Zelfde planning ?

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
Na oud en nieuw is het gelijk terugkijken naar hoe het gegaan is, maar ook vooruit kijken naar de volgende jaarwisseling met de verse gebeurtenissen/ leuke ideeen voor volgend jaar.

Zouden jullie het gewoon weer zo overdoen zoals je het hebt gedaan, of pak je het in 2012 helemaal anders aan?

Minder klein spul, meer sier, waarschijnlijk alle cakes enzo voor 12 uur want na 12 kijkik eigenlijk liever rond en valt mijn eigen spul minder uit de verf omdat er al zoveel de lucht in wordt geschoten

hier moet het ook anders, vorig jaar bij vrienden geweest maar die zijn geen vuurwerk liefhebber. Ze vonden het wel machtig om te zien sommige cake's die ik had maar dit jaar denk in ons eigen huis of misschien wel samen met andere liefhebbers...

Verleden jaar was echt te chaotisch. Dus dit jaar wordt compleet anders.

Weer was rot (regen/mist) en, er zaten een aantal gasten ons extreem dwars.

Overdag: Wachten op een melding. Mits zonsondergang mooi wordt dat ff fotograferen. En natuurlijk sorteren. Heel veel sorteren, want ik wil steeds groter afsteken.

In de avond wordt het niet 1 a 2 uurtjes weglopen van de pestkoppen, maar lopen we gewoon rond. Na plekken waar mensen zijn waarmee we (ik en me zusje), gezellig kunnen stoken. Als er een melding komt ga ik er alsnog naar toe. Vervolgens komt er vast weer wat op tv, wat ik dan ga kijken. Soms ben ik ook te vroeg binnen en dan eet ik mezelf vol van verdriet dat t alweer bijna voorbij is.

En dan in de nacht, gewoon de hele tijd voor stoken, hopelijk niet weer maar 1mtr zicht (echt absurd). En rond half 2 naar binnen, wat eten, alles op de PC zetten en slapen, als dat lukt.

Verleden jaar had ik teveel knalvuurwerk (krijg je als je ineens een pak van 500 rotjes krijg:S), dit jaar komt er geen druppel meer in. Uiterst wat shocks of knalcakes. (Deze laatste zeker meer, want vond ze hartstikke leuk:D) Dit jaar heb ik besloten vooral sier te nemen en proberen het steeds meer op te bouwen tot alleen het grootste overblijft. (Verleden jaar lukte dit aardig).

Tevens, vanwege mijn andere interesse, 112 fotografie, neem ik ook de tijd om eventueel deze hobby te volgen. (Verleden jaar was het wel erg stil qua meldingen).

Maar goed, eerst moet ik uberhoud het geld voor elkaar zien te krijgen. Want ja, dat ik verleden jaar zoveel had gewonnen, dat was echt gigantische geluk.

Andere planning. Griep staat niet op mijn wenslijst voor dit jaar.
10 uur momentje en stoken in de ochtend ga ik klein houden. 1 potje om 10 uur ofzo en daarna op visite bij mijn oma die hopelijk haar verjaardag nog mag vieren. En wat er daarna gebeurd zie ik dan wel.

Wil in de avond overigens meer gezellig met mensen zitten dan afgelopen jaar. Ziek op bed liggen was KU.T!

Mwah, ging allemaal lekker eigenlijk. Doe 't gewoon weer 't zelfde.

edit: O nee, heel veel minder klein spul. Minder singleshots, minder fluitpijlen, heel veel minder geknal. Gewoon van alles een klein beetje, maar niet teveel.

En sowieso wordt het dit jaar minder om budget redenen, de helft van vorig jaar, wat weer de helft was van 't jaar ervoor...

Ik had vorig jaar al stukken minder klein spul dan voorheen. Precies genoeg, want vrijwel alles is op gegaan. Dit jaar dus net zo veel klein spul als vorig jaar. Misschien wat meer klein spul in de zin van gilpijlen, maar de rotjes heb ik wel gezien (natuurlijk komt er wel een slof of 2 bij voor de aardigheid).

