Hulp nodig bij het maken van je show/project?

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Wil jij ook dit jaar weer een geweldige show neerzetten of leuke projecten maken.. maar heb je daarbij nog hulp nodig van de mede-liefhebbers hier?

Laat het ons weten!

Ps, dit topic wordt in September naar de Countdown verplaatst.

• Like
Waarderingen: snor
Zag een filmpje van Pyrotechnology voorbij komen waar 3 x Cairo en 2 x de Crossette Switch wordt geschoten. Vind het echt geweldig overkomen, nou lijkt me dit ook wel wat om dit zo te schieten maar dan iets uitgebreider. Zit te denken aan een FireFestival van Wolff erbij te schieten. Of heeft iemand anders nog een idee?

Of de Rainbow van Wolff? geeft misschien weer teveel crackling.. tenminste, geloof dat de Rainbow ook crackling heeft.

Knoop is doorgehakt, tijdens aankomend jaarwisseling zullen we weer een show schieten.
Door te veel tijd in gaan zitten met schietkist schieten zullen we dit jaar zeer waarschijnlijk met de hand aan fakkelen.
Ook door de extra kosten en risico's lijkt ons dit een beter plan, en de locatie is nog niet helemaal zeker.

Wat we al wel weten is dat we 25+ compounds (volgen waarschijnlijk nog meer) en tientallen cakes in zullen verwerken, en wat grond klappers :tongue2:
Als alle aankopen zijn gedaan gaan we beginnen met de schietlijst, dit zal rond september/oktober zijn.

Knoop is doorgehakt, tijdens aankomend jaarwisseling zullen we weer een show schieten.
Door te veel tijd in gaan zitten met schietkist schieten zullen we dit jaar zeer waarschijnlijk met de hand aan fakkelen.
Ook door de extra kosten en risico's lijkt ons dit een beter plan, en de locatie is nog niet helemaal zeker.

Wat we al wel weten is dat we 25+ compounds (volgen waarschijnlijk nog meer) en tientallen cakes in zullen verwerken, en wat grond klappers :tongue2:
Als alle aankopen zijn gedaan gaan we beginnen met de schietlijst, dit zal rond september/oktober zijn.

Dat zal een aardige show worden, ik heb die lijst voorbij zien komen. Zelf heb ik juist een schietkist gehaald. Over welke extra risico zou ik na moeten denken?

Dat zal een aardige show worden, ik heb die lijst voorbij zien komen. Zelf heb ik juist een schietkist gehaald. Over welke extra risico zou ik na moeten denken?

Buiten het feit dat het strafbaar is, heb je ook extra risico met het inbrengen van de ontsteker als je ematch gebruikt. Maar ook transport risico in ons geval, klaar maken deden wij ergens anders dan waar we het afstaken.

Zag een filmpje van Pyrotechnology voorbij komen waar 3 x Cairo en 2 x de Crossette Switch wordt geschoten. Vind het echt geweldig overkomen, nou lijkt me dit ook wel wat om dit zo te schieten maar dan iets uitgebreider. Zit te denken aan een FireFestival van Wolff erbij te schieten. Of heeft iemand anders nog een idee?

De Fire Festival van Wolff is mij persoonlijk tegen gevallen de laatste keer. Uitwerking was rommelig en minder heftig qua kleur dan voorheen. Volgens mij waren er hier meer die dat vonden.

Eventueel de "something different" van Wolff een optie?

Zelf ook een vraag, ik heb nu al een leuk lijstje met artikelen voor aankomende jaarwisseling.
00:00uur natuurlijk de eigen show, qua opbouw (het einde) aardig in gedachten hoe ik het wil hebben echter na de start van de fontijnen ( heb ik o.a. staan:
- Metalion blitz, mania
- Full Assault, wollf
- Ocean of lights, Evo

Ik begin dus met fontijen 4a5x Crystal Crackling in combi met Mad riot en EVO bengals maar daarna .....( zie bovenstaande 3 artikelen)?

De Fire Festival van Wolff is mij persoonlijk tegen gevallen de laatste keer. Uitwerking was rommelig en minder heftig qua kleur dan voorheen. Volgens mij waren er hier meer die dat vonden.

Ooh serieus ja, dat is balen. Heb hem afgelopen jaar gehad en weer erg van genoten. Optie die jij geeft is ook wel een goede ja, dankje. We kijken rustig verder wat we allemaal willen doen.

• Like
Waarderingen: BENZ
De Something Different (omlabeling: Rainbow) van Wolff is echt een topper, vanaf de eerste keer dat ik die geschoten heb staat die heel hoog op m'n jaarlijkse wanted lijstje. Een super box voor in een showtje die gegarandeerd zeer gewaardeerd wordt door het publiek en die ik iedereen aan kan raden.

