[FREAKACTIE 2024] Vuurwerk Vathorst - Amersfoort

Wat ontzettend zuur. Baal ontzettend van de leuke items die ik tegen mooie prijzen heb kunnen bemachtigen nu uit de collectie vallen. Kijken hoe ik dat ga opvangen en of ik toch nog even langsrijdt.

Dave, heel veel succes de komende weken en hopelijk kunnen jullie het toch mooi afsluiten tijdens de verkoopdagen.

Mocht er iemand naar Hdorp willen rijden van deze gedupeerden, en op 28 dec in namiddag/avond langs kunnen komen dan heb ik evt nog wel compounds in aanbieding voor goede prijs, in ieder geval niet de jackpot. DM maar even.

Ik denk niet dat je het op deze manier aan de man mag brengen, dit kan als handel opgevat worden. Wel kan je een bestelling aan iemand doorgeven, daar is een aparte topic voor, daar zet je dan je bestelbon met producten neer met de prijs erbij wat je zelf hebt betaald en wat je dan hiervoor terug wilt hebben. Alleen zo zou je iemand kunnen helpen, maar denk niet dat je dus mensen even bij je langs kan laten komen om vuurwerk bij je te kopen.

Jezus dit nieuws is vandaag helemaal aan me voorbij gegaan tot nu. Wat ongelooflijk balen voor zowel klant als ondernemer. Ik kan niets meer toevoegen aan wat anderen al gezegd hebben; iedereen veel sterkte met het verwerken en oplossen van deze rotsituatie…

Wij bedanken iedereen voor zijn begrip!

Om de situatie nader uit te leggen. Wij hebben momenteel de eerste waarschuwing binnen. Bij een tweede krijgen wij een dwangsom. Bij een derde is winkel per direct gesloten. Mocht dat laatste geval plaatsvinden zou iedereen voor een dichte deur komen staan, zonder vuurwerk en een lange afwikkeling voor het terugbetalen van de reeds bestelde orders. Om dit alles te voorkomen hebben wij deze beslissing genomen om alle orders terug te betalen.

Ik waarder iedereen zijn begrip. Ik snap dat dit meer dan vervelend is! Wij hebben jaren lang hier keihard voor gewerkt. Deze stap heeft een enorme impact op ons als bedrijf en mens.

Om alle 'suggesties' uit de lucht te halen. Wij zullen onze voorverkoopprijzen aanhouden tijdens de losse verkoop.

Wat ik hieruit concludeer is dat het vuurwerk er mogelijk gewoon zal zijn, in de bunkers, mits jullie aan de vereisten voldoen. Je geeft aan dat je eigenlijk uit voorzorg het geld terugstort om te voorkomen dat men in het ergste geval nog langer op het geld zou moeten wachten. Maar in het gunstigste geval zou de producten gewoon beschikbaar en uitgegeven kunnen worden op één van de verkoopdagen. Met andere woorden, er zijn mensen genoeg die niet om geld verlegen zitten en die deze risico wel willen nemen, immers betekent het slechts in het ergste geval dat je er wat langer op moet wachten, het is niet zo dat men het geld helemaal niet meer krijgt. Dus waarom bied je niet gewoon de mensen de keus? Als ik geld genoeg had en had een hele mooie order bij jullie lopen, dan zou ik het risico wel durven te nemen, want je geeft zelf aan gewoon open te zijn met de verkoopdagen en dat je eigenlijk er zelf al vanuit gaat dat het wel goed gaat komen. Is het dus niet te voorbarig om dan dit te doen? Laat de freaks hier dan zelf voor beslissen, betaal dan het geld alleen terug aan de mensen die zich niet melden. Er moet toch een middenweg zijn, niet?

Dus iedereen kan op de verkoodpdagen nog leuke deals scoren van reeds besteld vuurwerk welke nu in de reguliere verkoop beschikbaar komt?

Of wordt het voorverkocht vuurwerk uberhaupt niet geleverd en komt er bij de leverancier dus extra vuurwerk beschikbaar voor andere winkels?

Wat ik hieruit concludeer is dat het vuurwerk er mogelijk gewoon zal zijn, in de bunkers, mits jullie aan de vereisten voldoen. Je geeft aan dat je eigenlijk uit voorzorg het geld terugstort om te voorkomen dat men in het ergste geval nog langer op het geld zou moeten wachten. Maar in het gunstigste geval zou de producten gewoon beschikbaar en uitgegeven kunnen worden op één van de verkoopdagen. Met andere woorden, er zijn mensen genoeg die niet om geld verlegen zitten en die deze risico wel willen nemen, immers betekent het slechts in het ergste geval dat je er wat langer op moet wachten, het is niet zo dat men het geld helemaal niet meer krijgt. Dus waarom bied je niet gewoon de mensen de keus? Als ik geld genoeg had en had een hele mooie order bij jullie lopen, dan zou ik het risico wel durven te nemen, want je geeft zelf aan gewoon open te zijn met de verkoopdagen en dat je eigenlijk er zelf al vanuit gaat dat het wel goed gaat komen. Is het dus niet te voorbarig om dan dit te doen? Laat de freaks hier dan zelf voor beslissen, betaal dan het geld alleen terug aan de mensen die zich niet melden. Er moet toch een middenweg zijn, niet?
Laat ze nou gewoon hun eigen gang gaan, ze zullen ongetwijfeld een weloverwogen beslissing gemaakt hebben.