's ochtends heb ik in mijn eentje lopen stoken, niet zoveel aan dus hoop dat daar dit jaar verandering in komt. 's middags zoals altijd met wat anderen carbid geschoten, zal dit jaar wel weer hetzelfde zijn........ Helaas kijkt er dan niemand om naar enig vuurwerk, dat wordt zelfs niet op prijs gesteld als je even voor de gein wat afsteekt.

Carbid blijft een spektakel natuurlijk. Daarbij valt vuurwerk overdag in het niets. Zelfde zal ook hier gebeuren, overdag zal ik alleen maar carbid schieten met 'n paar man omdat dat veel gezelliger is. S'avonds wat pijlen de lucht in jagen en om 12 uur wat projecten. Dus minder klein spul, meer carbid, cakes en pijlen.

Ik vond het vorig wel goed. 10 Uur buiten staan en dan tot 4 uur stoken. Even AVP'en en avond eten en dan begint het avond stoken. Het enige wat ik zou veranderen is meer potjes, matten en pijlen voor overdag. Dat kleine spul gaat wel een beetje eentonig worden.

Een hele andere planning.

Vorig jaar had ik de laatste paar dagen van het jaar in totaal maar 6 uur rust kunnen nemen. Daarna weer hard aan het werk om vuurwerk te verkopen in een vuurwerkwinkel. Dat betekende ook dat ik pas op 31 december om 02.00 thuis was! Na een korte slaap van amper 6 uur was het alweer tijd om te gaan haasten en het vuurwerk klaar te zetten en voor dat ik het wist was het alweer 10 uur. S'avonds was het ook haasten om alles van mijn show in orde te krijgen, snel veel moeten doorlonten helaas, had er weinig tijd voor. Uiteindelijk allemaal goed gekomen, maar nee dat zal ik niet meer zo snel doen. Ik moet er gewoon meer tijd voor hebben.

Daarom dit jaar ook wat meer proberen te slapen tijdens de verkoopdagen. Maar ook als ik thuis ben gewoon lekker slapen tot ik wakker word. De rest komt later wel. En daarnaast het vuurwerk, gewoon veel minder en veel meer planning. Prioriteit geef ik aan mijn vuurwerkshow, deze wil ik al voor dat het donker wordt thuis klaar hebben staan zodat het makkelijk is om alles een beetje te vervoeren en niet te hoeven stressen. Ook na 12 uur wil ik enkel een paar grote cakes afsteken en daarmee klaar zijn, niet weer tot 3 uur stoken tot je niet meer op je benen kan staan en het elke keer maar net aan goed gaat.

Plannig vorige jaar was in het kort zo
9 uur uit me bed 10 uur klaar staan om te stoken
van 10 tot 5 stoken met me vrienden
Pizza bestellen met ze alle
savonds feesten en stoken
00.00 helemaal los maar rond half 3 waren we helemaal gesloopt dus gingen maar naar huis en lekker slapen.

De Planning zal wel beetje het zelfde zijn als vorige jaar.

Vorig jaar al een heel stuk minder klein vuurwerk gehaald en dit jaar nog minder
zal 1 pak pijltjes worden en 1 pak rotjes
Smorgens proberen uitteslapen en klein beetje stoken me vrienden zullen rond 11 uur wel voor de deur staan.
Smiddags niet meer stoken maar projecten bouwen ( ondertussen natuurlijk wel wat afsteken )
daarna nog even rusten en dan gezellig met ze alle eten ( zoals ieder jaar pizza bestelen )
daarna feeste en ondertussen af en toe wat afsteken.
Rond 11 uur savonds alles in de auto's gooien en naar onze stook plek rijden ( 5min van me huis ) vorige jaar moesten we 3x heen en weer rijden.
Dan om 00.00 helemaal los gaan tot uurtje of 3 dan naar huis doorfeesten tot 5 en dan lekker slapen.

Back
Bovenaan