Zelf ook een vraag, ik heb nu al een leuk lijstje met artikelen voor aankomende jaarwisseling.
00:00uur natuurlijk de eigen show, qua opbouw (het einde) aardig in gedachten hoe ik het wil hebben echter na de start van de fontijnen ( heb ik o.a. staan:
- Metalion blitz, mania
- Full Assault, wollf
- Ocean of lights, Evo

Ik begin dus met fontijen 4a5x Crystal Crackling in combi met Mad riot en EVO bengals maar daarna .....( zie bovenstaande 3 artikelen)?
Hey Benz,

Klinkt als een mooie start met de fonteinen, Mad Riot en Bengals. Om op die kleuren door te gaan is het wellicht een leuke idee om crossettes (Pyroshow?) in de zelfde kleur achter het Bengaals vuur omhoog te laten gaan.
Daarna de Full Assault lijkt me geen slechte keuze. Plak er een mooie waaier achter aan met veel kleur (Break Even - Hello Fireworks / Rock & Raw - Wolff?).
Wellicht een herrie momentje door een fluitbak (Hellfire Thunder - Evolution/Whistling Rainbow - GBV?)
Dan kan de Ocean of Light. Deze laten volgen door een spectaculaire waaier zoals Tailgate fan. 4x een mooie fontein na keuze op de grond en na 10 seconden 3x een trage 30mm cake in W (kruipend goud?)
Dan de Metalion Blitz into finale.

Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt of in ieder geval op ideeën hebt gebracht.

Fijne avond!

Ik zit voor het middernacht te denken aan een aardig (vind ik zelf) project

Mocht er iemand tips hebben, ik sta open voor alle adviezen

1: 2x Brokat Pastell (waaier)
(Funke)
2: 4x Mega Mine
(Broekhoff)
3: 2x Super Flowers 30mm
(Vuurwerkmania)
4: 2x Gold Salute (waaier)
(Fireworks Special)
5: 2x Extreme Fireworks Show 30mm
(Magnum)
6: 4x Screaming Elevator
(China Red)
7: 2x Hardcore Helium
(Rubro)
8: 200 Shots Assorted Display Box
(Magnum)
9: 4x 400 Shots Total Display Show
(Magnum) 2x V-shape
10: 8x Crackling Cairo (4x V-shape)
16x Delicious Thunder

Ik zit voor het middernacht te denken aan een aardig (vind ik zelf) project

Mocht er iemand tips hebben, ik sta open voor alle adviezen

1: 2x Brokat Pastell (waaier)
(Funke)
2: 4x Mega Mine
(Broekhoff)
3: 2x Super Flowers 30mm
(Vuurwerkmania)
4: 2x Gold Salute (waaier)
(Fireworks Special)
5: 2x Extreme Fireworks Show 30mm
(Magnum)
6: 4x Screaming Elevator
(China Red)
7: 2x Hardcore Helium
(Rubro)
8: 200 Shots Assorted Display Box
(Magnum)
9: 4x 400 Shots Total Display Show
(Magnum) 2x V-shape
10: 8x Crackling Cairo (4x V-shape)
16x Delicious Thunder
Nice man! Wellicht is het vet om 2x Neon Maroon door je Screaming Elevator heen te pompen?

Sorry doelde op de Ultimate van wolff die viel tegen. Fire festival is prima.:bonk:

Hey Benz,

Klinkt als een mooie start met de fonteinen, Mad Riot en Bengals. Om op die kleuren door te gaan is het wellicht een leuke idee om crossettes (Pyroshow?) in de zelfde kleur achter het Bengaals vuur omhoog te laten gaan.
Daarna de Full Assault lijkt me geen slechte keuze. Plak er een mooie waaier achter aan met veel kleur (Break Even - Hello Fireworks / Rock & Raw - Wolff?).
Wellicht een herrie momentje door een fluitbak (Hellfire Thunder - Evolution/Whistling Rainbow - GBV?)
Dan kan de Ocean of Light. Deze laten volgen door een spectaculaire waaier zoals Tailgate fan. 4x een mooie fontein na keuze op de grond en na 10 seconden 3x een trage 30mm cake in W (kruipend goud?)
Dan de Metalion Blitz into finale.

Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt of in ieder geval op ideeën hebt gebracht.

Fijne avond!

Thanks voor je uitgebreide inbreng, finale heb ik echter al rond. Eindig met breakout en erna de hardcore helium

Hoe doen jullie dat? Ik weet dat je niks mag doorlonten e.d. of aan elkaar mag verbinden maar als je een showtje wil schieten welke opties zijn er dan? Alleen fakkelen? maar dan vind ik het zelf niet zoveel aan, ben je alleen maar bezig en geniet je er te weinig van.

Wil bijv. meerdere compounds achter elkaar schieten, tips?

Tot een paar jaar geleden schoot ik echt shows die mooi in elkaar overliepen. Maar dan was ik dus vooral daarmee bezig en kon ik minder genieten van het vuurwerk zelf. Sinds een aantal jaar zet ik alles op het kruispunt schiet de spullen achter elkaar af. Als een product is afgelopen loop ik snel naar de volgende. Heb je alsnog een soort show maar dan met kleine rust momenten. Ik geniet hier veel meer van, je krijgt alles fatsoenlijk mee zo.

Tot een paar jaar geleden schoot ik echt shows die mooi in elkaar overliepen. Maar dan was ik dus vooral daarmee bezig en kon ik minder genieten van het vuurwerk zelf. Sinds een aantal jaar zet ik alles op het kruispunt schiet de spullen achter elkaar af. Als een product is afgelopen loop ik snel naar de volgende. Heb je alsnog een soort show maar dan met kleine rust momenten. Ik geniet hier veel meer van, je krijgt alles fatsoenlijk mee zo.

Goed idee.. Je pleurt dan voor 00:00 dus alles gewoon op de straat? :idea:
Anders blijf je aan het wandelen :shocked:
Enneh, het is soms ook wel lekker om anderen wat ruimte te geven.. Je blijft zelf maar compounds gooien terwijl de buurman ook een fontijntje af wil steken :tongue2:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan