• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

Zwarte doos nitraat (illegaal)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik probeer er straks nog wel even een op een wat droger stuk ofzo :P Ben tot dus ver behoorlijk teleurgesteld, helemaal niks geen doffe dreun ofzo. Inderdaad net iets harder als een rotje.

En er is ook moeilijk aan te komen dit jaar zeg.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb ze niet (gehad) ofzo maar het lijkt mij op plaatje 2 dat het bruine papier wat losjes zit voor een nitraat, lijkt mij dat ze normaal gewoon strak om de nitraat zitten
of zie ik het nou gewoon verkeerd?

het zit er wel strak om heen hoor, meer gezichts bedrog denk ik. Dat is gewoon een papiertje wat er op geplakt zit. Gister nog even eentje geprobeerd, sneeuw was weg, knalde een stuk beter!

Heb echter wel het idee dat ze voor een paar jaar terug harder gingen? Mischien ligt het wel aan mij... :)

Ik had ze vorig jaar ook, de roze variant. En gingen in vergelijking even hard als een chooet banger.

Alleen de pest is dat je altijd hardere knallen kan krijgen en dan ben je denk ik snel teleurgesteld hehe

Achter af gezien toch een prima nitraat! Knallen waren prima, wat echter wel op viel was dat sommige wel een groene vlam hadden, en knalden ook harder. Sommigen gingen direct.

Prima nitraat dit!

Had op het laatst nog een aantal over en midden in de nacht terwijl het buiten stil is dan zo'n ding af laten gaan klinkt toch wel vet moet ik zeggen :)

Over de groene crepe; Toen de tijd had je toch 2 verschillende groene crepes licht en donker groen? Kan iemand dat met iets bevestigen en wat info er bij?

Over de groene crepe; Toen de tijd had je toch 2 verschillende groene crepes licht en donker groen? Kan iemand dat met iets bevestigen en wat info er bij?

Foto die ik had gekregen 2 jaar geleden liet dat inderdaad zien. Zit zelfs nog enkele met paarse crepe bij. Ze knalden er niet minder om:)
Grote foto want dan kan je het kleurenverschil goed zien.

Okee ik wist niet dat het zo zat. Dacht gewoon twee aparte pakjes groene.
Maar deze komt ook gewoon via het illegale circuit?

Zijn er dit jaar nog mensen die deze dingen hebben gehaald? Ik heb ze dit jaar niet meer gehaald, heb nu andere dingen welke veel beter zijn naar mijn mening, maar ben wel benieuwd of ze nog in omloop zijn :)

Zijn er dit jaar nog mensen die deze dingen hebben gehaald? Ik heb ze dit jaar niet meer gehaald, heb nu andere dingen welke veel beter zijn naar mijn mening, maar ben wel benieuwd of ze nog in omloop zijn :)

Vertel, wat heb je allemaal? Ik heb deze nitraten namelijk gehad en ik vond ze vergelijkbaar met fenix nitraten (getest afgelopen oud en nieuw).

th_DSCF1606.jpg

ik heb vandaag 1 pakje van deze nitraten gehaald eerst dacht ik dat het de zwarte doos nitraat in een wit doosje is maar deze zijn tog echt wel dikker ik heb er 1 getest lekkere doffe knal (geen vlam voor de knal)maar mijn vraag is kent iemand deze nitraten ik wist niet anders in welk topic ik terecht moest
nog een fototje
th_DSCF1607.jpg

in vergelijking met een chooêt banger

image

ik heb vandaag 1 pakje van deze nitraten gehaald eerst dacht ik dat het de zwarte doos nitraat in een wit doosje is maar deze zijn tog echt wel dikker ik heb er 1 getest lekkere doffe knal (geen vlam voor de knal)maar mijn vraag is kent iemand deze nitraten ik wist niet anders in welk topic ik terecht moest
nog een fototje
image

in vergelijking met een chooêt banger

Ik had enkele jaren geleden ook de "zwarte doos nitraten" en het jaar erna precies dezelfde als hier boven op de foto! Ook in een wit doosje, ik vond de knal overigens precies hetzelfde:wink:
Maar ik vind de fenix nitraten toch wel een stuk harder gaan...
Werden deze voorheen niet bij dolfijn verkocht?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan