Ik woon in het centrum in een appartementencomplex met een gedeeld dakterras dus doorgaans ben ik daar om 00:00 te vinden om al het vuurwerk van de stad en ver daarbuiten te zien. Meestal ga ik zelf pas rond 00:30 naar beneden om te beginnen, als het al wat rustiger begint te worden. Het is leuk de 00:00 chaos van buitenaf te zien en niet perse om het te maken! Maar goed, als iedereen zo denkt…
Voel net als de meesten hier er iets voor misschien eens eerder op de avond te gaan stoken, je ontloopt dan inderdaad de meeste (overlastgevende) mensen, je bent nog niet (vuurwerk)moe. Stook sowieso altijd wel wat potjes op de vooravond maar bewaar eigenlijk altijd 80% voor na middernacht. Denk omdat dat vroeger thuis ook zo ging, vuurwerk ‘te vroeg’ schieten was zonde. Maar is dat wel zo? Lees hier dat velen er net zo veel of misschien zelfs nog wel meer van genieten, in alle rust, helemaal zen. Als echter iedereen om 00:00 los gaat en jij bent al klaar, is dat dan nog wel leuk? Ga je dan niet spijt krijgen dat je alles al hebt opgestookt…. Lastig!