Zwaar illegaal vuurwerk aangetroffen!

fexZy

VWC lid
Zwaar illegaal vuurwerk aangetroffen!

Rosmalen – Woensdagmiddag troffen wij een hoeveelheid zwaar vuurwerk aan in de woning bij een jongeman van 19 jaar. Hij is aangehouden en wordt er van verdacht van het in bezit hebben van zwaar illegaal vuurwerk.

Uit politieonderzoek was naar voren gekomen dat er vermoedelijk illegaal vuurwerk bij de jongeman te vinden was. Toen agenten bij hem thuis poolshoogte gingen nemen, kwam het gezochte vuurwerk na veel aandringen voor de dag. Het ging om enkele zgn. mortierbuizen en ruim dertig zgn. saluuts. Dat is zwaar professioneel knalvuurwerk dat niet door particulieren mag worden gekocht en verhandeld. In de woning vond de politie bij een doorzoeking verder nog een illegaal vlindermes dat ook in beslag werd genomen. De jongeman werd na zijn aanhouding overgebracht naar het politiebureau en hij zit vast voor nader onderzoek.

FB_IMG_1480057434122.jpg

FB_IMG_1480057441064.jpg

FB_IMG_1480057446065.jpg

Bron: Facebookpagina Politie Den Bosch

Eindelijk eens geen rare namen in een media artikel...

Jammer voor deze kerel, maar dit spult hoort gewoon niet thuis bij consumenten...

Jammer voor deze kerel, maar dit spult hoort gewoon niet thuis bij consumenten...

Sorry dat ik het zeg, maar hij heeft niet al te veel shells. Mooie rekjes.
Vind dat dit gewoon legaal moet zijn!

Ik heb de gevaarlijkste situaties gehad met de 6 pack assorti pijlen. Die lichte krengen met een rood stokje voor 2,95. Die vlogen bijna me ogen in.
De motortjes zaten zo slecht aan de stok dat ze er als voetzoekers af schoten.
En shells zijn illigaal -.-
K heb nog nooit een shell verkeerd zien gaan. Of van iemamd gehoord.

Shells tot 3" moeten ze lekker legaal maken !

Lekker politiek correct weer. Landen zat waar dit door consumenten geschoten mag worden, en daar gaat het ook niet fout.

Sorry dat ik het zeg, maar hij heeft niet al te veel shells. Mooie rekjes.
Vind dat dit gewoon legaal moet zijn!

Ik heb de gevaarlijkste situaties gehad met de 6 pack assorti pijlen. Die lichte krengen met een rood stokje voor 2,95. Die vlogen bijna me ogen in.
De motortjes zaten zo slecht aan de stok dat ze er als voetzoekers af schoten.
En shells zijn illigaal -.-
K heb nog nooit een shell verkeerd zien gaan. Of van iemamd gehoord.

Shells tot 3" moeten ze lekker legaal maken !

droom verder , weet wel 100% zeker dat shells nooit legaal worden in nederland . Nederlanders kunnen niet eens veilig omgaan met een romeinse kaars laat staan met shells . Ook een volstrekt belachelijk idee sorry .

Lekker politiek correct weer. Landen zat waar dit door consumenten geschoten mag worden, en daar gaat het ook niet fout.

Er zijn ook landen waar vuurwapens bezitten de normaalste zaak is.. moeten we dit dan ook maar gewoon gedogen in NL ?

tuurlijk de vuurwerk wet zoals die nu is is niet perfect maar dit soort zwaar vuurwerk aan jan alleman geven is geen goed plan, tenzij ze eerst een training ondergaan en een "vuurwerkdiploma" behalen.

Ah wat lullig dan heeft die gozer nette rekken gebouwd en dan komt de politie langs en jatten ze alles van hem :cry:

En die kutjochies die prullenbakken opblazen met cobras komen er mee weg :frusty:

Die komen ook wel een het nieuws dat ze zijn gepakt hoor ;).
Alleen is de groep met illegale knallers groter en ga je snellere op in de massa.

droom verder , weet wel 100% zeker dat shells nooit legaal worden in nederland . Nederlanders kunnen niet eens veilig omgaan met een romeinse kaars laat staan met shells . Ook een volstrekt belachelijk idee sorry .

Sluit ik mij bij aan. Het gaat ook wel eens fout door onkunde en verkeerd gebruikt. Ik zie dan liever een flubber raket verkeerd gaan dan weer zo'n pannenkoek die zijn shell op een open veld gooit.

Maar als het beide niet gebeurt is het nog beter. Ik zie liever een betere kwaliteit consumenten vuurwerk. En niet van die prut op de markt! :thumbsup:

Back
Bovenaan