Ziekenhuizen eisen landelijk vuurwerkverbod

Hier heb je weer zo een kansloos filmpje....

Ik wil graag mijn oprechte mening over dit filmpje (hele topic) geven.. echter word ik dan verbannen van dit forum.

@Guusje mooi gesproken wel!

Nu is het wachten op (D)Achmea de zorgverzekeraar. Weten jullie het nog......
Achmea had zich destijds flink vergist in de reacties van een grote groep en trok de keutel in.
Dit clubje parasieten staat binnenkort of volgend jaar de trappelen als een jong veulen om de genadeklap uit te delen😌.

Dankbaar voor alles wat HVLV doet, maar ik zeg je enkel de diplomatieke weg is in deze tijden niet voldoende.
Vuur bestrijd je met vuur(werk).

Die cijfers in veiligheidNL zijn wel echt daar durf ik wel vanuit te gaan en die splitsen wel uit tussen HAP en SEH, alleen het type vuurwerk wordt volledig beoordeeld door wat de arts en slachtoffer zelf aangeven en er wordt vertrouwd op de expertise van de arts en de blauwe ogen van de patiënt.

Omdat ze inschatten dat vanwege aangegeven anonimisering het aantal slachtoffers wat zal liegen niet heel hoog is nemen ze dat al zonder twijfel over. (Dat is nog steeds discutabel). Echter als je het hebt over de expertise van de arts wat betreft inschatten begin ik helemaal twijfels te krijgen, na zon artikel als deze waarbij om een verbod om legaal wordt gevraagd direct naar aanleiding van de hoeveelheid zwaargewonde en amputaties.

Niet eens via de insteek dat de controle op illegaal vuurwerk (welke de oorzaak zijn van amputaties en zwaargewonde) beter wordt. Nee gewoonweg een verband tussen legaal siervuurwerk en amputaties/zwaargewonde.

Daarnaast kan die input van artsen op de info die geleverd wordt aan veiligheidNL op instituut niveau gemanipuleerd worden. Als er inderdaad monden in het vakgebied die een andere mening hebben dan "er moet een vw verbod komen worden weggemoffeld dan is het al helemaal makkelijk om vanuit de top op te leggen dat bepaalde incidenten gekleurd moeten worden gerapporteerd richting veiligheidNL.

De mogelijkheid van manipulatie schat ik groter in bij de bron (ziekenhuizen) dan bij de verwerker (veiligheidNL) in dit geval.

Kortom de lobby, campagne en geluid voor een totaal verbod is vele malen groter geworden dan ooit. Daarom moeten we ook niet stil blijven.
Nou dan vind ik de cijfers in het topic van de NVPC toch heel anders daarin staat toch te lezen dat 10% van het letsel door legaal vuurwerk kwam?
Of begrijp ik de cijfers daarin niet goed?

Ik begrijp het allemaal niet zo goed.
Van heel veel ziekenhuizen lees ik dat er 0 vuurwerkslachtoffers zijn geweest. Ja het was heel druk maar vooral alcohol gerelateerd.
Elke maandag hoor ik weer de verhalen bij mij in het ziekenhuis dat er agressie was in de wachtkamer en helemaal vol met alcoholgerelateerde gevallen.

En gemeentes waar een vuurwerkverbod geldend was afgelopen oud en nieuw die hoeven toch geen landelijk verbod?

Of kunnen wij hieruit concluderen dat een vuurwerkverbod niet werkt.

Dan nog iets wat ik wel heel belangrijk vind:
Shells en cobra's zouden geen vuurwerk genoemd morten worden. Ik mis heel erg de nuance
Siervuurwerk- wat je in Nederland kan kopen de laatste 3 dagen van het jaar.
Prof vuurwerk(shells): vuurwerk wat gebruikt dient te worden door professionals.
Cobra's: is geen vuurwerk.

Ook is het nog steeds zo dat de anti lobby het nog steeds heeft over knallers en pijlen. Kan daar niet iets aan gedaan worden?

Allemaal zure mensen.

Mensen weten tegenwoordig het verschil niet meer tussen legaal en illegaal, en daar wordt door sommige instanties gebruik van gemaakt om er een eventueel verbod door te drukken.

Mensen weten tegenwoordig het verschil niet meer tussen legaal en illegaal, en daar wordt door sommige instanties gebruik van gemaakt om er een eventueel verbod door te drukken.

Er begint ook in de media steeds duidelijker te worden dat niet het legale vuurwerk maar het illegale vuurwerk voor de meeste ellende zorgt dus die tegenstanders van vuurwerk kunnen er nu niet meer mee aankomen dat het legale vuurwerk de boosdoener is.

Daarom gooien ze het nu over een andere boeg, nu zeggen ze dat er een vuurwerkverbod op legaal consumentenvuurwerk moet komen om het illegale vuurwerk aan te pakken wat natuurlijk de grootste onzin is.

Nu is het wachten op (D)Achmea de zorgverzekeraar. Weten jullie het nog......
Achmea had zich destijds flink vergist in de reacties van een grote groep en trok de keutel in.
Dit clubje parasieten staat binnenkort of volgend jaar de trappelen als een jong veulen om de genadeklap uit te delen😌.

Dankbaar voor alles wat HVLV doet, maar ik zeg je enkel de diplomatieke weg is in deze tijden niet voldoende.
Vuur bestrijd je met vuur(werk).
Nou de HVLV heeft de reclame codecommissie ingelicht over de verkeerde informatie en daarom hebben ze hun keutel ingetrokken. Niet alleen omdat 20 mensen hun verzekeringen hebben opgezegd.

Wellicht wordt het tijd dat wij ook maar eens de fake methode gaan toepassen, zodra er iemand met een witte jas met stethoscoop om de nek de camera opzoekt is het plots alarmbellen en nemen ze het heel serieus. Tellsell gebruikt deze methode ook om producten aan de man te brengen, het is een stuk psychologie, tandpaste reclames idem, hondenbrokken fabrikanten idem.... 9 vd 10 van de mensen in de witte jassen zijn geen artsen. Maar het wordt zo lekker geslikt.

Maar dit kan allemaal wel zonder gestraft te worden🤦

Verbaas ik me ook altijd over bij BN'ers die verslaafd zijn aan bv coke. Hoezo is het ineens niet erg dat ze iets illegaals hebben, wordt nooit over gesproken/wat mee gedaan, wordt enkel over de verslaving gesproken. Hoe dan.

Ik eis (al 15 jaar) een normaal salaris, passend bij opleidingsniveau, verantwoordelijkheidsniveau, werkdruk, werkzaamheden/zwaarte, etc. in de (paramedische) zorg. Aint ggonna happen.

Back
Bovenaan