Dus iedereen kan op de verkoodpdagen nog leuke deals scoren van reeds besteld vuurwerk welke nu in de reguliere verkoop beschikbaar komt?

Of wordt het voorverkocht vuurwerk uberhaupt niet geleverd en komt er bij de leverancier dus extra vuurwerk beschikbaar voor andere winkels?
Voor zover ik begrepen heb (corrigeer me als ik het fout heb) is er minder bunkercapaciteit en is er dus niet voldoende ruimte om alles wat werd aangeboden op te slaan. Er zal dus aanzienlijk minder beschikbaar zijn.

Voor zover ik begrepen heb (corrigeer me als ik het fout heb) is er minder bunkercapaciteit en is er dus niet voldoende ruimte om alles wat werd aangeboden op te slaan. Er zal dus aanzienlijk minder beschikbaar zijn.
Ah. Dus een aantal uitverkocht items komt mogelijk weer beschikbaar voor andere winkels.

Denk niet dat het zo simpel is, ik vermoed dat men een extra bunker hebben voor de bestellingen en dergelijk en een bunker plus uitpakbunker voor de losse verkoopdagen. Ik denk te begrijpen dat juist de bunker voor de grote voorraden (voorbestellingen) niet goed is. Je kan dan never de bestellingen opslaan incl. de voorraden van de losse verkoop. Doe je dat wel, dan ben je flink de sjaak want de overheid zijn vuurwerk liever kwijt als rijk.

Toevallig nog loterij-nummers die je wil voorspellen, als we toch koffiedik aan het kijken zijn?

Dus als ik het goed begrijp, kan ik mijn lijstje met bestellingen meenemen naar de winkel tijdens de verkoopdagen. Om vervolgens alle producten die ik eerder dit jaar tijdens freakacties heb besteld weer opnieuw aan te schaffen maar voor een hogere prijs?

Dan moeten we dat maar doen👍

Denk niet dat het zo simpel is, ik vermoed dat men een extra bunker hebben voor de bestellingen en dergelijk en een bunker plus uitpakbunker voor de losse verkoopdagen. Ik denk te begrijpen dat juist de bunker voor de grote voorraden (voorbestellingen) niet goed is. Je kan dan never de bestellingen opslaan incl. de voorraden van de losse verkoop. Doe je dat wel, dan ben je flink de sjaak want de overheid zijn vuurwerk liever kwijt als rijk.
Ik begrijp de reactie eerlijk gezegd wel, stel je gaat de 28e al je producten kopen in de losse verkoop die ze op dat moment toch kunnen uitleveren. Vervolgens moet jij de volle mep betalen terwijl je voorbestelling met precies dezelfde producten niet meer geldig is, dan zakt mijn broek toch wel echt even af..

Ik begrijp de reactie eerlijk gezegd wel, stel je gaat de 28e al je producten kopen in de losse verkoop die ze op dat moment toch kunnen uitleveren. Vervolgens moet jij de volle mep betalen terwijl je voorbestelling met precies dezelfde producten niet meer geldig is, dan zakt mijn broek toch wel echt even af..
Ja de prijzen ad balie zijn natuurlijk hoger dan de bestellingen in oktober. Maar ze hebben geen voorraad, geen opslag mogelijkheid.

Dus als ik het goed begrijp, kan ik mijn lijstje met bestellingen meenemen naar de winkel tijdens de verkoopdagen. Om vervolgens alle producten die ik eerder dit jaar tijdens freakacties heb besteld weer opnieuw aan te schaffen maar voor een hogere prijs?

Dan moeten we dat maar doen👍
Nee volgens mij niet anders was het wel op die manier gecommuniceerd.

Pas je op, pffffffff.

wat een walgelijke reacties zijn hier te lezen...
ik ben net als vele teleurgesteld want ze hadden super acties de afgelopen tijd, maar mensen kom op zeg!
laten we tenminste ook zien dat Dave en ze team ook hier al een paar keer hebben bericht en dat ze druk bezig zijn om het geld terug te storten, en helemaal niet te vergeten dat ze dus hun voor verkoop prijs houden!!! zal het wat hoger zijn ja maar nog steeds zijn hun zeer goed geprijsd geweest de afgelopen tijd!
ze proberen er tenminste nog wat van te maken en iets tegemoet proberen te komen!
iedereen kan zometeen nog wat halen, inplaats van dat het pas in januari terug gestort word.

sterkte er mee Team Vathorst en Dave!!

Wat een nieuws dit zeg, veel sterkte Dave en het team, hopelijk komen jullie hier goed uit dit jaar.

Voor alle liefhebbers die hebben besteld is het ook onwijs vervelend natuurlijk.
Bedankt voor het openlijk en helder communiceren. Ik baal ook van de geannuleerde bestellingen, maar het valt in het niet bij de ellende die jullie hiervan hebben.

Wat een nachtmerrie voor elk bedrijf, ja had hele mooie artikelen besteld, erg jammer, maar het is voor ons als klant maar een product.
Voor jullie is het jullie bedrijf waar energie, geld en moeite in zit, heel veel sterkte!

Ik snap de emoties volledig, super klote als je hier je collectie in bestelling hebt staan. Ik zou woedend zijn, maar niet op de ondernemer hoor, wel in het luchtledige. Beter om die woede eerst even te kanaliseren voor hier dit soort comments te schrijven!

Heel veel sterkte voor vathorst en alle bestellers.

Dit is het meest waanzinnige wat ik dit seizoen hier op het forum heb gelezen

Back
Bovenaan