertificeerde medewerkers, die allemaal een gedegen vuurwerk-opleiding hebben gehad. Ook dit jaar staan zij weer garant voor een schitterende vuurwerkshow, uitsluitend met milieuvriendelijk EcoColor vuurwerk.

#vuuwerk #harlingen #visserijdagenharlingen #Welkomaanzee

IMG_1840.jpeg

Show 2022:
Show 2023:

Laatst bewerkt:
Gisteren een prima show gezien in Harlingen! De locatie is erg prettig, veel ruimte om een mooi plekje uit te zoeken (al is de ov-verbinding wel een ramp). Helaas kon ik niet op het dak van het badhuis staan zoals vorig jaar, de deur was namelijk dicht. Daarom maar gefilmd zonder statief vanaf de Willemskade, wat ook prima te doen was (en hierdoor heb ik gelukkig nรฉt de trein terug kunnen halen haha).

Er zaten prachtige shells tussen, met name een color change rood-blauw die laag klapte was echt gigantisch. Ook de hele felle titanium tails en fan-shape multicolor tails sprongen eruit. De finale was kort, maar wel subliem door een extreem lange hangtime van het goud. Een kritische noot: de opbouw vond ik vrij matig in zijn geheel. Met name alles van kleiner kaliber leek meer op onsamenhangend gepruttel wat als vulmateriaal functioneerde i.p.v. een echt onderdeel van de show. Door de grote afstand waren die effecten vrij klein en niet echt bijzonder. De hele show had wel wat meer tempo en samenhangende opbouw mogen krijgen, maar al met al was het toch zeker de moeite waard!

Side note: helaas was er iemand die het nodig vond om achter het publiek een cobra o.i.d. af te steken (te horen op 15:35). Was even schrikken, maar nog geen tien seconden later zag ik de boa's voorbijsnellen op de fiets. Hopelijk hebben ze iemand kunnen aanhouden.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan