Spanningen voor de laatste dagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Straks als we weer een paar maanden verder zijn dan begint het voor iedereen onderhand wel te kriebelen. Hoe dichterbij we bij de laatste dagen van het jaar komen hoe groter de spanning word.

Hoe ga jij met deze gevoelens om, en wat doe je eraan om het minder te laten worden?

Spanningen heb ik niet alleen de laatste dagen moet ik zeggen, die spanningen kunnen ook zo random ergens in het seizoen komen. Maar de hoogste spanning heb ik de dag en avond voor de eerste verkoopdag. Slecht eten, onrustig, gedachten nergens bij kunnen houden, meestal maar een uur of 2 slapen die nacht. Zodra alles binnen is valt dat eigenlijk allemaal wel weg.

Haha erg herkenbaar Wesley. Ook dromen dat het afhalen mis gaat en van die gekkigheid.

Bij mij begon vroeger toen ik jong was de spanning eind november. Terwijl Sinterklaas nog in het land was liep ik iedere dag wel een paar keer op en neer naar de brievenbus om te kijken of de reclame folders al waren bezorgd. Daar zaten dan ook de vuurwerkfolders bij. Tegenwoordig met al die internet winkels is die spanning van het wachten op folders helaas weg maar vervangen door de spanning van het vinden van geweldige deals online. Dat begint wel een stuk vroeger in het jaar dan in november 😉

Vroeger was de spanning groter en begon eerder, vanaf het moment dat de folders op de mat vielen. Tegenwoordig is de spanning dus wel wat minder maar begint ook pas echt zo rond kerst als de afhaaldagen echt dichtbij beginnen te komen en dus ook de grote dag.

De nacht en ochtend van het afhalen standaard spanning en de laatste jaren ook door dat klote weer.

Kan niet wachten om al die spanningen te lezen in de nachtbrakers topics. De hele nacht gaat het daar door dat zegt genoeg over spanning en niet kunnen slapen.

De spanningen zijn voor mij voornamelijk voor de afhaaldagen. Dat is voor mij echt het hoogtepunt van het jaar, dan komt alles samen en nadat die dag voorbij is valt het meeste wel van me af. Daarnaast heb ik, net als Wesley, ook random in het seizoen ineens zo een spanning. Ene kant wel fijn, maar andere kant geeft dat soms ook wel wat stress, met name bestelstress :p

Kan niet wachten om al die spanningen te lezen in de nachtbrakers topics. De hele nacht gaat het daar door dat zegt genoeg over spanning en niet kunnen slapen.
Daar kijk ik ook enorm naar uit zeg, de nachtbrakers topics. Blijven voor mij 1 van de mooiste topics, zoveel sfeer. Iedereen helemaal gek in de kop, drukte van jewelste en de spanning is te merken bij iedereen.

Laatst bewerkt:
Mijn spanning bestaat uit de reactie van mijn vrouw als ik haar probeer uit te leggen dat ik al dat vuurwerk voor onder de €700 gekocht heb.
Die moest ik van de week al doen toen ze mijn notities op mijn laptop zag staan en vroeg.. wat kost dit wel allemaal niet? Ze zei achteraf wel dat ze weet dat ik nooit de waarheid zal zeggen. Ze zei ook, je bent er ook het hele jaar mee bezig dus opzich een leuke hobby.

Die moest ik van de week al doen toen ze mijn notities op mijn laptop zag staan en vroeg.. wat kost dit wel allemaal niet? Ze zei achteraf wel dat ze weet dat ik nooit de waarheid zal zeggen. Ze zei ook, je bent er ook het hele jaar mee bezig dus opzich een leuke hobby.
Dat klinkt als een beter gesprek dan wat mij te wachten staat. Lekker bezig haha

Eerst eind september kermis in de kop.. dan zwakt het wat af om vervolgens in kwadraat terug te komen tijdens of net na de kerst.. licht er een beetje aan of ik moet werken met de kerst. 🤯🤯

Nu al zin in het afhalen, maar spanningen nog niet echt. Wel op een avond zo nu en dan paar goeie fonteinen afsteken 'speciaal voor de kinderen' 😇

Zodra de verkoopdagen begonnen zijn, loopt bij mij de spanning altijd hoog op. Wordt alles wat ik besteld had wel uitgeleverd? Is mijn vuurwerk wel droog genoeg? Waar kan ik alles opslaan? Verder krijg ik genoeg zenuwen van mogelijke controles, de weersverwachtingen en de verwachtingen die ik van het vuurwerk zelf heb. Dit jaar probeer ik alle spanningen te omzeilen door al mijn verwachtingen naar beneden bij te stellen. Hoge verwachtingen leiden immers vaak tot teleurstellingen, lage verwachtingen eerder tot positieve verrassingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan