Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou eerder gaan kijken naar dummy's. Zijn elk jaar rond deze periode wel bedrijven die ze voor noppes weg doen omdat ze anders in de prullenbak belanden.Ik ben recent in een nieuw huisje ingetrokken waar de vorige bewoners een mooie vloer in hadden liggen die ik kon overnemen. Helemaal top, alleen ontbreken er in de hoek van de kamer aan beide zijdes 2 banen, omdat daar een op maar gemaakte kast stond van hun. Die 2 banen beton zien er natuurlijk niet bepaald fraai uit, maar al zou ik er een ander soort vloerbedekking laten leggen, het blijft er natuurlijk niet mooi uitzien 2 verschillende soorten bekleding.
Nu zat ik er dus aan te denken op de stukken beton een mooie vuurwerkmuur te bouwen van leeggeschoten cakes/compounds. Nou had ik eigenlijk 2 vragen:
- Kan je cakes/compounds veilig schieten als je die uit de doos met het label haalt?
- Kun je cakes zonder omdoos na ze geschoten te hebben goed en netjes bewaren? Zijn er mensen die dat ook doen en hoe maken jullie ze dan schoon voordat je ze ergens neerzet?
Sorry mocht deze post misschien iets te veel offtopic gaan, maar wist niet goed waar ik dit anders moest vragen.
Ja inderdaad, dit klinkt een beetje als hetzelfde verhaal als het hergebruik van de Solid Rocket Boosters (SRB's) van de Space Shuttle. Dat waren eigenlijk gewoon grote vuurpijlen met een vaste brandstof erin. Die werden eerst ook hergebruikt, maar het hele proces van ze uit zee vissen, uit elkaar halen, schoonmaken, vullen en weer in elkaar zetten kostte zoveel tijd en geld dat het uiteindelijk sneller en goedkoper was om gewoon nieuwen te produceren. En de refurbished boosters konden ook maar een handjevol keren gebruikt worden voordat het materiaal teveel op zijn donder had gekregen en alsnog vervangen moest worden.Het grootste probleem met je plan Grizmo is dat dat een hoop logistiek kost en dus een hoop geld.
ALS er al een concept voor te vinden valt,dan heb je al te maken met het 1ste keer fabriceren van dat meermaals veilig voor gebruik spul.
Dan moet men het naar ophaalpunten brengen,daar moet men het dan ophalen en verschepen in containers,reinigen,testen etc etc.
Ik vrees dat die kosten al vele malen hoger zijn dan wat men nu doet,ofwel fabriceren,vullen,labelen,versturen,daarna vernietigen opwelke manier ook.
Ja inderdaad, dit klinkt een beetje als hetzelfde verhaal als het hergebruik van de Solid Rocket Boosters (SRB's) van de Space Shuttle. Dat waren eigenlijk gewoon grote vuurpijlen met een vaste brandstof erin. Die werden eerst ook hergebruikt, maar het hele proces van ze uit zee vissen, uit elkaar halen, schoonmaken, vullen en weer in elkaar zetten kostte zoveel tijd en geld dat het uiteindelijk sneller en goedkoper was om gewoon nieuwen te produceren. En de refurbished boosters konden ook maar een handjevol keren gebruikt worden voordat het materiaal teveel op zijn donder had gekregen en alsnog vervangen moest worden.
Ja, maar dan praat je over 1 enkel shot. Voor een cake is dit een stuk lastiger omdat alle tubes ook nog eens met elkaar verbonden moeten worden. Dan zul je of het geheel uit elkaar moeten halen, het lont moet via de onderkant van de tube gaan. Dan moeten de tubes nog weer herladen worden (met stijg lading en effect lading), papier/folie er overheen, waarschijnlijk een nieuw label erom en nieuwe lontbeschermers. Plus, voordat je de tubes (die mogelijk van een sterker/duurder materiaal gemaakt moeten worden dan papier) opnieuw kunt gaan laden moet je weten of ze nog in goede staat zijn, dus dat moet gecontroleerd worden. En dan nog het hele logistieke plaatje. Al met al gaat er misschien wel meer werk in zitten dan gewoon nieuw vuurwerk laten maken in China (en als dat werk ook nog eens hier in Nederland, met Nederlandse lonen moet worden gedaan, dan ben je een heel stuk duurder uit).Dat bestaat al jaren. Mortieren worden gebruikt om shells weg te schieten.
Alleen dan moeten ze zo iets in het klein maken tot 30mm
Dit vraag ik me ook af. En anders vragen de buurkinderen wel of ze de nog niet brandende cakes boven op de brandende exemplaren mogen gooien. Pyromanen zijn hetHoe doen jullie dit altijd? Bij mij vliegt het meeste vanzelf in brand na gebruik!